2015-11-30, 21:37
Medlem
Jag har en liten fråga om blekning av hår!
Just nu har jag ljus blont men en väldigt mörk utväxt. Jag vill bleka bort den men även få hela håret ljusare. Jag tänkte satsa på väldigt ljust, nästan vitt.
Jag undrar då om det är någon som vet hur jag ska göra. Jag vill göra det hemma och jag har redan köpt blekning. Ska jag bara köra i det i hela håret, eller börja med utväxten eller ska jag börja med det andra. Utväxten brukar ju inte ta så lång tid att bleka, men den är ju ändå väldigt mörk. Och det andra håret är väldigt blekt redan och tar kanske lite tid att få ljusare. Men jag vill att allt ska få lika nyans.
Är det någon som vet hur man kan göra?
Citera
2015-11-30, 22:11
Medlem
Vaktarinnans avatar
Nu ska jag vara tråkig, men det är bättre att gå till frisör, i alla fall om du vill få det lika
Citera
2015-12-01, 18:39
Medlem
twerkingterrorists avatar
börja i utväxten. hur ljust är längderna? om det är ljusare än insidan av ett bananskal så behöver du inte bleka det för att få det vitt, utan bara tona
Citera
2015-12-01, 18:53
Medlem
Längderna är mörkare än insidan av ett bananskal. Tror också det blir bäst. Tack!
Citera
2015-12-02, 16:41
Medlem
Va försiktig med att börja med utväxten, då ditt nya hår tar bättre än det hår i längderna som redan är färgade.
Citera
2015-12-02, 16:42
Medlem
Förresten, vilken blekning har du köpt? Är en van användare av diverse hårprodukter så kanske kam hjälpa dig
Citera
2015-12-06, 18:20
Medlem
Jag har köpt Mood i 107 Silverblond!
Citera
2015-12-07, 15:18
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whipstickagostop
Jag har köpt Mood i 107 Silverblond!

Samma blekmedel blev åt helvete på mitt, det blev strävt som fan, jag rekommenderar Schwarzkopf´s produkter, utan tvekan bäst!
Mood är väl ett "billighetsmärke"?
Citera
2015-12-07, 21:56
Medlem
När jag blev ljust kopparröd (från färgat svart, flera lager) körde jag på en omgång av Moods allra ljusaste. Därefter var jag eldigt knallorange, vilket var hur fräsigt som helst så jag gick ett tag så. Den hårfärgen vill jag ha igen faktiskt, orange var sjukt snyggt. Men i vilket fall, Mood funkade asbra, från svart till så ljust direkt på en gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in