2015-11-29, 17:11
Medlem
Vem satte in mest pengar av dig och din sambo i ert första boende?
Märkt detta att tjejer ofta skiter i att sätta in lika mycket i parets första hus/lägenhet, så nu vill jag veta vem som satte in mest cash i erat första boende när ni skulle bli sambos
Citera
2015-11-29, 17:22
Medlem
Bankdosas avatar
Jag. Betalade halva boendet kontant och hon handpenning + att hon betalar lånet. Det var kravet från min sida att ens flytta från lägenheten vi bodde i. Det rörde sig inte om några jättesummor men 300k var.
Citera
2015-11-29, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bankdosa
Jag. Betalade halva boendet kontant och hon handpenning + att hon betalar lånet. Det var kravet från min sida att ens flytta från lägenheten vi bodde i. Det rörde sig inte om några jättesummor men 300k var.
Hur gick det till det där med att pröjsa kontant? Inga frågor om vart pengarna kom ifrån? Vem betalade du pengarna till, banken? Hur då?
Citera
2015-11-29, 17:40
Medlem
Bankdosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinsson73
Hur gick det till det där med att pröjsa kontant? Inga frågor om vart pengarna kom ifrån? Vem betalade du pengarna till, banken? Hur då?

När vi la upp finansieringen på banken så sa jag bara att jag betalar halva bostaden med mina egna, sparade pengar. Eftersom det var en bostad vi köpte så hoppas jag att pengarna kom till den tidigare ägaren.
Jag hade inte 300k i plånboken utan på sparkontot.
Citera
2015-11-29, 17:52
Medlem
Första bostadsrätten som jag och min sambo flyttade in i betalade jag helt och hållet ur egen ficka.
Vi delade på hyra, el, internet och hemförsäkring. Lånet och handpenningen stod jag för.
Citera
2015-11-29, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av droger77
Vem satte in mest pengar av dig och din sambo i ert första boende?
Märkt detta att tjejer ofta skiter i att sätta in lika mycket i parets första hus/lägenhet, så nu vill jag veta vem som satte in mest cash i erat första boende när ni skulle bli sambos

självklart ska man alltid sätta 50 % var.
Citera
2015-11-29, 19:37
Medlem
Kvinnan i vårt heterosexuella förhållande lade in ca 500k mer i första lyan. Initialt hade vi ett skuldebrev på den summan, men när vi ingick äktenskap valde vi att vara kvitt.
Citera
2015-11-29, 19:49
Medlem
Ni kan väl förfan inte bara svara "jag gjorde så" om frågan är såpass genus-krävande?

"jag, som är kille, betalade si och så medans min partner, som är tjej..." är ett ganska klokt exempel på hur man kan skriva....

idioter...

On topic har själv aldrig köpt gemensamt boende så har inget inlägg mer än att jag har sett det tvärt om i min bekantskapskrets, de jag känner som har hus och där jag har insikt i hur affären har gått till är det kvinnan som betalat mest faktiskt, men så är snubbarna inga raketforskare heller kanske...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in