• Bor gratis
• En utgift totalt (Hallon abonnemang, 149:-/månad)
• Får allt annat gratis (Husrum, mat, vårdartiklar, mediciner, nöjen)
För ett tag sedan så gjorde jag en massa dumma val, trodde jag var kung på aktier, tog lån överallt, sålde allt, kom in på en utbildning på högskolan, fick ut 60000:- från CSN, pluggade inte en HP, använde det till att köpa aktier osv osv och så kraschade det till slut. Kom in i en depressiv period, som jag nu tagit mig ur.
Fixade körkortet och fick jobb direkt efter det som timvikarie på ett äldreboende med 120kr i lön! Nu har jag världens chans att reparera denna skuld. Skulden ligger hos Kronofogden och växer med kanske 1000:- per år.
Hur lång tid kan det ta för mig att reparera det här?
Jag kan alltså lägga hela min lön efter skatt på att betala tillbaka skulden, och jag känner mig redo att verkligen inte göra någonting annat än att jobba eftersom mina enda nöjen ändå är att se på film, vilket jag kommer ha gott om tid till eftersom jag återigen bara är timvikarie.
Självklart förstår jag att en timvikarie inte har en fast lön, så det kan antingen ta 3 månader eller 15 år, men om vi utgår från att jag får jobba 24h i veckan. Självklart kan jag även räkna ut detta själv, men jag behöver höra åsikter från andra, era tankar och självklart om det övht är en möjlighet eller om det är längre bort än vad jag tror.