• 1
  • 2
2015-12-02, 00:25
Medlem
Ake.Jimmiesson666s avatar
Flera polispatruller larmades till ett stort bråk i centrala Jönköping.
Till följd av bråket har Skolgatan stängts av, en bil har blivit helt sönderslagen och vittnen berättar för Jnytt att de hörde skrik.
Jönköpingspolisen vill inte säga något alls om bråket eller om någon person ska ha kommit till skada.
Minst en person ska dock ha frihetsberövats.

På filmen på jnytts sida låter det även som skottlossning på platsen, någon som vet var och varför? Man här även folk skrika högljutt på främmande språk.

http://www.jnytt.se/polispadrag-i-centrala-jonkoping
Citera
2015-12-02, 00:40
Medlem
Låter som ett Mellanöstern språk. Bor massa afganska flyktingbarn just runt hörnet. Men varför skulle de hoppa på en bil?
Citera
2015-12-02, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
Varför? För detta är det nya Sverige, folk har röstat för mer av detta och det kommer de att få. Jalla jalla bidrag åt alla!
Måste fortfarande finnas ett motiv. Rån? Blev de illa bemötta och ville hämnas? Bara för att man inte har röstat på SD betyder det inte att man vill ha ökad invandring.
Citera
2015-12-02, 02:00
Medlem
Jo det ligger väl nån flyktingförläggning i trakterna av skolgatan men ligger inte även migrationsverkets kontor där? Hört att det varit ett jävla liv där senaste dagarna och att väktare måste patrullera dygnet runt.
Citera
2015-12-02, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ake.Jimmiesson666
Jo det ligger väl nån flyktingförläggning i trakterna av skolgatan men ligger inte även migrationsverkets kontor där? Hört att det varit ett jävla liv där senaste dagarna och att väktare måste patrullera dygnet runt.
Ligger flyktingsförläggning på västra Storgatan. I det gröna huset (samma hus som Frälsningsarmén). Jp uppger att de var beväpnade med knivar, basebollträ och golfklubbor. Inget man direkt har på ett flyktingboende. Måste vara något gängbråk.
Citera
2015-12-02, 02:13
Medlem
Citat:
Migrationsverket ligger på östra Storgatan.
Citera
2015-12-02, 02:20
Medlem
Rackabajsares avatar
Kanske en protest mot maten, för få tv-kanaler eller tråkiga tv-spel på flyktingförläggningen?
Citera
2015-12-02, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrullstol
Ligger flyktingsförläggning på västra Storgatan. I det gröna huset (samma hus som Frälsningsarmén). Jp uppger att de var beväpnade med knivar, basebollträ och golfklubbor. Inget man direkt har på ett flyktingboende. Måste vara något gängbråk.

Men dom har ju mobiler... Det är väl något som man normalt sett inte heller har om man är flykting. Basebollträn kostar bara en bråkdel av vad en ny iphone gör.
Citera
2015-12-02, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrullstol
Migrationsverket ligger på östra Storgatan.

Ok, lite beroende på var på skolgatan bråket inträffade så är det ändå bara 3-5 min gångväg därifrån. Jag sätter min förhud på att det är hudingar som ställt till problem igen.
Citera
2015-12-02, 02:28
Medlem
Citat:
Men dom har ju mobiler... Det är väl något som man normalt sett inte heller har om man är flykting. Basebollträn kostar bara en bråkdel av vad en ny iphone gör.
Klart man har en mobil om man är flykting. Det är krig man flyr ifrån inte fattigdom. De säljer allt de äger för att komma hit. Tycker bara det är konstigt att gå köpa en golfklubba. De talar arabiska i filmen. Det är mest afganer som är ensamkommande. Och de talar dari eller persiska.
Citera
2015-12-02, 02:31
Medlem
Citat:
Ok, lite beroende på var på skolgatan bråket inträffade så är det ändå bara 3-5 min gångväg därifrån. Jag sätter min förhud på att det är hudingar som ställt till problem igen.
Jag är nästan säker på att det är invandrare med. Men de kan likaväl bott här i 5-10 år.
Citera
2015-12-02, 03:21
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
För och vara exakt så ligger miggverket på Östra Storgatan 7, på andra våningen tror jag de har lokalerna. Varit mycket ensamkommande unga män och lite barnfamiljer som ränner där... Jobbar en okey blondin där, men hon gillar olika...
Så hur långt bort har du asylishemmet från miggverkets lokaler?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in