Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2021-02-11, 16:34
Medlem
Svarta-Tulpanens avatar
The Nomad Soul, måste nämnas om man pratar tidigare spel från Quantic Dream. Jäklar vad jag spelade det spelet när det kom, bra story och musik och gästspel från David Bowie.

Jag antar att det har åldrats ganska drastiskt. Men jäklar vad glad jag hade blivit om det gjordes en remake eller remaster på det spelet.
Citera
2021-02-11, 18:25
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Tulpanen
The Nomad Soul, måste nämnas om man pratar tidigare spel från Quantic Dream. Jäklar vad jag spelade det spelet när det kom, bra story och musik och gästspel från David Bowie.

Jag antar att det har åldrats ganska drastiskt. Men jäklar vad glad jag hade blivit om det gjordes en remake eller remaster på det spelet.

Nu har det ju gåt några år sedan Detroit och vad jag vet så är det fortfarande okänt vad Quantic Dream jobbar med just nu.

Det är inte helt osannolikt att det skulle kunna bli en remake av Nomad Soul eller Fahreheit. Alternativet är såklart en uppföljare till Detroit eller något helt nytt.

Om jag förstått det rätt så har de precis expanderat och startat ett nytt team, det möjliggör ju i så fall både en remake och något nytt.
Citera
2021-02-12, 18:43
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Tulpanen
Jag spelade igenom det när det kom ut och tyckte det var riktigt bra, men inte så jag ville spela igenom allt mer än en gång bara för att kolla andra utgångar.

Nu när jag inte minns allt så tydligt så kanske man skulle spela det igen. Jag blev aldrig "Deviant" med Kara så den storyn tog slut ganska fort, så jag har väl en tredjedel av spelet som är helt outforskat.

Karas story är väldigt bra tycker jag, jag ska spela igenom en våldsam del med Markus någon dag tänkte jag.
Citera
2021-02-12, 19:27
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Dom teasade ju att dom ska släppa "exciting news" under 2021. Eller rättare sagt Cage gjorde detta på sin twitter för någon vecka sedan. Dom har ju gått multiplattform nu tydligen. Svårt och tro att det rör sig om någon Fahrenheit remake dock. Dom släppte ju alldeles nyligen en fysisk utgåva av remastern. Hade redan spelat den digitala versionen och även om jag gillade spelet (mitt första qiantic dreams spel var heavy rain så det var första gången jag fick lira det) så ser jag ingen anledning att köpa det igen även om jag gillar fysiska utgåvor mer.

Nomad soul har jag aldrig hört talas om tidigare dock så det får dom gärna släppa en gång till likt Fahrenheit, om än det bara hade varit en remaster eller re-release.
Citera
2021-02-13, 06:19
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Dom teasade ju att dom ska släppa "exciting news" under 2021. Eller rättare sagt Cage gjorde detta på sin twitter för någon vecka sedan. Dom har ju gått multiplattform nu tydligen. Svårt och tro att det rör sig om någon Fahrenheit remake dock. Dom släppte ju alldeles nyligen en fysisk utgåva av remastern. Hade redan spelat den digitala versionen och även om jag gillade spelet (mitt första qiantic dreams spel var heavy rain så det var första gången jag fick lira det) så ser jag ingen anledning att köpa det igen även om jag gillar fysiska utgåvor mer.

Nomad soul har jag aldrig hört talas om tidigare dock så det får dom gärna släppa en gång till likt Fahrenheit, om än det bara hade varit en remaster eller re-release.

Quantic har alltid varit Multiplatform innan Sony började köpa exklusivitet till deras projekt under PS3 tiden fram tom Detroit .
Citera
2021-02-16, 20:04
Medlem
Djoonass avatar
Snubblade över detta spelet, helvete vad välgjort ändå! Lite seg start, och stundtals pajig och moraliserande story, men vilken minnesvärd resa! Jääävligt snyggt också. 8/10!
Citera
2021-02-17, 18:34
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Nu har det ju gåt några år sedan Detroit och vad jag vet så är det fortfarande okänt vad Quantic Dream jobbar med just nu.

Det är inte helt osannolikt att det skulle kunna bli en remake av Nomad Soul eller Fahreheit. Alternativet är såklart en uppföljare till Detroit eller något helt nytt.

Om jag förstått det rätt så har de precis expanderat och startat ett nytt team, det möjliggör ju i så fall både en remake och något nytt.

