• 1
  • 2
2015-12-05, 17:47
Bannlyst
Och du menar på fullt allvar att dom där idioterna skulle förstå ett enda ord av vad du pratar om?
Citera
2015-12-05, 18:41
Medlem
BreatheDeeplys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinman
Och du menar på fullt allvar att dom där idioterna skulle förstå ett enda ord av vad du pratar om?

Varför lägga någon energi på att förändra någon annan som inte vill, särskilt individer som inte är ett dugg intresserade av denna radikala transformation när det finns hur många som helst som är intresserade och öppna för det? Först och främst förändrar man sig själv till mer av vad man föredrar varje dag så att man kan visa på exempel, vilket är det enda jag prioriterar i dagsläget. Sen får man också se till att det är fri vilja som råder, man kan inte tvinga någon till något, utan man kan som sagt visa på exempel, och sen får det vara upp till var och en vilka som vill välja någon annan väg eller ta till sig och inspireras av det.

Dessutom, utifrån perspektivet där verkligheten är en illusion, och allt är reflektioner av en själv, varför skulle reflektioner av en själv tillåta en att vara fri, om man inte tillåter andra att vara fria som dom är? Ju större förändring man gör inom sig själv, desto mer uppenbarar sig i det "yttre" som motsvarar det man själv skiftat till. Vi lever i en sorts dröm som vi själva skapar genom våra medvetanden. Utifrån vad jag förstår så skiftar man sitt medvetande mellan parallella verkligheter hela tiden som skapar illusionen av rörelse. Så ju större skifte inom sig själv, i sina definitioner, känslor och beteenden, desto större skillnad upplever man i det yttre.

Även folk som inte medvetet ännu är intresserade av förändring kan mycket väl bli det när de ser någon annan lysa upp, "den personen verkar veta något som inte jag vet, som faktiskt fungerar för denne. Jag undrar vad det är" Har själv varit med om det, till och med fått konstaterat rakt ut att "Du verkar veta något som inte jag vet" och när jag går runt i höga vibbar och beter mig som jag vill utifrån dessa höga vibbar (relativt sett då) tenderar folk att vilja ta kontakt med mig. Positiv energi är som sagt en integrerande energi.

Ett sätt att vända sin egen trend och känsla i sig själv till kan vara genom intention. Att göra klart för sig själv vad det är man vill. "Må jag känna så mycket avslappning/lycka/vad det än är på min promenad som det över huvud taget är möjligt"

"Må jag vara helt avslappnad och trygg idag i min förmåga att vara och agera som den jag verkligen vill vara"

Ett annat exempel kan vara genom lyckönskningar till alla man stöter på. "Må du känna ren lycka och extas" "May you be blessed with supreme confidence" "Jag önskar dig ren frid och avslappning, kärlek, euforisk glädje och superljus, extraordinärt superpositiv energi." "Önskar dig full känsla av trygghet och avslappning" Går man runt och tänker sådant, börjar man snabbt att känna det själv för att det är det fokuset man väljer att ha.

"May your highest, most loving dreams, of your higher minds most loving, blissful, lightfilled, positive, magically enjoyable, overflowingly euphoric & harmonious, gorgeous visions of pure divine beauty come true, to be EXPERIENCED by you ALL wonderful bypassers.."

Sen kan man vända på det också om man vill, om man känner att det blir ännu effektivare så "...och må jag Också känna total frid, trygghet och avslappning av den helt fantastiskt enkla anledningen till att jag önskar Dig det."

"Tack för all lycka och självförtroende jag vet finns inom mig"

Må allas högsta, mest avslappnade, ljusaste & fantastiska, mest kärleksfullt magiskt vackra drömmar blomstra i ren lycka och spridas som ringar på vattnet genom hela universum i ren... euforisk... extas.
Senast redigerad av BreatheDeeply 2015-12-05 kl. 18:55.
Citera
2015-12-05, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BreatheDeeply
Varför lägga någon energi på att förändra någon annan som inte vill, särskilt individer som inte är ett dugg intresserade av denna radikala transformation när det finns hur många som helst som är intresserade och öppna för det? Först och främst förändrar man sig själv till mer av vad man föredrar varje dag så att man kan visa på exempel, vilket är det enda jag prioriterar i dagsläget. Sen får man också se till att det är fri vilja som råder, man kan inte tvinga någon till något, utan man kan som sagt visa på exempel, och sen får det vara upp till var och en vilka som vill välja någon annan väg eller ta till sig och inspireras av det.

