2015-12-01, 15:19
Medlem
Vassknivs avatar
Tjena! Först och främst jag är riktigt kass på datorer och allt sånt här. Men ska försöka förklara, Jag vill ha HDMI från min dator till min skärm, men samtidigt koppla in VGA till TVn och kunna "dra" ett fönster till höger om dator skärmen så kommer bilden fram på TVn.

Men samtidigt kunna göra saker på skärm 1 (dator skärm). Så jag försökte detta, men det verkar som inte VGA fungerar, så förklarade detta för min polare och han rekommendera att jag skaffa en VGA driver, jag har sökt, men jag hittar inte det jag behöver ladda ner. Kan någon här hjälpa mig?

Vet inte om detta behövs! Men här är det iallafall!
GPU: GeForce GTX 960
CPU: Intel(R) Core(TM) i5-4460 CPU @3.20GHhz
Upplösning: 1920 x 1080, 60Hz
Operativsystem: Windows 8.1
Citera
2015-12-01, 15:22
Medlem
oldeubois avatar
Har ditt grafikkort ens en port för en sådan gammal kabeltyp? Eller, försöker du koppla in din TV med VGA (måste vara en gammal TV?) från moderkortet medan du har ett externt grafikkort?
Citera
2015-12-01, 15:25
Medlem
kimdah2002s avatar
Använd hdmi istället och anslut både skärmen o tv'n till ditt 960 kort
Citera
2015-12-01, 15:25
Medlem
Vassknivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
Har ditt grafikkort ens en port för en sådan gammal kabeltyp? Eller, försöker du koppla in din TV med VGA (måste vara en gammal TV?) från moderkortet medan du har ett externt grafikkort?

Ingen aning om grafikkortet inte supportar de, kanske det som är fel?

TVn är inte så gammal, det är en plattv, finns port till både HDMI och VGA. Att koppla bara HDMI från datorn till tvn fungerar
Citera
2015-12-01, 15:28
Medlem
Vassknivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Använd hdmi istället och anslut både skärmen o tv'n till ditt 960 kort

VGA från dator till skärmen fungerar heller inte

Har bara en HDMI sladd, skulle det fungera då om man skaffar en till och kopplar in på tvn också?
Senast redigerad av Vasskniv 2015-12-01 kl. 15:33.
Citera
2015-12-01, 18:23
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasskniv
VGA från dator till skärmen fungerar heller inte

Har bara en HDMI sladd, skulle det fungera då om man skaffar en till och kopplar in på tvn också?
Men, ditt kort har väl inte ens VGA? Kör du verkligen från grafikkortet och inte moderkortet? Jag tycker att du kan använda displayport till skärmen och HDMI till tvn, då kan du även föra över ljud om du t.ex. har ett ljudsystem till tvn, eller hellre vill att datorns ljud spelas upp via tv:ns högtalare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in