2015-12-03, 02:52
Medlem
Hej alla, jag vill veta era synpunkter om en teori som har fastnat i mitt huvud.

Den handlar om utseende och storlek på människor.
Det här är någonting jag har kommit på själv, jag påstår inte att det stämmer till 100% även om det verkligen känns så ibland.

För att förklara lite hur jag tänker måste jag först förklara att jag alltid har sett människan i två en del som tar beslut och tänker aktivt, och en annan del som finns med men som du inte kan lura eller aktivt kontrollera.(undermedvetandet)

Din spegelbild är vad den andra delen, undermedvetandet som fortfarande är du men som du inte kan lura lr påverka tycker om dig.

Sakerna som har fått mig att fundera på det här är följande.

I USA tror man att man är störst starkast bäst.
Det tror många % av landets befolkning på riktigt å därför är dom också fysiskt större.

I Kina har man inte samma mentalitet där går kanske kollektivet före och man känner sig mindre värd än vad en amerikan gör. En kines känner sig mindre än vad en amerikan gör på RIKTIGT och därför är dom även fysiskt mindre.

Jag såg reklam för en fängelsedokumentär på tv och alla såg verkligen ut som brottslingar fula människor skrämmande. Då resonerar jag så att deras undermedvetande som inte går att lura vet att dom har gjort en massa hemska och fula saker oavsett vad dom försöker intala sig själva så vet undermedvetandet det här och det visar sig i deras utseende.

Jag själv gör många väldigt fina handlingar jag ger mat till hemlösa, jag är snäll, hjälper folk så mycket jag bara kan, skräpar inte ner ute, försöker äta mindre kött för jag tycker synd om hur djuren behandlas osv.
Dom här handlingarna kanske man inte förväntar sig av en 25 årig man. Men jag gör dom och dom får mig att känna mig som en fin människa på riktigt därför är jag snygg enligt min egen teori.

Samtidigt är jag dålig på ansvar och barnslig, det visar sig genom att jag är en liten kille 174cm 59kg.

Jag har en tjejkompis som en kväll berättade för mig om att hon kände att hennes mamma inte tyckte om henne när hon var liten, hon fick aldrig höra att hon var söt å speciell som barn det har gjort att hon på RIKTIGT inte känner sig söt snygg därför är hon inte det.

Jag såg sverige senaste landskamp mot Danmark.
Och då tänkte jag zlatan tror på RIKTIGT att han är störst på planen, och mycket riktigt är han störst fysiskt på planen.

Nu kanske jag börjar spåra för mkt men jag kan ta Margot Wallström som exempel

Hon är ju en bra människa driver feministiska frågor vill att Palestina ska erkännas fördömer Saudi ändå är hon inte vacker det är enligt mig för att hon känner skuld fr att hon har det så bra jämfört med resten av världen.
Varför skulle hon annars vara tvungen att göra alla don här saker a hon har blivit så kritiserad för.

Samtidigt kan en människa med ett dåligt fungerande samvete göra onda saker och ändå känna sig fin på RIKTIGT och då är den ändå fin. Enligt mig

Jag har skitit i att sova och ska sjukanmäla mig från jobbet imorgon. Förlåt om jag bara har svamlat,
Men försök förstå vad jag menar istället för att attackera mig.
Citera
2015-12-03, 03:08
Medlem
morpdeuss avatar
Och vad händer ifall man genomgår en personlighetsförändring eller injicerar diverse kemikalier som påverkar sinnesstämningen?
Citera
2015-12-03, 03:14
Medlem
Gunnilas-bulles avatar
Har jag tolkat din filosofiska teori rätt om människan består av två delar dels den medvetna hjärnan och sedan det undermedvetna. En persons fysiska attribut är sedan kopplat och är ett utfall av hur det undermedvetna moraliskt värderar den medvetna hjärnans handlingar. En ful person har således en ful själ och en estetiskt vacker person har en moraliskt överlägsen själ.
Citera
2015-12-03, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morpdeus
Och vad händer ifall man genomgår en personlighetsförändring eller injicerar diverse kemikalier som påverkar sinnesstämningen?

Det beror väl på?

Dessutom så tror jag att jag har sett i discoveries utmärkta serie through the wormhole med Morgan Freeman att allting redan har hänt till och med framtiden och valen du gör då speglar sig i dig nu.
Sen så finns det massvis med exempel på människor som har varit mindre attraktiva men som blivit fantastiskt snygga
Carina Berg är ett exempel
Citera
2015-12-03, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnilas-bulle
Har jag tolkat din filosofiska teori rätt om människan består av två delar dels den medvetna hjärnan och sedan det undermedvetna. En persons fysiska attribut är sedan kopplat och är ett utfall av hur det undermedvetna moraliskt värderar den medvetna hjärnans handlingar. En ful person har således en ful själ och en estetiskt vacker person har en moraliskt överlägsen själ.