Dessutom, utifrån perspektivet där verkligheten är en illusion, och allt är reflektioner av en själv, varför skulle reflektioner av en själv tillåta en att vara fri, om man inte tillåter andra att vara fria som dom är? Ju större förändring man gör inom sig själv, desto mer uppenbarar sig i det "yttre" som motsvarar det man själv skiftat till. Vi lever i en sorts dröm som vi själva skapar genom våra medvetanden. Utifrån vad jag förstår så skiftar man sitt medvetande mellan parallella verkligheter hela tiden som skapar illusionen av rörelse. Så ju större skifte inom sig själv, i sina definitioner, känslor och beteenden, desto större skillnad upplever man i det yttre.

Även folk som inte medvetet ännu är intresserade av förändring kan mycket väl bli det när de ser någon annan lysa upp, "den personen verkar veta något som inte jag vet, som faktiskt fungerar för denne. Jag undrar vad det är" Har själv varit med om det, till och med fått konstaterat rakt ut att "Du verkar veta något som inte jag vet" och när jag går runt i höga vibbar och beter mig som jag vill utifrån dessa höga vibbar (relativt sett då) tenderar folk att vilja ta kontakt med mig. Positiv energi är som sagt en integrerande energi.

Ett sätt att vända sin egen trend och känsla i sig själv till kan vara genom intention. Att göra klart för sig själv vad det är man vill. "Må jag känna så mycket avslappning/lycka/vad det än är på min promenad som det över huvud taget är möjligt"

"Må jag vara helt avslappnad och trygg idag i min förmåga att vara och agera som den jag verkligen vill vara"

Ett annat exempel kan vara genom lyckönskningar till alla man stöter på. "Må du känna ren lycka och extas" "May you be blessed with supreme confidence" "Jag önskar dig ren frid och avslappning, kärlek, euforisk glädje och superljus, extraordinärt superpositiv energi." "Önskar dig full känsla av trygghet och avslappning" Går man runt och tänker sådant, börjar man snabbt att känna det själv för att det är det fokuset man väljer att ha.

"May your highest, most loving dreams, of your higher minds most loving, blissful, lightfilled, positive, magically enjoyable, overflowingly euphoric & harmonious, gorgeous visions of pure divine beauty come true, to be EXPERIENCED by you ALL wonderful bypassers.."

Sen kan man vända på det också om man vill, om man känner att det blir ännu effektivare så "...och må jag Också känna total frid, trygghet och avslappning av den helt fantastiskt enkla anledningen till att jag önskar Dig det."

Må allas högsta, mest avslappnade, ljusaste & fantastiska, mest kärleksfullt magiskt vackra drömmar blomstra i ren lycka och spridas som ringar på vattnet genom hela universum i ren euforisk extas.

Jag tycker verkligen om det du säger men...det finns bara ett fåtal där ute som tänker. För dom flesta är tänkandet en tungrodd mekanism, som redan Nietzsche konstaterade. När du ser folk på gatan gör du lätt misstaget att du projicerar din egen verksamhet på dom eftersom ni liknar varandra. Men i verkligheten är du som tänkande varelse i hopplös minoritet.

Vad som pågår i hjärnan på dessa miljarder som du vill frälsa är enkla satser som alla relaterar till jaget: "hur skall jag få den där bilen?" "hur får jag mycket pengar" Alla deras "tankar" och all deras verksamhet kretsar kring detta och dom accepterar gladeligen ditt eller vilket budskap som helst om dom kan få ut något av det.

