Jag anmälde via Swedbank (eller ja, en av sparbankerna som ingår i Swedbank) för några månader sedan att jag ville ha fakturan på elräkningen via e-faktura istället, dock hände det inget så jag skrev ett mail till dem men de skrev att de inte fått in något, men de kunde fixa det åt mig. Jag skrev mitt namn, kundnr, fakturanr och att jag har Swedbank, men hur kan de få fakturan över till min internetbank med enbart den infon? Varför behövde de inte kontonr t.ex. ?
Iaf när jag registrerade för e-faktura så fick jag välja ett konto som gällde alla räkningar. Sen uppgav man bara kundnummer, bank, namn och personnummer till de du får fakturan ifrån.
De har ju något samarbete, eftersom vissa e-fakturor du kan få till Swedbank finns inte att få till Handelsbanken t.ex.
De skickar över fakturan med ditt namn och personnummer till banken, och sedan skickar bankens system den vidare till dig. Vilket konto e-fakturatjänsten ska dra pengarna ifrån har du valt sedan tidigare.
Iaf när jag registrerade för e-faktura så fick jag välja ett konto som gällde alla räkningar. Sen uppgav man bara kundnummer, bank, namn och personnummer till de du får fakturan ifrån.
De har ju något samarbete, eftersom vissa e-fakturor du kan få till Swedbank finns inte att få till Handelsbanken t.ex.
De skickar över fakturan med ditt namn och personnummer till banken, och sedan skickar bankens system den vidare till dig. Vilket konto e-fakturatjänsten ska dra pengarna ifrån har du valt sedan tidigare.
typ så.
Okej, ja det förklarar ju saken om de kontaktar Swedbank eller liknande.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!