Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-12-01, 17:15
Medlem
schmuckens avatar
Idag rapporterade MMANYTT om att finska talangen Makwan Amirkhani lämnade gymmet efter ett bråk (http://mmanytt.se/galor/ufc/makwan-amirkhani-i-brak-med-en-av-sina-tranare-lamnar-allstars-training-center-och-flyttar-hem-till- finland/)

Innan har Nico Musoke lämnat pga att han vantrivdes.

Jag och en kompis var där samma dag som Gustafssons match i Oktober och skulle ner i shoppen för att köpa två tröjor. Innan vi kliver in på gymmet så trycker en anställd upp en kille mot väggen utanför medans två andra anställda håller i en 3e anställd för att han gissningsvis inte ska slå ihjäl killen mot väggen.
Väl nere i shoppen blir vi illa bemött och visiterade (de ville vara säkra på att två svenssons inte hade stulit med sig en extra tröja på ett gym fyllt med 100kg's kampsportare.)

Vad fan är det här för ställe? Av det jag sett och hört så måste Gustafsson bort snabbare än blixten. Dels för sin karriär och dels för sitt rykte.
Citera
2015-12-01, 18:23
Medlem
Har aldrig varit där och vet i princip inget så kan inte ge så mycket feedback men det låter ju jäkligt pissigt. Själv föredrar jag gym utan bufflig machoattityd där alla är mer som ett skönt kompisgäng.
Citera
2015-12-01, 18:30
Medlem
Makwan verkar va en skönt kille i alla fall. Härligt inlägg han gjorde på FB. Tänker på detta.

"They say somebody took my girlfriend, i say that i never had a girlfriend. So its kind of hard to do that, Hehe. I still have coach Alan ‘Finfou’ Nascimento with me and many other fighters that i Will never forget. But people lets be honest with this, small shit compare to what is happening right now all around the world. So lets not make a big deal out of this. Life goes on!
PS. Gyms around the world, is there a place for Mr.Finland?!? Niklas stop using snus”

Har ingen aning om hur d e på Allstar, synd med rapporteringen dock och om d som OP skriver stämmer får man ju aggro matchovibbar så d räcker.
Citera
2015-12-02, 00:25
Medlem
N3ss3s avatar
Topic är ett gym, inte att försöka hoppa på en annan användare för en felaktig åsikt.

/mod
Citera
2015-12-03, 06:50
Medlem
minddicts avatar
Nico tror jag lämnade för att han inte kom överens om villkoren med allstars.
Citera
2015-12-03, 07:06
Medlem
minddicts avatar
Drog en googling och hittade det här, du finner svaret i kommentarerna.
http://www.kimura.se/makwan-amirkhani-far-borja-trana-pa-conor-mcgregors-gym/
Citera
2015-12-06, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schmucken
Idag rapporterade MMANYTT om att finska talangen Makwan Amirkhani lämnade gymmet efter ett bråk (http://mmanytt.se/galor/ufc/makwan-amirkhani-i-brak-med-en-av-sina-tranare-lamnar-allstars-training-center-och-flyttar-hem-till- finland/)

Innan har Nico Musoke lämnat pga att han vantrivdes.

Jag och en kompis var där samma dag som Gustafssons match i Oktober och skulle ner i shoppen för att köpa två tröjor. Innan vi kliver in på gymmet så trycker en anställd upp en kille mot väggen utanför medans två andra anställda håller i en 3e anställd för att han gissningsvis inte ska slå ihjäl killen mot väggen.
Väl nere i shoppen blir vi illa bemött och visiterade (de ville vara säkra på att två svenssons inte hade stulit med sig en extra tröja på ett gym fyllt med 100kg's kampsportare.)

Vad fan är det här för ställe? Av det jag sett och hört så måste Gustafsson bort snabbare än blixten. Dels för sin karriär och dels för sitt rykte.

