Blev riktigt överraskad av sista scenen, hade inte förväntat mig den vändningen!
Nu finns det ju massvis med lösa trådar att ta upp som bäddar för en ny säsong, för självfallet kommer det bli mer gåsmamma, eller?
J
Jag tyckte säsong fyra var..sådär...
Visst. Nu har väl den här serien alltid varit skruvad och med rätt mycket glimt i ögat. Men nu var det rörigare än vanligt. Sidospåret med Linus var ju bara too much, liksom colombianerna med klimax i samband med ambassadgrejen.
Överlag alldeles för många spår i denna säsong. Grejen med Zac slarvades ju bara bort.
Nej, mycket hellre koncentrera det till färre ingredienser och göra det mer genomarbetat nästa gång.
Gåsmamman är en ok svensk serie.
Deras Stora misstag är bara att rollfiguren ”Majoren” är en norsk kärring 50+ och 150cm hög, hur fan tänkte dom där?
Känns inte trovärdigt för fem öre.
Så sjukt bra avslut! Tårarna sprutade här när jag trodde att hon hade dött, fy så sorgligt!! Hennes barns smärta av sorg 😭😱
Nu måste det bli en säsong 5! Majoren viskade såklart i Sonja öra att hon skulle ta över jobbet som Majoren och det är ju lätt, för ingen som fortfarande var vid livet visste ju vem Majoren var. Och det kan väl inte bara vara jag som hoppas på kärlek mellan Sonja och Lukas?
Fast om det var så bra skottpengar på henne borde de ha bekräftat att hon verkligen var död. Kan ha något att göra med det där Majoren viskade i hennes öra i husbilen. Det med plåstret makear sense. Aja, tur att jag inte stängde av när GÅSMAMMAN-loggan kom upp. Hoppas på en till säsong, vill ju se mer av Barry! Sen vill jag veta hur det gick för Östling där på kåken.
Och du kan inte tänka dig att skottpengarna som fanns på darkweb var iscensatt?
Men i slutet när Emil kollar på övervakningsfilmen. Borde inte han ha sett att dem fejkade Sonjas död? Han såg ju när hon ”sköts” och föll till marken. Men han borde ju även sett sekvensen när en kropp slängdes i vattnet, och att Sonja levde vidare. Eller tog övervakningsfilmen slut efter skottet?
Klockrent slut i övrigt!
Men i slutet när Emil kollar på övervakningsfilmen. Borde inte han ha sett att dem fejkade Sonjas död? Han såg ju när hon ”sköts” och föll till marken. Men han borde ju även sett sekvensen när en kropp slängdes i vattnet, och att Sonja levde vidare. Eller tog övervakningsfilmen slut efter skottet?
Klockrent slut i övrigt!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!