Tack, och ja.
Även om det går att fördjupa jag har svårt att komma på alla bra argument jag har i mitt huvud just nu men jag kmr säkert kunna utveckla senare
Citera
2015-12-03, 03:38
Medlem
Gunnilas-bulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jangiz
Tack, och ja.
Även om det går att fördjupa jag har svårt att komma på alla bra argument jag har i mitt huvud just nu men jag kmr säkert kunna utveckla senare

Okej, din teori påminner en del om framgångsteologi vilket jag personligen inte är någon större beundrare av. Inte för att vara taskig men du har i din idéskiss räknat upp högst subjektiva värderingar och inte definierat några absoluta värden. Ex anser du subjektivt att Margot Wallström är en bra människa p.g.a. den feministiska utrikespolitiken med erkännande av Palestina mm men hennes undermedvetna skuldkänslor gör henne ful. Det hindrar inte mig att också subjektivt tycka att Margot Wallström är en hemsk människa p.g.a hennes politiska ståndpunkter vilket enligt din teori även hennes undermedvetna håller med mig om och således förklarar varför hon är ful.
Citera
2015-12-03, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnilas-bulle
Okej, din teori påminner en del om framgångsteologi vilket jag personligen inte är någon större beundrare av. Inte för att vara taskig men du har i din idéskiss räknat upp högst subjektiva värderingar och inte definierat några absoluta värden. Ex anser du subjektivt att Margot Wallström är en bra människa p.g.a. den feministiska utrikespolitiken med erkännande av Palestina mm men hennes undermedvetna skuldkänslor gör henne ful. Det hindrar inte mig att också subjektivt tycka att Margot Wallström är en hemsk människa p.g.a hennes politiska ståndpunkter vilket enligt din teori även hennes undermedvetna håller med mig om och således förklarar varför hon är ful.

Tack för tipset om framgångsteologi ska googla å se vad det är exakt.

Woody allen säger i början av the unbelievers att han tror att vi alla föds med samma sanning enda skillnaden mellan oss är hur vi förvrider den sanningen under våra n livstid.

Vågat jag säga att du då lever i förnekelse och att det är uppenbart att israel behandlar palestinier som skit och att det är självklart att piskrapp är en medeltida bestraffning.
Och att ditt undermedvetna registrerar att du förnekar vad som är rätt och det visar sig i hur du ser ut

Sen så beror det på olika frågor fastnar i olika sinnen min flickvän är en fantastikt snäll å God person men hon har aldrig reflekterat över att köttet hon äter kmr från djur som har plågats så hon kan fortsätta att äta det å ändå känna sig fin, medans för mig är det omöjligt jag får dåligt samvete å känner mig dålig varje gång jag äter kött särskilt utländskt.

Sen så kan det kanske vara så att du på riktigt känner så om Margot om det är äkta från din sida så klarar du dig bra och är fin fastän du tycker tvärtemot mig.

Edit: Margot känner sig inte ful pga hennes politiska ståndpunkter.
utan för att hon har sett hur mkt lidande som finns i världen, samtidigt som hon själv levt jävligt bra
Senast redigerad av Jangiz 2015-12-03 kl. 04:31.
Citera
2015-12-03, 04:40
Medlem
Jag har iaf lättare att tro på det här än att folk föds fula / snygga helt random, och att man inte har något i egna händer.

En attraktiv person får ju så mkt gratis.
bättre bemötande mer uppmärksamhet lättare att få kompisar, man tycker på nått sätt om attraktiva mer.

Om jag är snygg så ser din undermedvetna hjärna min skönhet som ett facit på att jag är en bra person och därför tycker du om mig mer automatiskt gentemot om du ser en ful person då tänker din undermedvetna hjärna automatiskt att drt här är ingen bra person å den personen får sämre bemötande du är inte lika vänligt sinnad mot nån som ser ond/ful ut.

Alla dom fördelarna är ju verkligen
Citera
2015-12-03, 08:36
Medlem
JoeBidens avatar
För killar är ju en sak säker och det är att utstrålning går före utseende alla dagar i veckan.
Citera
2015-12-03, 09:47
Medlem
Jag tänkte "Föreslå taggar" för ämnet och undrar om dessa blir bra?
fängelsedokumentär, landskamp, Margot Wallström, sjukanmäla, Morgan Freeman, wormhole, Carina Berg, Woody allen, the unbelievers, israel, Kines, zlatan.
Citera
2015-12-04, 14:51
Medlem
Citat:
Jag såg reklam för en fängelsedokumentär på tv och alla såg verkligen ut som brottslingar fula människor skrämmande. Då resonerar jag så att deras undermedvetande som inte går att lura vet att dom har gjort en massa hemska och fula saker oavsett vad dom försöker intala sig själva så vet undermedvetandet det här och det visar sig i deras utseende.
Hur vet undermedvetandet att de har gjort massa hemska och fula saker? Rättare sagt, utifrån vilka kriterier utgår undermedvetandet ifrån när handlingar analyseras? Hur kom dessa fram?

Citat:
Jag såg sverige senaste landskamp mot Danmark.
Och då tänkte jag zlatan tror på RIKTIGT att han är störst på planen, och mycket riktigt är han störst fysiskt på planen.
Det kan lika gärna vara omvänt: Zlatan är stor och vet han att han är störst fysiskt på planen.
Citera
2015-12-07, 16:09
Medlem
Kapitalismmm...s avatar
Alltså tänk lite på det... Jag tror definitivt inte på detta, för vi alla veta ju att det finns dåliga människor som är snygga, och fula människor som är bra... Om det inte vore för nämnda faktor så hade jag nog ansett att det var möjligt... Mycket intressant teori dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in