Citat:
Ursprungligen postat av
ImmortalDon
Skulle gärna se en uppföljare till Detroit Become Human då jag tycker det är överlägset är det bästa spelet som Quantic Dream har utvecklat hittils! Har spelat igenom storyn 3 gånger redan nu sen jag skaffade det för typ 1 år sedan och skulle kunna tänka mig att spela igenom det igen någon gång i framtiden

.
Dock skulle jag isåfall vilja se en ny stad med nya androider och andra karaktärer istället. Typ New York Become Human eller varför inte i europa London Become Human eller något. Känns som det skulle kunna göras ett annat spel med liknande idé fast med en annan story.
Annars skulle jag även kunna tänka mig ett nytt deckarspel som Heavy Rain. Tycker dock att Heavy Rain är rätt lamt när man spelade om det och var inte lika roligt som första gången... Så skulle behövas göras om helt isåfall. Men överlag tycker jag om David Cages spel även om många gamers verkar inte göra det...

Efter att nyligen ha spelat Detroit så blev jag nyfiken på vad nästa Cage-spel kommer bli, så jag kollade upp. Nästa spel från David Cage/Quantic Dream är Star Wars Eclipse. Det ska bli ett spel i samma stuk som hans tidigare spel, med stort fokus på player choice, flera karaktärer, osv, men istället för att utspela sig på jorden handlar det om figurer i Star Wars-världen.
Det tillkännagavs på The Game Awards 2021, efter något års utveckling, men det beräknas inte släppas förrän 2027. En anledning till det är att Quantic Dream har svårt att anlita folk att jobba på projektet, eftersom studion och David Cage är så ökända i branschen för att ha en hemsk och toxisk bolagskultur, med öppen homofobi, rasism och extrem crunch i slutfaserna före release.
Det är en besvikelse för mig. Jag gillade verkligen Detroit, men när det handlar om Star Wars så kan jag inte känna ett minsta uns av intresse. Det är världens tråkigaste fiktiva universum enligt mig.
Citat:
Star Wars Eclipse was announced at The Game Awards 2021; it is an action-adventure game in the early stages of development by Quantic Dream and licensed under the Lucasfilm Games brand. The game will feature multiple playable characters with branching narratives.[33] It is set in the Star Wars universe and is part of the High Republic multimedia project, which places the events of the game 200 years before The Phantom Menace.[34][35][36] According to the reports of some insiders, the game is expected to be released in 2027 at the earliest; industry analysts attributed this long development timeline to an inability to attract staff because of the studio's poor reputation as a place of work. Players used the hashtag "#BlackoutStarWarsEclipse" on Twitter to call on Disney to revoke the Star Wars license from Quantic Dream on account of the studio's history of hostile workplace reports.
https://en.wikipedia.org/wiki/Quantic_Dream#Developed
edit:
Reveal trailer för Star Wars Eclipse från 2021:
https://youtu.be/4cJpiOPKH14