2015-11-30, 22:07
Bannlyst
1979 Chevy Monte Carlo, skulle vara drömmen för mig, vad kostar det att underhålla en sån bil?
Citera
2015-11-30, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoLdDuStEr
1979 Chevy Monte Carlo, skulle vara drömmen för mig, vad kostar det att underhålla en sån bil?
Billigt om du kan meka själv. Delarna är billigare helt nya på rockauto eller ebay, än vad delar på biltema kostar till en volvo 740.
Citera
2015-11-30, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Billigt om du kan meka själv. Delarna är billigare helt nya på rockauto eller ebay, än vad delar på biltema kostar till en volvo 740.
Köper man från ebay.usa då? Men med frakt, blir inte det dyrt som satan? Risk för blåsningar på ebay?
Citera
2015-11-30, 23:39
Medlem
Jag köper ofta bildelar på ebay.com samt rockauto. Har aldrig blivit blåst. Frakten är ofta låg elker gratis och det är inte ofta man åker på tull.
Citera
2015-11-30, 23:47
Medlem
Baalzamons avatar
Min erfarenhet från amerikanska bilar från 70-80-talen är att de håller extremt låg kvalitet på inredning och sådana detaljer. Tekniken funkar men är väldigt primitiv och bilarna drar enorma mängder bensin utan att ge någon motorkraft. De kan ha en motor på 4l, dra 1,5 l per mil och ha 100hk. Allt på grund av utsläppsregler i USA och oljekrisen som var då.

Vissa reservdelar kanske är billiga, men andra är riktigt dyra och svåra att få tag på. Skulle jag skaffa en jänkare skulle det antingen vara en nästan ny eller också från slutet på 60-talet eller äldre.
Citera
2015-12-01, 07:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Min erfarenhet från amerikanska bilar från 70-80-talen är att de håller extremt låg kvalitet på inredning och sådana detaljer. Tekniken funkar men är väldigt primitiv och bilarna drar enorma mängder bensin utan att ge någon motorkraft. De kan ha en motor på 4l, dra 1,5 l per mil och ha 100hk. Allt på grund av utsläppsregler i USA och oljekrisen som var då.

Vissa reservdelar kanske är billiga, men andra är riktigt dyra och svåra att få tag på. Skulle jag skaffa en jänkare skulle det antingen vara en nästan ny eller också från slutet på 60-talet eller äldre.
Ja det är ju inget roligt att ha en grymt cool bil med spruckna säten...surt som fan att behöva ersätta interiör! Såg en annons på en -71 för 195 lax med tejpat säte...Bra varning där. Den nya Dodgen skulle vara något. Du eller ni har inte kört den?
Citera
2015-12-01, 07:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Jag köper ofta bildelar på ebay.com samt rockauto. Har aldrig blivit blåst. Frakten är ofta låg elker gratis och det är inte ofta man åker på tull.
Ok. Anledningen jag frågade, jag blev själv blåst på en beg motor för en enduro. Det var några år sedan, tror ebay ersatte halva kostnaden av blåsningen. Inte världens grej, men den stör mig fortfarande. .
Citera
2015-12-02, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoLdDuStEr
Ok. Anledningen jag frågade, jag blev själv blåst på en beg motor för en enduro. Det var några år sedan, tror ebay ersatte halva kostnaden av blåsningen. Inte världens grej, men den stör mig fortfarande. .
Ebaygrejorna jag köper, är företagsannonserade grejor, ingen privatperson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in