Citat:
Ursprungligen postat av
Hamilkar
Inte så länge Björkman har kontroll...
Alternativet är att inse att det inte blir bättre manus än så här, och sluta upp med att fokusera på programledarna så mycket att de måste manussättas. Varför inte bara koncentrera sig på själva tävlingen?
Låter faktiskt som ett vettigt alternativ. Klart de ska vara proffsiga, och manus behövs givetvis. Men man behöver kanske inte krysta ihjäl sig med att försöka vara nyskapande och originell på programledarfronten.
Af Silén kan vara rolig men han klampar över gränsen ibland så det blir elakt på ett plumpt sätt. Kanske vill han vara witty som en britt? Men det är inte svenskarnas gejm att balansera på den gränsen.
Jag tycker Gina är proffsig och sköter det galant, utan att bli stel och pinsam. Någon namnfelsägning kan man kanske förlåta. Hon har en mer skön och avspänd stil än exempelvis Petra Mede som verkar ha fått lite storhetsvansinne nästan och överartikulerar. Men som du säger, hon gör det på franska. Det här ju kul att hon får användning för sina studier på SU.
Nu har jag varken kollat på Jul-TV eller Musikhjälpen denna vinter. Har man gjort det kan jag förstå om det börjar bli mycket av samma.