2015-12-01, 18:46
Hejsan!

Jag köpte nyligen en rock och efter att ha burit den i en dag så insåg jag att jag borde köpt en storlek större och funderar nu på att lämna tillbaka den men vet inte om det fortfarande går.

- Kvittot finns kvar
- Prislappen i originalskick finns kvar, går att fästa på igen utan problem då den fästs med ett gem.

Den enda defekten är att det satt en liten plastpåse fastknäppt inne i rocken med två knappar i. Denna påsen är lite skadad efter att jag dragit av den (fast ingen skada gjord på rocken)

Funderar på om det skulle gå att helt enkelt säga att det inte fanns någon påse med knappar i som satt fast i rocken, den skulle ganska enkelt kunna ha tagits bort av någon tidigare kund eller trillat av vid något tillfälle. Vad tror ni om det? Eller att jag lägger påsen i en ficka och säger att påsen låg i den fickan i det befintliga skicket, någon tidigare kund måste ha råkat slita av den.

Någon som varit i liknande sits?

Jag vet att jag är dum som inte kontrollerade rätt storlek bättre.
Citera
2015-12-01, 18:52
Medlem
akehodells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Hejsan!

Jag köpte nyligen en rock och efter att ha burit den i en dag så insåg jag att jag borde köpt en storlek större och funderar nu på att lämna tillbaka den men vet inte om det fortfarande går.

- Kvittot finns kvar
- Prislappen i originalskick finns kvar, går att fästa på igen utan problem då den fästs med ett gem.

Den enda defekten är att det satt en liten plastpåse fastknäppt inne i rocken med två knappar i. Denna påsen är lite skadad efter att jag dragit av den (fast ingen skada gjord på rocken)

Funderar på om det skulle gå att helt enkelt säga att det inte fanns någon påse med knappar i som satt fast i rocken, den skulle ganska enkelt kunna ha tagits bort av någon tidigare kund eller trillat av vid något tillfälle. Vad tror ni om det? Eller att jag lägger påsen i en ficka och säger att påsen låg i den fickan i det befintliga skicket, någon tidigare kund måste ha råkat slita av den.

Någon som varit i liknande sits?

Jag vet att jag är dum som inte kontrollerade rätt storlek bättre.

Fy fan vad jag är trött på alla dessa curlingungar som aldrig vill ta ansvar för sina handlingar, öppet köp gäller oanvända produkter.

Har du använt rockjävelen är den din, hur svårt är det att förstå så enkla ting.

Bli vuxna någon gång för fan!
Citera
2015-12-01, 18:59
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akehodell
Fy fan vad jag är trött på alla dessa curlingungar som aldrig vill ta ansvar för sina handlingar, öppet köp gäller oanvända produkter.

Har du använt rockjävelen är den din, hur svårt är det att förstå så enkla ting.

Bli vuxna någon gång för fan!
Njae, öppet köp gäller i regel för väsentligt oförändrat skick. Jag tror personligen att detta faller under väsentligt oförändrat skick, framförallt då ts ämnar byta till en likvärdig vara.

Jag tycker dessutom att du reagerar oproportionerligt på trådstarten, ingenting tyder på att ts är en söndercurlad skitunge; definitivt inget i den här tråden. Man har dessutom rätt att prova en vara innan man lämnar tillbaka den.

//Tripportreat
Citera
2015-12-01, 19:06
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
Njae, öppet köp gäller i regel för väsentligt oförändrat skick. Jag tror personligen att detta faller under väsentligt oförändrat skick, framförallt då ts ämnar byta till en likvärdig vara.//Tripportreat

Tror du att de kommer nämna något om påsen med knapparna i så fall? Noterar de sådana detaljer trots att prislappen sitter kvar på rätt ställe m.m?
Citera
2015-12-01, 19:11
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Tror du att de kommer nämna något om påsen med knapparna i så fall? Noterar de sådana detaljer trots att prislappen sitter kvar på rätt ställe m.m?

Jag tror att de både kan och är villiga att återställa en sådan sak vid byte. Var artig och förklara läget som det är, det är ett serviceyrke och folk i den branschen tenderar att ge bäst service till de som är trevligast.

//Tripportreat
Citera
2015-12-01, 19:17
Medlem
akehodells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
Njae, öppet köp gäller i regel för väsentligt oförändrat skick. Jag tror personligen att detta faller under väsentligt oförändrat skick, framförallt då ts ämnar byta till en likvärdig vara.

Jag tycker dessutom att du reagerar oproportionerligt på trådstarten, ingenting tyder på att ts är en söndercurlad skitunge; definitivt inget i den här tråden. Man har dessutom rätt att prova en vara innan man lämnar tillbaka den.

//Tripportreat

Svårt att inte reagera oproportionerligt i detta nya bortskämda Sverige.

Han säger att han burit den en dag och det kan knappast räknas som att prova den.

Ät du också en bortskämd curlingunge som inte tar ansvar för dina handlingar?

Då skulle jag kunna köpa en DVD film och kolla på filmen och sedan hävda att jag bara kollat om den gick att titta på men jag gillade inte inledningen och sedan lämna tillbaka filmen
Citera
2015-12-01, 19:30
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akehodell
Svårt att inte reagera oproportionerligt i detta nya bortskämda Sverige.

Han säger att han burit den en dag och det kan knappast räknas som att prova den.

Ät du också en bortskämd curlingunge som inte tar ansvar för dina handlingar?

Då skulle jag kunna köpa en DVD film och kolla på filmen och sedan hävda att jag bara kollat om den gick att titta på men jag gillade inte inledningen och sedan lämna tillbaka filmen

Det är därför filmer och spel oftast är plomberade, bryts den så klassas det inte längre som väsentligt oförändrat skick.

Försök hålla dig till konsumenträtt istället för att blanda in massa subjektiva känslor och åsikter.

Jag är förövrigt en vuxen man som reder mig själv, jag har inte fått onödigt mycket gratis i livet och anser mig ha en sund syn på vad som kommer gratis och vad jag har gjort mig förtjänt av. Jag förväntar mig inget som jag inte har jobbat eller på annat sätt kämpat för och jag tar ansvar för min egen situation i alla lägen.

Du skulle tjäna på att slappna av lite och sluta dömma folk utifrån det underlag som har presenterats här.

//Tripportreat
Senast redigerad av Tripportreat 2015-12-01 kl. 19:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in