Skulle gärna se en uppföljare till Detroit Become Human då jag tycker det är överlägset är det bästa spelet som Quantic Dream har utvecklat hittils! Har spelat igenom storyn 3 gånger redan nu sen jag skaffade det för typ 1 år sedan och skulle kunna tänka mig att spela igenom det igen någon gång i framtiden .

Dock skulle jag isåfall vilja se en ny stad med nya androider och andra karaktärer istället. Typ New York Become Human eller varför inte i europa London Become Human eller något. Känns som det skulle kunna göras ett annat spel med liknande idé fast med en annan story.

Annars skulle jag även kunna tänka mig ett nytt deckarspel som Heavy Rain. Tycker dock att Heavy Rain är rätt lamt när man spelade om det och var inte lika roligt som första gången... Så skulle behövas göras om helt isåfall. Men överlag tycker jag om David Cages spel även om många gamers verkar inte göra det...
Citera
2021-02-28, 00:43
Medlem
Jag gillade spelet men Yahtzees sågning i Zero Punctuation (kolla på Youtube om ni inte är rädda för spoilers) har sina poänger.

Jag har som många andra svårt för spelets konstiga "gameplay" som mest handlar om att göra kontrollerna irriterande. Jag tar hellre en fullfjädrad vandringssimulator eller äventyrsspel á la Uncharted fast utan pang-pang och mycket dialog.

Handlingen är dock bra och ja, det kan bli känslosamt, om man är så lagd.
Citera
2025-01-11, 14:06
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Skulle gärna se en uppföljare till Detroit Become Human då jag tycker det är överlägset är det bästa spelet som Quantic Dream har utvecklat hittils! Har spelat igenom storyn 3 gånger redan nu sen jag skaffade det för typ 1 år sedan och skulle kunna tänka mig att spela igenom det igen någon gång i framtiden .

Dock skulle jag isåfall vilja se en ny stad med nya androider och andra karaktärer istället. Typ New York Become Human eller varför inte i europa London Become Human eller något. Känns som det skulle kunna göras ett annat spel med liknande idé fast med en annan story.

Annars skulle jag även kunna tänka mig ett nytt deckarspel som Heavy Rain. Tycker dock att Heavy Rain är rätt lamt när man spelade om det och var inte lika roligt som första gången... Så skulle behövas göras om helt isåfall. Men överlag tycker jag om David Cages spel även om många gamers verkar inte göra det...

Efter att nyligen ha spelat Detroit så blev jag nyfiken på vad nästa Cage-spel kommer bli, så jag kollade upp. Nästa spel från David Cage/Quantic Dream är Star Wars Eclipse. Det ska bli ett spel i samma stuk som hans tidigare spel, med stort fokus på player choice, flera karaktärer, osv, men istället för att utspela sig på jorden handlar det om figurer i Star Wars-världen.

Det tillkännagavs på The Game Awards 2021, efter något års utveckling, men det beräknas inte släppas förrän 2027. En anledning till det är att Quantic Dream har svårt att anlita folk att jobba på projektet, eftersom studion och David Cage är så ökända i branschen för att ha en hemsk och toxisk bolagskultur, med öppen homofobi, rasism och extrem crunch i slutfaserna före release.

Det är en besvikelse för mig. Jag gillade verkligen Detroit, men när det handlar om Star Wars så kan jag inte känna ett minsta uns av intresse. Det är världens tråkigaste fiktiva universum enligt mig.

Citat:
Star Wars Eclipse was announced at The Game Awards 2021; it is an action-adventure game in the early stages of development by Quantic Dream and licensed under the Lucasfilm Games brand. The game will feature multiple playable characters with branching narratives.[33] It is set in the Star Wars universe and is part of the High Republic multimedia project, which places the events of the game 200 years before The Phantom Menace.[34][35][36] According to the reports of some insiders, the game is expected to be released in 2027 at the earliest; industry analysts attributed this long development timeline to an inability to attract staff because of the studio's poor reputation as a place of work. Players used the hashtag "#BlackoutStarWarsEclipse" on Twitter to call on Disney to revoke the Star Wars license from Quantic Dream on account of the studio's history of hostile workplace reports.

https://en.wikipedia.org/wiki/Quantic_Dream#Developed

edit:

Reveal trailer för Star Wars Eclipse från 2021:

https://youtu.be/4cJpiOPKH14
Senast redigerad av anomalign 2025-01-11 kl. 14:15.
Citera
2025-01-13, 12:45
Medlem
Älskade det! Uppskattade även Heavy Rain. Hoppas på någon form av uppföljare till PS5.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in