Citat:
Ursprungligen postat av
MeanME
Det r bara ngot du har hittat p med andra ord.
Varfr hller du p med sdant?
Har du ngon autismdiagnos som gr att du nr en massa fantasier om folk likt lasermannen, Mangs och Breivik? De hittade ju p en massa saker om utlnningar med.
Och trots att jag jobbat en jvla massa r i MENA lnder har jag aldrig trffat en arab som pratat om att formpressad kebab med pommes och torftig sallad r sin favoritrtt.
Nu frstr jag inte vad du menar. Du efterfrgade en klla, jag gav den - araber som sagt till mig och media att kebab r det godaste de vet. Det r inget jag hittar p, utan en faktisk upplevelse som jag frundrats ver och knde mig ndgad att frga om. Om du i din inbillade kamp mot rasismen gtt s lngt att du jmstller ifrgasttande av matvanor med att gra en Breivik, tror jag nog att det r du som har diverse olika kommor och inte jag.
Tycker du araber ska skmmas ver sin vurm fr kebab och i s fall - varfr?
Fr vrigt var det lnge sedan man behvde ka till ett MENA-land fr att trffa en arab.
Svaren som jag ftt, svar som till skillnad frn dina panikartade psykosutbrott varit givande, r:
1. Det handlar mest om arabic trash som saknar kunskap och vanor av de positiva inslagen i arabisk matkultur - att jmfra med smkriminelle Berra i Flen som tycker kttbullar med lingonsylt r det godaste som finns.
2. Det handlar om att de araber som tycker kebab r det godaste som finns, egentligen menar kryddiga grillspett (ven hr funderar man ver om det inte borde finnas ngot godare att ta).
3. Jag ljuger - araber gillar alls inte kebab fr det r det bara autistiska Breivikare som fantiserat ihop.
Jag tror personligen att alternativ 1 och 2 r rimligast. Du dremot verkar behva ngon sorts medicinering, alternativt en rejl reality check. Det kan inte vara sunt att g runt och kalla folk fr Breivikare fr att de stller frgor om arabisk matkultur. Hur mr du egentligen?