• 2
  • 3
2015-12-04, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TearDrops
Om allt det du säger stämmer hur har de fortfarande kunnat leva vidare så bra trots allt? Golare, delar inte vinster, inte många som vill göra affärer med dom och att de av olika anledningar inte uppskattas av andra kriminella..

Låter ju som de har lite makt ändå om de ändå lever. Visst lever vi i Sverige och ingen är värsta maffian är hur tuffa man än kan leka, men de verkar ju ha nått flyt. Eller är det bara för att de är så många?

Dom här killarna saknar ödmjukhet i jämförelse med andra. Att dom har golar historik kan du kolla upp
Om Rinkeby mordet som någon skrev om här. Där har du en farbror som gola ner alla. Om han gola ner
Sina egna släktingar tänk vad han kan göra mot andra utomstående🤔. Det är självklart att dom sätter
Respekt i många och skiter i snuten men det där med att dom har mycket pengar får du utveckla mer.
Ja dom är många men ändå tveka dom inte att skjuta deras idol det säger mycket.
Citera
2015-12-05, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abcdh
Dom här killarna saknar ödmjukhet i jämförelse med andra. Att dom har golar historik kan du kolla upp
Om Rinkeby mordet som någon skrev om här. Där har du en farbror som gola ner alla. Om han gola ner
Sina egna släktingar tänk vad han kan göra mot andra utomstående🤔. Det är självklart att dom sätter
Respekt i många och skiter i snuten men det där med att dom har mycket pengar får du utveckla mer.
Ja dom är många men ändå tveka dom inte att skjuta deras idol det säger mycket.

Ja, hörde en podcast om det där Rinkeby mordet ganska nyligen. Grejen är att jag bor i 164 oxå, så jag är ganska nära både Rinkeby och Sollentuna. Roligt oxå är att jag tog bussen ifrån Sollentuna station till 164 precis ca 1 timme innan det där hände och den åker snabbt förbi den vägen.

Nej, jag citera en annan i tråden som sa allt det där om dom (om att de inte delar ut vinster, golar osv). Vet inte något alls om de förutom det man läst här och hört om Rinkeby grejen.
Citera
2015-12-05, 20:06
Moderator
blomvattnares avatar
Låt bli att posta länkar utan förklaring till hur de har med trådens ämne att göra.

/Mod
Citera
2015-12-08, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Orhan är ute ur sjukan då han idag setts i Malmvägen tillsammans med sina släktingar/vänner. Tydligen på ett väldigt gott humör, som om incidenten aldrig inträffat.

Gärningsmännen är med största sannolikhet två yngre män (ålder 19-23) hemmahörande i Sollentuna.

Tach och lov att han klarade sig. Men kan säga familjen har "styrt" malmvägen i 20 år. Jag kan säga såhär folk som växer upp nu för tiden skiter fullständigt vilka som styr och ställer. Vet att de rör sig om olika nätverk i stockholm det är bekräftad som de här yngre männen har kontakt med. Med tunga Vapen kontakter. Det sista man ska göra att underskatta din fiende. Jag kan säga med erfarenhet att ingen från familjen yildiz har erfarenheter från krig och att de tror sig vara stora men de kommer försvinna så småningom.

Vila i frid Radu Acina

Jag hoppas att det inte blir fler skjutningar på tureberg trött på allt knark mord och allt vill ha det lugnt så våra barn kan leka i frid.
Citera
2015-12-27, 11:06
Medlem
Inget nytt ang. Denna skjutning?
Citera
2016-01-17, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalleanka163
Tach och lov att han klarade sig. Men kan säga familjen har "styrt" malmvägen i 20 år. Jag kan säga såhär folk som växer upp nu för tiden skiter fullständigt vilka som styr och ställer. Vet att de rör sig om olika nätverk i stockholm det är bekräftad som de här yngre männen har kontakt med. Med tunga Vapen kontakter. Det sista man ska göra att underskatta din fiende. Jag kan säga med erfarenhet att ingen från familjen yildiz har erfarenheter från krig och att de tror sig vara stora men de kommer försvinna så småningom.

Vila i frid Radu Acina

Jag hoppas att det inte blir fler skjutningar på tureberg trött på allt knark mord och allt vill ha det lugnt så våra barn kan leka i frid.

Du vet jag bor på malmvägen, Yildiz familjen kan vara kriminella och så vidare, men det finns ingen som dem i alla förorter dem behandlar alla boende som sina egna. Det kallar jag respekt! Att Yildiz familjen försvinner kan jag tyvärr inte säga, den nya generationen av dem är redan med i den kriminella världen, många av dem unga går runt med pistoler och skottsäkerväst vad kan det betyda? Alltså att dem är redo för att ta över känns det som. Yildiz familjen är ganska speciell familj, ett stort familj med en sammanhållning.
Citera
2016-05-27, 19:20
Medlem
hum.by.666s avatar
Dom med viss koppling till skjutningen 2015.

O.Y. greps för grovt vapenbrott den 6 januari 2015. Han berättade i tingsrättens förhör att han i slutet av november året innan hade blivit erbjuden att köpa en startpistol. Eftersom han tidigare hade blivit beskjuten av okända personer, och till följd av det levt under stark psykisk press tackade han ja till erbjudandet.
De kom överens om priset, 1 500 kr, och pistolen skulle han få utanför hans farbrors bostad. En okänd man dök upp på avtalad plats med en kartong, innehållande den köpta pistolen. Han stoppade pistolen i jackfickan och kort därefter kom polisen. När polisen frågade om han hade någonting på sig svarade han: en startpistol. Varför han fick en riktig pistol i stället för en startpistol visste han inte.
Tingsrätten fann dock hans berättelse inte trovärdig och domen blev 1 års fängelse.

I hovrätten ändrade han sin historia och berättade istället att vapnet var hans pappas. Han hade blivit ombedd att hämta jackan med vapnet på en restaurang i Sollentuna. Han hävdade att den historia han berättade i tingsrätten var påhittad, eftersom han inte ville peka ut sin pappa som innehavare av vapnet.
Hovrätten fastställer tingsrättens dom och menar att den nya berättelsen är en efterhandskonstruktion.

HovR: B 1082-16 (TR: B 53-16)

*

O.Y. har hunnit samla på sig ett digert brottsregister. I TR-domen 2016 nämns att han förekommer med 16 avsnitt i belastningsregistret:

* 1 oktober 2001 döms av Sollentuna TR för stöld och försök därtill, överlämnades till Rinkeby stadsdelsnämnd att föranstalta om nödvändig vård inom socialtjänsten.
* 6 mars 2002 döms av Sollentuna tingsrätt för ringa narkotikabrott begångna vid två tillfällen till böter.
* 24 juni 2002 döms av Stockholms tingsrätt för mord till sluten ungdomsvård fyra år. (mål nr B 1799-02)
* 23 oktober 2002 Svea hovrätt ändrar tingsrättens dom endast på så sätt att O. Y. ska solidariskt med bröderna utge skadestånd till envar av fadern och brodern med 40 000 kr. (mål nr B 6528-02). Han placeras på Sundbos ungdomshem i Fagersta.
* 15 april 2004 döms av Västmanlands tingsrätt till tre månaders fängelse för misshandel på Sundbo.
* 14 september 2004 Svea hovrätt bestämmer att den utdömda påföljden i tingsrätten (sluten ungdomsvård fyra år) skulle avse även det brott som omfattades av den överklagade domen. (mål nr B 4065-04 (notisum.se)
* 2006 hade han avtjänat straffet för Rinkebymordet.
* 6 juli 2012 lagfördes av Uppsala tingsrätt för grovt vapenbrott och olovlig körning till fängelse i ett halvår.
* 29 januari 2016 döms av Attunda tingsrätt till ett års fängelse för för grovt vapenbrott.
* 3 mars 2016 Svea hovrätt fastställer tingsrättens dom. (dom se ovan)
Senast redigerad av hum.by.666 2016-05-27 kl. 19:24.
Citera
2016-08-09, 00:21
Medlem
När kommer pojkarna som skjöt killen ut o vad var motivet. Hur kommer det sig att några snorungar skjuter en riktig tungviktare?
Citera
2016-08-09, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sture47
När kommer pojkarna som skjöt killen ut o vad var motivet. Hur kommer det sig att några snorungar skjuter en riktig tungviktare?

Ja konstigt att nån vill skjuta en så fin kille som vigt sitt liv att hjälpa andra.
http://www.gd.se/gastrikland/gavle/x...ppa-ranvagen-1
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in