Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-12-03, 13:16
  #1
Medlem
Ja surfade på mobilen förut och då kom detta meddelandet upp, och hela mobilen började vibrera:

VIRUS PÅTRÄFFAT Den senaste webbsidan du besökte har infekterat din enhet med ett virus. Tryck ok för att påbörja reperationsprocessen.

Jag stängde ner internet, men när jag öppnar internet igen så kommer varningen upp igen, och mobilen börjar vibrera igen ..

VAD SKA JA GÖRA?
Citera
2015-12-03, 13:23
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Hämta hem en app som har med ett antivirus att göra. Installerar appen och kör en scanning.
Citera
2015-12-03, 13:23
  #3
Medlem
Ricolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fullan
Ja surfade på mobilen förut och då kom detta meddelandet upp, och hela mobilen började vibrera:

VIRUS PÅTRÄFFAT Den senaste webbsidan du besökte har infekterat din enhet med ett virus. Tryck ok för att påbörja reperationsprocessen.

Jag stängde ner internet, men när jag öppnar internet igen så kommer varningen upp igen, och mobilen börjar vibrera igen ..

VAD SKA JA GÖRA?
Tvinga en avslutning på appen..
Citera
2015-12-03, 13:24
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Hämta hem en app som har med ett antivirus att göra. Installerar appen och kör en scanning.

Gjorde precis det. Men den hittade inget virus ..
Citera
2015-12-03, 13:25
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricola
Tvinga en avslutning på appen..

Har gjort det, men den kvarstår nästa gång internet öppnas
Citera
2015-12-03, 13:29
  #6
Medlem
Ricolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fullan
Har gjort det, men den kvarstår nästa gång internet öppnas
Ta bort data..
Citera
2015-12-03, 13:31
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricola
Ta bort data..

Har gjort det också :O
Citera
2015-12-03, 13:38
  #8
Medlem
Situationss avatar
Det finns väl någon kundtjänst du kan kontakta som antingen kan hjälpa dig eller i alla fall hänvisa dig vidare?
Citera
2015-12-03, 13:48
  #9
Medlem
Leijonas avatar
Jag har nått liknande.. Till och med gjort en Factory Reset utan framgång. Ingen jävla aning om hur jag får bort skiten.
Citera
2015-12-03, 13:49
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Situations
Det finns väl någon kundtjänst du kan kontakta som antingen kan hjälpa dig eller i alla fall hänvisa dig vidare?
Kundtjänst för vad? De är nog inte samsungs fel, det är nåt virus väl?
Citera
2015-12-03, 14:02
  #11
Medlem
Ricolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fullan
Har gjort det också :O
Kommer de bara upp när du surfar?
Citera
2015-12-03, 14:37
  #12
Medlem
Men hallå gott folk?
Det är ju såklart nån jävla popup från nån sida som säger att du har virus för den vill att du ska klicka eller ladda ner något skit som skapar virus...

Det är ju samma när man är inne på en viss typ av sidor på datorn. Hur kan ni inte förstå detta? Skaffa en adblock eller popupblock och sluta nojja.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback