• 1
  • 2
2015-12-01, 01:43
Medlem
Hizirs avatar
En ny skottlossning till minnet av Messo nära årsdagen till när han mördades. Minns jag rätt ägde avrättningen rum i Tureberg? Dagens händelse är i Tureberg.

Vad vet vi?

http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle21861186.ab
Citera
2015-12-01, 01:43
Moderator
v50s avatar
Lite citat

Citat:
En man skadades i armen i samband med en misstänkt skottlossning i Tureberg i Sollentuna, norr om Stockholm. Mannen har inte livshotande skador.

[......]

Enligt vittnen ska sju-åtta skott ha avlossats. Två personer ska ha setts springa från platsen.
Citera
2015-12-01, 01:45
Medlem
gato12s avatar
Hmm, jag som trodde det bara var smällare...men det var verkligen 7-8 smällar i snabb följd. De lär vara rätt usla skyttar om de bara träffade armen eller också var det väl bara för att skrämmas.
Citera
2015-12-01, 01:52
Medlem
Hizirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Hmm, jag som trodde det bara var smällare...men det var verkligen 7-8 smällar i snabb följd. De lär vara rätt usla skyttar om de bara träffade armen eller också var det väl bara för att skrämmas.

Så många avlossningar och en eller flera tar på kroppen indikerar på något värre än skrämsel. Vi får se senare om andra har mer info om incidenten.
Citera
2015-12-01, 01:55
Medlem
gato12s avatar
Hade varit kul om nån visste mer exakt var det sköts, med tanke på att jag hörde det så bra. Bör ha varit i trakterna kring Malmvägen iaf, nära pendelstationen. Jag bor väldigt nära polisstationen så det var ju väldigt kaxigt/korkat att skjuta där...

Tureberg är rätt stort, finns villaområden bland annat.
Senast redigerad av gato12 2015-12-01 kl. 01:58.
Citera
2015-12-01, 01:58
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Låter bra.Hoppas inga oskyldiga hamnade i kulbanorna utan bara dom som var värda det!
Citera
2015-12-01, 05:48
Medlem
gato12s avatar
Enligt bilderna nedan så ägde skottlossningen rum utanför Netto, inte långt från där gamla Sollentunamässan låg. Gärningsmännen verkar därefter satt iväg under viadukten mot Fågelsången.

www.aftonbladet.se/nyheter/article21860795.ab
Citera
2015-12-01, 10:43
Medlem
Den skjutna är en av bröderna Yil*diz den yngre Or**an dvs! Varför det skett finns det massa att spekulera i, det finns så många potentiella skyttar mot honom.
Citera
2015-12-01, 13:57
Medlem
Bor själv i Sollentuna. Och kör taxi nätterna här på norra sida.
Knarklangare som bråkar. Mycket knark blev på sistone. Folk även vill betala resa med hasch eller kokain.

Rädd att ha barn i den här landet.
Citera
2015-12-02, 15:18
Medlem
rambostinas avatar
Citat:
Nu har två män anhållits misstänkta för försök till mord. Mer än så går polisen inte ut med just nu.
Citat:
Det råder sträng sekretess i ärendet, säger Johan Jarnemark, förundersökningsledare på Norrortspolisens avdelning för grova brott
.

http://mitti.se/tva-anhallna-efter-s...-pa-malmvagen/
Senast redigerad av rambostina 2015-12-02 kl. 15:20.
Citera
2015-12-02, 17:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrcoolbabito
Den skjutna är en av bröderna Yil*diz den yngre Or**an dvs! Varför det skett finns det massa att spekulera i, det finns så många potentiella skyttar mot honom.
Orhan Yildiz? Han som dömdes för rinkebymordet förut, vad har han för fiender? är inte hans familj rätt stora i sollentuna?
Citera
2015-12-02, 20:34
Moderator
Schlesiens avatar
Rubrikändring

Utgången rubrik:
Skottlossning i Sollentuna

/ Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera