Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2015-12-04, 19:37
  #85
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det tragikomiska i kråksången är liksom att vi nig har minst skuld till vad som än elände som finns sett till världsbäst i antal år i fred. Men det liksom hindrar ju inte att vi ska känna skuld över allt annat. Se bara på hur mycket om Hitler och WWII som matas till oss svenskar dagligen. Tror du liksom andra länders skolelever som faktiskt var med om Auschwitz åker på obligatoriska skolturer. Knappast. Men vi i Sverige ska liksom matas om detta ständigt fastän vi inte ens var med i skiten... Tom Polackerna snackar inte så mycket nazism och Hitler som svensk media gör.

Det är det som får en att förhoppningsvis vakna upp ur drömmen om fred på jorden och allas lika värde.

Men tyvärr. Vi skall inte betala, vi har ingen skuld att betala tillbaka till dessa kriminella svin som överbefolkar vårat land likt en invasion just nu. Ingen alls.

Sen vågar de kalla rasismen som naturligt följer av detta som något dåligt. Visst där skär allt sig. Vad är ondska? Vad är godhet? Men jag försvarar min mor, jag försvarar min syster och min bror långt innan jag försvar de som våldtar och dödar dem. Det är självklart, men tydligen är det inte lika självklart för de som är sk PK i detta land ifag, tyvärr.
Citera
2015-12-04, 20:25
  #86
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Det är det som får en att förhoppningsvis vakna upp ur drömmen om fred på jorden och allas lika värde.

Men tyvärr. Vi skall inte betala, vi har ingen skuld att betala tillbaka till dessa kriminella svin som överbefolkar vårat land likt en invasion just nu. Ingen alls.

Sen vågar de kalla rasismen som naturligt följer av detta som något dåligt. Visst där skär allt sig. Vad är ondska? Vad är godhet? Men jag försvarar min mor, jag försvarar min syster och min bror långt innan jag försvar de som våldtar och dödar dem. Det är självklart, men tydligen är det inte lika självklart för de som är sk PK i detta land ifag, tyvärr.

Nix det fattar inte. Min kärlek är först till min familj, sedan till till min nation i den ordningen. Jag försvarar min familj om nu så än Sverige kommer till attack tills en är död. Det gör liksom inte att jag inte är nationalist utan bara vad som betyder mest. Sedan är liksom mitt Sverige det jag bryr mig om och är villig att dö för inte ett skit mot det Sverige som typ Romson yrar om. Hennes Sverige skulle jag låta ge blanka fan i. Det är inte min sak och jag dör inte för någon djävla MP:are. Sverige består ändå.
Citera
2015-12-04, 20:33
  #87
Avstängd
DRD4s avatar
I Kanada så vart folk just djävligt upprörda över att ta emot 25 000 från Syrien på ett år, och då vill man inte ens ta emot dessa "ensamma män" sätter saker i lite perspektiv...
Citera
2015-12-04, 20:57
  #88
Medlem
Inte ens 100.000---110.000 är hanterbart. Allt för många har kommit och allt för många kom i år. Det kan ses som en enorm propp i produktionen, en fruktansvärd flaskhals. Först mottagning, sedan ett slags utslussningsboende, sedan asylboende och efter ett år kanske placering i någon kommun i avfolkningsbygd. Senare blir det Malmö eller Södertälje. Samtidigt skall då Migrationsverket behandla asylansökningar som kan ta upp till två år.

Förskolor, skolor, förlossningsvård, tandläkare, psykologer, kuratorer, försörjningsstöd, gräddfil till jobb....jag tror dom flesta förnuftiga inser att detta är redan en kollaps men en smygande kollaps.

Jag glömde nämna att sedan får polisen jobba häcken av sig för att kunna utvisa människor....en poliskår som är dåligt organiserad och ineffektiv. Vilket annat land på jordens yta har mera svikit sitt eget folk än vi, Swearabien?

"Inga fler Sharia Instructors på våra gator"
Citera
2015-12-04, 21:03
  #89
Medlem
Zigenarolyckans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Nej jag har varit för cirka 1000 flyktingar per år, MEN jag är för att så fort konflikten är slut så ska de hem igen, dvs. ingen ska vara här permanent det är en temporär fristad.
Gärna i något avlägset läger ute i någon ödemark som de inte får lämna.

Du verkar tro att jag är för PUT, jag är för TUT aldrig PUT. Endast Tillfälliga UppehållsTillstånd ska delas ut aldrig Permanenta UppehållsTillstånd.

Ja det hade ju inte varit så farligt men självklart vill ju ingen flykting ta sig hit för att sitta och häcka på något läger när de kan göra samma sak i de läger de faktiskt fått i närområdet. Den enda anledningen de kommer hit är för att de vill få bidrag och ett liv i lyx.

Egentligen är det en icke-fråga så länge man accepterat detta.
Citera
2015-12-04, 22:15
  #90
Medlem
ChuckHagels avatar
110K är även det sjukt mycket i mitt samhälle då jag vill ha skola, vård och omsorg i världsklass för alla medborgare. Självklart kommer dessa 110K (eller 550K i dagsläget) att sluka resurser från majoriteten.

Vi kunde inte integrera 90 talets migranter väl och det kommer ju inte bli bättre för nästa miljon av migranter.

Fler slumområden där folk som kommer ur från fortfarande är stolta över slummen (men inte tillräckligt för att flytta tillbaka...). Kriminalvårdens kostnader kommer att skens, vård, skola och omsorg likaså. Skatteökningar tillsammans med sämre välfärd kommer att leda till färre tro på skattesystemet och voila -skitland-.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback