• 1
  • 2
2015-12-02, 09:48
Medlem
Hej, jag sökte men det verkade inte finnas en tråd tillägnad Microsoft Edge, i vilket fall så undrar jag om någon har kollat in angående vad de sparar för data osv? Windows 10 verkar ju i sin helhet samla in mer information än tidigare versioner, de går ju dock att stänga av en hel del av dessa. Men Edge verkar ta över marknaden från Chrome, de känns ju relativt lika medan Firefox sticker ut lite, i min åsikt.

Chrome hade ju ett problem med vad de skrivit i sina användarvillkor för några år sedan, att de ägde allt du skrev etc, dock brukar Microsoft vara ganska öppna med vad de använder informationen till, här finns några frågor och svar: http://windows.microsoft.com/sv-se/w...ge-privacy-faq

men har någon av er valt bort att använda Microsoft Edge på grund av integritetsskäl etc?
Citera
2015-12-02, 10:36
Jag har valt bort den inte på grund av integritetsskäl, den var rena skiten för mig, funkade hyfsat för mig i början sedan var det mesta strul.

Den öppnade inte sidor och hur vet jag att det var fel på Edge? jo jag satt med två datorer en med Explorer en med Edge Explorer funkade ok Edge tuggade på bara.

Det var inte en gång det hände direkt.
Citera
2015-12-02, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M1159
Jag har valt bort den inte på grund av integritetsskäl, den var rena skiten för mig, funkade hyfsat för mig i början sedan var det mesta strul.

Den öppnade inte sidor och hur vet jag att det var fel på Edge? jo jag satt med två datorer en med Explorer en med Edge Explorer funkade ok Edge tuggade på bara.

Oj det var lite tråkigt, hur länge sen var det? Edge är väl väldigt nytt så kanske är en del jobb kvar för att den ska vara på prestandanivå som övriga alternativ
Citera
2015-12-02, 11:53
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1159

Kan det vara så att du missat att aktivera Flash?
Citera
2015-12-02, 12:10
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Kan det vara så att du missat att aktivera Flash?

Tror inte det, för den funkade trots allt hyfsat till en början, oavsett strulet så gillade jag inte Edge överhuvudtaget, men vem vet jag kanske är speciell för jag gillade inte Win10 heller, jag återgick ganska snart till Win 8,1 vilket jag nu har och kommer nog att ha en tid framåt.
Citera
2015-12-02, 12:17
Citat:
Ursprungligen postat av FLF100
Oj det var lite tråkigt, hur länge sen var det? Edge är väl väldigt nytt så kanske är en del jobb kvar för att den ska vara på prestandanivå som övriga alternativ

Det var för några månader sedan, och som jag skrivit tidigare var jag inte heller nöjd med Win10 så detta tog jag bort, dock så fick jag då det eviga tjatet att jag skulle installera Win10 igen, nu fick jag lyckligtvis hjälp i en annan tråd hur man tar bort detta "nag" som ofta tjatar om installation om Win10.

Jag har funderingar varför Microsoft är så angelägna om att Win10 skall installeras på datorer så att de inte bara skänker bort det utan nästan tvingar folk att installera detta.

Jag säger som Refaat El-Sayed "här ligger en gravad hund"
Citera
2016-01-31, 08:53
Medlem
Privatläget, inte så privat:
http://www.idg.se/2.1085/1.648696/microsoft-edge-privat
Citera
2016-01-31, 10:41
Medlem
1FFs avatar
Så länge man inte kan öppna mer än en flik i taget på Edge så kommer den inte slå. Att bara kunna öppna en i taget är för många ett helt omöjligt sätt att jobba på. Fixa fliköppnandet och den kan bli populär bland den stora massan, samt reklamblockerandet förstås.
Citera
2016-02-01, 10:50
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Privatläget, inte så privat:
http://www.idg.se/2.1085/1.648696/microsoft-edge-privat

Det beror på att Microsoft (som vanligt) valt "allt skall funka för alla"-inställningar som standard..

Det finns registerinställningar där man själv kan välja nivå på Privat-läget! Dessa finns bl.a. med i mina guider!

Dvs. "Säkerhetsexperten" i artikeln var mer ute efter "CHOCK-RUBRIKER" á la aftonblaskan än att informera hur du själv väljer ditt nivå av skydd i privat-läge!
"Säkerhetsexperten" vill nog att någon betalar hen för att instruera hur du gör!
Citera
2016-08-05, 20:20
Medlem
Plötsligt idag funkar den inte hos mig överhuvudtaget. Är det några andra som har samma problem?
Citera
2016-08-06, 06:29
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trulls1
Plötsligt idag funkar den inte hos mig överhuvudtaget. Är det några andra som har samma problem?

Felkod? Felmeddelande? Vad exakt händer när du klickar på ikonen?
Citera
2016-08-06, 11:09
Medlem
Harald99s avatar
Någon mer som har provat Adblock/Adblock Plus till Edge, nu när webbläsaren stödjer tillägg?
Min erfarenhet hittills är att det tyvärr är lite buggigt än så länge.
När Adblock är aktiverad så blockeras en del sidor, t ex gick det inte att ladda ned drivare från nVidia med Adblock aktiverat (alternativen för GPU, och OS mm innan nedladdning blockas).
På Chrome funkar det fint, så förhoppningsvis bara en barnsjukdom som löser sig snart.

Sen hade det ju inte skadat om ublock origin kommer till Edge inom kort heller.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in