2015-12-03, 11:52
Medlem
Hej hur beräknar CSN vinst på kapital i en KF/ISK om jag vill ha studielån. Mailade CSN men fick bara ett standardsvar att de går på vinst på kapital. Är det någon som har erfarenhet?
Citera
2015-12-03, 11:58
Medlem
Vadr det du inte förstår?
Citera
2015-12-03, 12:15
Medlem
Hur mycket pengar jag kan ha i en ISK eller KF innan CSN nekar lån?
Citera
2018-03-03, 14:52
Medlem
Lånar en gammal tråd.

Jag har fått ett brev från CSN som säger att jag tjänat för mycket under ett av mina studieår. Jag kom nu på att det har att göra med en flytt av sparande till ISK. D.v.s. jag fick en vinst som gick rakt in på ett ISK.

Är det bara bita i det sura äpplet och betala tillbaka pengarna eller är det möjligt att komma undan detta på något sätt?

Jag resonerar lite i banorna att det inte är pengar jag tjänat under min studietid utan under hela livet (sparande från väldigt unga år).
Citera
2018-03-03, 14:57
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cesium
Lånar en gammal tråd.

Jag har fått ett brev från CSN som säger att jag tjänat för mycket under ett av mina studieår. Jag kom nu på att det har att göra med en flytt av sparande till ISK. D.v.s. jag fick en vinst som gick rakt in på ett ISK.

Är det bara bita i det sura äpplet och betala tillbaka pengarna eller är det möjligt att komma undan detta på något sätt?

Jag resonerar lite i banorna att det inte är pengar jag tjänat under min studietid utan under hela livet (sparande från väldigt unga år).

Låter kört, du realiserade vinster i samband med flytten och det lär inte gå att reversera. Det spelar ingen roll när vinsten är gjord utan det som styr är när den plockas ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in