• 1
  • 2
2015-11-29, 17:19
Medlem
vad tycker ni är viktigast hos en person att hen är Ärlig (dvs ljuger aldrig om något, vilket kan redultera i att personen gör dig ledsen eftersom de bara säger vad de tycker) eller att de är loyala till dig ( dvs personen ljuger kanske, men gör det för att du inte ska må dåligt.)

Så vad tycker ni?
Vilken egenskap värdesätter ni mest?
Citera
2015-11-29, 17:36
Medlem
olasvenssons avatar
Ärlighet.
Citera
2015-11-29, 18:16
Medlem
yggdrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avtb
vad tycker ni är viktigast hos en person att hen är Ärlig (dvs ljuger aldrig om något, vilket kan redultera i att personen gör dig ledsen eftersom de bara säger vad de tycker) eller att de är loyala till dig ( dvs personen ljuger kanske, men gör det för att du inte ska må dåligt.)

Så vad tycker ni?
Stavning.

Nej, lojalitet är ingenting jag kräver, det är något jag försöker förtjäna.
Citera
2015-11-29, 18:17
Medlem
Gift44s avatar
Citat:

Så vad tycker ni?
Lojalitet. Ärlighet och lojalitet är att föredra. Ingen gillar någon som bara är ärlig (även om de tror att de gör det).
Citera
2015-11-29, 18:41
Medlem
Ärlighet. Vi ljuger alldeles för lättvindigt och i onödan.
Citera
2015-12-01, 20:48
Medlem
Sprattelvinkelns avatar
Lojalitet givetvis.

En lojal människa ställer upp för dig när du behöver dem som mest. De står vid din sida när andra vänder dig ryggen. Nackdelen i det här fallet är då att i de i vissa fall ljuger, men då ljuger de alltid för din skull (om de ljuger för att bedra är de inte lojala).

Varför skulle man ens vilja lära känna någon som det i pannan står: "Jag sviker dig när du behöver mig som mest, men jag är åtminstone ärlig om det!" ??

Ni som föredrar ärlighet gör mig upprörd.
Citera
2015-12-01, 21:01
Medlem
Mi-Rakels avatar
Citat:

Så vad tycker ni?
Ärlighet innebär inte per automatik att man alltid säger vad man tycker. Även en ärlig människa kan vara taktfull.

Som jag ser det går egenskaperna in i varandra. Jag vill påstå att den som är lojal är just ärlig, hederlig, pålitlig och trofast. Vad är t ex skillnaden på någon som är illojal och någon som är oärlig?

Det finns dessutom ingen människa som aldrig någonsin ljuger så ha ett alternativ där någon alltid talar sanning känns lite långsökt.
Citera
2015-12-02, 21:58
Bannlyst
Vem är personen ? förälder partner kompis?

Kan en person inte vara både och så är de som efterfrågas de som är viktigast.
Citera
2015-12-04, 02:16
Medlem
erikp121s avatar
Inget är speciellt högaktat. Om man prompt måste välja tar jag nog lojalitet.
Citera
2015-12-04, 13:51
Medlem
Yr.kands avatar
Jag anser att lojalitet är viktigast.

Anledningen är att även om en person ljuger(eller förtiger för den delen) så handlar en lojal person för den andra personens eller det gemensammas bästa.
Citera
2017-04-30, 00:28
Medlem
Phenomenals avatar
Skulle välja ärlighet men är dock rätt paranoid av mig och har svårt att lita på folk... så väljer nog lojalitet pågrund av det! Själv är jag iaf (oftast) både och!
Citera
2017-04-30, 00:39
Så länge som en person inte kan vara ärlig mot mig så kräver jag lojalitet(jag är själv väldigt lojal).
Finns ingen person och som är ärlig mot sig själv så därför står lojalitet näst bäst detta på tur.
Men viktigast av allt vore ändå ärlighet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in