2016-02-22, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yavvay
Han syftar väl på hur missvisande namnet är.
Borde ju dock vara av allmän kännedom att det är en tävling ända sedan starten. Men visst, jag kan förstå om många inte bryr sig om den längre.
2016-02-22, 20:41
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Inte så länge Björkman har kontroll...

Alternativet är att inse att det inte blir bättre manus än så här, och sluta upp med att fokusera på programledarna så mycket att de måste manussättas. Varför inte bara koncentrera sig på själva tävlingen?
Låter faktiskt som ett vettigt alternativ. Klart de ska vara proffsiga, och manus behövs givetvis. Men man behöver kanske inte krysta ihjäl sig med att försöka vara nyskapande och originell på programledarfronten.

Af Silén kan vara rolig men han klampar över gränsen ibland så det blir elakt på ett plumpt sätt. Kanske vill han vara witty som en britt? Men det är inte svenskarnas gejm att balansera på den gränsen.

Jag tycker Gina är proffsig och sköter det galant, utan att bli stel och pinsam. Någon namnfelsägning kan man kanske förlåta. Hon har en mer skön och avspänd stil än exempelvis Petra Mede som verkar ha fått lite storhetsvansinne nästan och överartikulerar. Men som du säger, hon gör det på franska. Det här ju kul att hon får användning för sina studier på SU.

Nu har jag varken kollat på Jul-TV eller Musikhjälpen denna vinter. Har man gjort det kan jag förstå om det börjar bli mycket av samma.
2016-02-22, 23:23
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Haha Jag hade förträngt det där. Sjuka är att det var sådär tyst varje gång Clara skulle dra sina skämt, man satt och vred sig i soffan.
Kan du inte hålla dig för skratt åt hur tråkigt det är?
2016-02-22, 23:29
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Kan du inte hålla dig för skratt åt hur tråkigt det är?

Skrattar över att jag tyckte det var så pinsamt att jag förträngt det.

Vet inte till vilken målgrupp Clara vände sig till med skämten. De var ju riktigt dåliga skämt och ofta fattade man inte poängen. Tystnaden från så många människor i arenan är så talande. Man mäktar inte ens med att artighetsskratta
2016-02-22, 23:40
Medlem
Yavvays avatar
Clara är det mest fantastiska som hänt Mellon på många år.
2016-02-23, 10:14
Medlem
Yavvays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Borde ju dock vara av allmän kännedom att det är en tävling ända sedan starten

Klart att det är, men namnet är fortfarande "fel", det skulle heta Meloditävlingen eller Melodikampen eller något i den stilen. Men det kanske är för icke-PK för SVT. Det kan ju associeras med våld och att någon är bättre än någon annan.
Senast redigerad av Yavvay 2016-02-23 kl. 10:19.
2016-02-23, 12:37
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Om du inte visste att Melodifestivalen alltid varit en tävling så vet jag inte vilken sten du bott under hela ditt liv

Javisst är det missvisande namn men inse ironin i mitt inlägg.
Humor är något positivt för alla. Prova gärna.
2016-02-23, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yavvay
Klart att det är, men namnet är fortfarande "fel", det skulle heta Meloditävlingen eller Melodikampen eller något i den stilen. Men det kanske är för icke-PK för SVT. Det kan ju associeras med våld och att någon är bättre än någon annan.
Där får jag hålla med dig. Faktum är att Melodifestivalen blivit en skräptävling numera.
2016-02-23, 15:10
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Låter faktiskt som ett vettigt alternativ. Klart de ska vara proffsiga, och manus behövs givetvis. Men man behöver kanske inte krysta ihjäl sig med att försöka vara nyskapande och originell på programledarfronten.

Af Silén kan vara rolig men han klampar över gränsen ibland så det blir elakt på ett plumpt sätt. Kanske vill han vara witty som en britt? Men det är inte svenskarnas gejm att balansera på den gränsen.

Jag tycker Gina är proffsig och sköter det galant, utan att bli stel och pinsam. Någon namnfelsägning kan man kanske förlåta. Hon har en mer skön och avspänd stil än exempelvis Petra Mede som verkar ha fått lite storhetsvansinne nästan och överartikulerar. Men som du säger, hon gör det på franska. Det här ju kul att hon får användning för sina studier på SU.

Nu har jag varken kollat på Jul-TV eller Musikhjälpen denna vinter. Har man gjort det kan jag förstå om det börjar bli mycket av samma.

Af Sillén är totalusel. Vilka man än kollar på Melodifestivalen med så säger alla samma sak; vilken idiot skriver manuset? INGEN jag känner och umgås med tycker att manuset är minsta kul. Och så har det varit i princip VARJE år. Och sång/shownumren ....
2016-02-23, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Af Sillén är totalusel. Vilka man än kollar på Melodifestivalen med så säger alla samma sak; vilken idiot skriver manuset? INGEN jag känner och umgås med tycker att manuset är minsta kul. Och så har det varit i princip VARJE år. Och sång/shownumren ....
Tacka vet jag när Björn Gustafsson hade pausunderhållningen. då fick man ju garva i alla fall.
2016-02-24, 18:03
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Tävling?

Trodde det var en festival

Det är en festival - För pojkband och andra småspolingar.

Därför hoppas och tror jag Ace Wilder vinner.
2016-02-24, 23:47
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Problemet med stora ESC är att nån måste kunna franska, och det är det extremt få i den svenska programledarsvängen som gör.

Ja, det har du ju förmodligen rätt i. Man kanske ska plocka fram Lill Lindfors igen?

https://www.youtube.com/watch?v=7Tmk23i4giE

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in