Citat:
Ursprungligen postat av
NiveaBodylotion
Jag är säker på att jag har sett en kameravinkel mot en avbytarbänk med afrikanska spelare under 90-talet som min hjärna associerar med detta citat och jag minns även att vissa sa citatet många ggr under 90-talet för ett skratt, och jag vet att det inte är bevis per se...
men efter slöläst tråden från och till undrar jag om han eller någon annan kommentator kanske sa det(minus kameruns) eller något liknande under en annan match med ett afrikanskt lag som håller på att förlora viktiga poäng eller håller på att åka ut ur ett VM. Det är väldigt märkligt hur det blev ett fenomen och ett så känt citat nu.
Hursomhelst, det är en underhållande mandela effekt som troligtvis kom till på ett viskande leken telefon sätt.
Många har varit inne på det scenariot tidigare. Även radiosändningar har föreslagits, eftersnack elker årskrönikor. Men dels har ingen hittat citatet för heller, eller en lämplig annan match, dels blir det ju inte’ Kameruns’ avbytarbänk eller kanske inte Hegerfors, dels är scenen ganska väl definierad med två sena mål i en match som länge såg ut att gå bra.