Vad är det för jävla horhus de där allstar training center? Fullt i jävla slynor eller? Fucking kampsportare trycker upp mig mot en vägg utan större anledning and guess who is the one to knocks on their door later? Ett sk*tt i sk*llen när deras bITCH tittar på.

Magnus JyckenCedenblad har också lämnat och är på pancrase nu, tror mest det var pågrund av teknisk inkompentens av coacherna. Han sa det var skadan, tror jag vad jag vill på, klart de hade kunnat anpassa träningen efter cedenblads behov, cedenblad sa "Ja min skada är jobbig. Jag måste få träna teknik, jag kan inte köra sparring dagarna i enda. Men jag är inte sur, Alla gör så gott dom kan". När ska Alex fatta att dra vidare? Varför inte dra och träna med Davis, som verkar ha en brottning som passar alex bättre än davis. Eller typ någonstans, hemma i vardagsrummet med en speedball, men inte på fucking allstar. Hade Gus bott i USA sedan förlusten mot Jon jones hade han dödat Anthony Johnson i första ronden, Manuwa hade åkt ner på några sekunder och DC hade haft så jäkla svårt.
Citera
2015-12-07, 17:02
Medlem
Makwan Amirkhani kommer att medverka i kvällens avsnitt av "The mma hour". Start 19:00

The MMA Hour with Joanna Jedrzejczyk, Chad Mendes, Tyson Fury, John Kavanagh, Ray Longo, Makwan Amirkhani, Charlie Brenneman, Guilherme Cruz vs. Seán Sheehan

https://www.youtube.com/watch?v=x8cXwwCnoyU&feature=youtu.be
Citera
2015-12-07, 17:55
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConGOAT
Vad är det för jävla horhus de där allstar training center? Fullt i jävla slynor eller? Fucking kampsportare trycker upp mig mot en vägg utan större anledning and guess who is the one to knocks on their door later? Ett sk*tt i sk*llen när deras bITCH tittar på.

Det är verkligen svårt att ta inlägg som detta på allvar, när inlägget börjar så, går det inte ta något annat i hela inlägget på allvar pga denna sörja.
Citera
2015-12-07, 20:23
Medlem
RonaldoUtds avatar
Makwan säger att det är en enstaka person som fått honom att lämna Allstar. Sen säger han "Fuck managers". Ser att Hessam Zanganeh varit hans manager. Är han knuten till Allstar på något sätt?
Citera
2015-12-07, 22:40
Medlem
Kemiske Alis avatar
Det var rätt länge sedan jag var nere på gymmet men generellt kan man säga att de saknar etniska svenskar och killar från normal bakgrund. Jag tror att det är ett problem i längden då urvalet blir för begränsat vilket påverkar toppen. Förutsättningarna är goda med en fin lokal, även om ventilationen är värdelös, och duktiga tränare. Tyvärr saknas svensk mentalitet och kultur, det kommer att medföra att etniska svenskar(och tränare) hellre väljer andra gym. Basen för en topp kommer alltid att vara etniska svenskar, vilket helt enkelt beror på antalet att välja ur.

Problemet för kampsport och alla andra mindre sporter är att de killar de får har valt sporten i fjärde hand eller liknande.De med bäst fysiska förutsättningar väljer andra sporter såsom exempelvis hockey, fotboll, simning och handboll. Det handlar om att inte få fjärdesorteringen.
Citera
2015-12-07, 23:08
Medlem
InnesIs avatar
Jag ska börja med att säga att jag hört både bra och dåligt från folk som varit på Allstar. De bra var dock ett par år sedan eller så. Det dåliga uttrycktes i form av att en person jag är bekant med, en ganska stor personlighet i svensk BJJ, hade varit på Allstar och sparrats med Reza Madadi. Tydligen hade Reza kört riktigt fult trots att det bara var lätt sparring. Vet inte om han alltid kör på Allstar men jag tolkade det som att min bekanta mest hade problem med Reza och inte med gymmet i sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in