2005-11-06, 23:08
Medlem
Fulfittans avatar
Måste bara tipsa om det här tillägget. Nu kan ni glömma "IE View" och att starta Internet Explorer för att titta på sidor som inte är Firefox-kompatibla. Tillägget IE Tab kör IE inbäddat i en Firefox-flik för de sidor som kräver det! Det går nu alltså att till och med köra Windows Update genom Firefox! Jag kan säga att jag aldrig någonsin kommer att starta IE igen.

https://addons.mozilla.org/extension...cation=firefox
Citera
2005-11-06, 23:56
Medlem
GBG HOOLIGANs avatar
Firefox , jag gillar den !

Men deb har en förmåga att krascha hela tiden på min data !

Orkar inte jobba mig och faller hela tiden tbx på IE , men firefox är skön !

Men verkar ta mer minne än IE !
Citera
2005-11-07, 00:18
Medlem
Broines avatar
Åh, tack för tipset!! No more IE!!!
Citera
2005-11-07, 00:26
Medlem
Läskigs avatar
Synd bara att det ska vara så otroligt knepigt att avinstallera IE och sedan få alla program att fatta att det är avinstallerat.
Citera
2005-11-07, 01:51
Medlem
Ralphies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
Synd bara att det ska vara så otroligt knepigt att avinstallera IE och sedan få alla program att fatta att det är avinstallerat.

Tror inte det går att avinstallera helt och hållet då det är en del av operativsystemet. Åtminstone när det gäller Win XP etc.

Annars. Yay! Tack för tipset !
Citera
2005-11-07, 02:03
Medlem
Knarkads avatar
Perfa! Passar bra när jag webbutvecklar!
Citera
2005-11-07, 13:45
Medlem
TuXIs avatar
tack för tipset.. har IE-view som tillägg, men nu kan jag byta tillägg till detta istället..
Citera
2005-11-07, 14:40
Medlem
Fulfittans avatar
Visst är det en strålande extension. Observera att de som fortfarande använder 1.0.x behöver installera en extra plugin. Den plus övrig info finns på hemsidan http://ietab.mozdev.org/ som ni säkert hade hittat till ändå.
Citera
2005-11-07, 14:44
Medlem
slippys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig

Går inte, när du väljer att ta bort den som windows komponent säger den att du sparar 0.0 Mb och det enda den verkar göra är att ta bort ikonen.
Citera
2005-11-08, 12:21
Medlem
Vad jag vet kan man aldrig ta bort hela programmet ur dess programmapp, om man nu lyckas så sätter ju Windows file protection tillbaka filerna innom ett par sekunder.

Men dock så vet jag att man i Nlite kan ändra installationen helt så den utelämnar internet explorer, där kan man även välja om man bara vill ha bort själva internet explorer eller/och även internet explorers Core, jag brukar lämna coren för säkerhetsskull så det inte blir nå vajsing om windows får för sig att nyttja några filer därifrån.

Har fungerat för mig hittils och nu blir jag riktigt glad att dom släppt denna tingest.
Citera
2005-11-08, 19:33
Medlem
miklons avatar
Eftersom IE körs inbäddat i Mozilla så lär man ju fortfarande behöva ha IE installerat. Det lär ju liksom vara lite svårt att köra ett program utan att ha det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in