Och det är dom här som bestämmer riktningen, färdriktningen, och den färden den går rakt åt helvete, och det börjar bli hett redan.

Det är dom här som "uttalar" sig i olika sammanhang och har "åsikter". Försök du att nå fram till dom, det är omöjligt. Finns, och har funnits, bara ett sätt: piskan.

Men du vet. Ta du och piska upp någon av dom när snuten, domaren, ministern, och ta mig fan kungen själv är av samma sort.

Nietzsche kallade det slavrevolten, och uppfattade kristendomen som ett symtom. De facto är både naturvetenskapen och kristendomen symtom på samma besynnerliga omständighet att dessa personer har makt ( möjligen p g a ett rövarfolk, ett kringvandrande spektakel, sammanbandet av vilket är svårt att se ).

Jag är dock säker på att hos de lyckliga få som har någon form av tankeförmåga och kan se till något annat än " min hund", "min hustru" etc, att ditt budskap, för att travestera den redan nämnde Nietzsche, är ett glädjebudskap: positiva tankar!

Dessutom önskar jag dig allt gott.
Senast redigerad av Tinman 2015-12-05 kl. 19:01.
Citera
2015-12-05, 19:52
Bannlyst
Låt mig tillägga att folk också sysslar med bedrägerier. Staten, som består av ett urval av dom värsta skurkarna i populationen ( som dom kallar sig själva ), utbildar folk till att att bli som dom själva i den s k "arbetsmarknaden" var det gäller att "marknadsföra" sig själv, det vill säga ljuga och fabulera om föregivna förmågor som man inbillar sig är efterfrågade. På så vis lär dom sig bli hycklare liksom sina förebilder, dom statliga ämbetsmännen.

Därför kan du vara säker på att om du har intrycket att folk hyser mer intresse för läror idag än igår, att det är hyckleri och att dom de facto anar fördelar av att spela upp denna roll. I verkligheten hoppas dom på andra fördelar av umgänget. Utan att du märker det gäspar dom av leda, men vaknar genast till liv om det finns den minsta chans till att på något sätt få någonting. T ex lust (sex), makt(position), eller pengar.

Så istället för att tro det du ser bör du fråga dig: vilka begär drivs dom av? Dom flesta drivs av alla, dom mer sluga av ett begär eller två, varför dom också kallar sig "ordentliga" och dygdiga.

Men i verkligheten är dom inget annat än svin.
Citera
2015-12-06, 01:33
Medlem
Ass.Parades avatar
Kom ihåg att vi fortfarande är under utveckling. Jag anser att de personer som bara vill gott och som eliminerat egot inom sig ligger högst upp i utvecklingen.
Oftast är det egot som stått i vägen för vad som kunde blivit något bättre. Vi måste släppa alla föreställningar om att en nation eller världsdel automatiskt skulle vara bättre än någon annan. Vi måste släppa religionen och dess ondska. Vi måste släppa föreställningen om ett vi och dom.
Det är dessa högst primitiva känslor som fortfarande idag skapar lidande för andra.
Att befria sig från detta är att befria sig från det nedärvda primitiva beteendet. Beteenden som gynnade oss en gång i tiden men som vi nu med tiden kan få bort. Det djuriska som vi nu vill släppa, vi vill ta ännu ett steg på evolutions stegen. Kärlek och förnuft.

Utvecklingen går både framåt och bakåt beroende på vart man står och tittar.
Men det är säkert mer komplext än vad jag fått det att låta.

Ska jag vara helt ärlig så tror jag inte att vi någonsin kommer nå dit. Kanske förintar vi oss själva med tiden.
Citera
2015-12-06, 16:06
Medlem
dstructs avatar
Du är en idealist, känslomänniska och en drömmare som John Lennon vilket inte är fel..
Men realist är också viktigt att vara. Alla önskar nog att det var fred på jorden, att vi kunde leva i harmoni med moder natur och allt levande på jorden. Att det inte fanns djurplågare eller kvinnoförtryckare. Att folk var vettiga..

Förr så brydde man sig om sin by, sedan sin stad, sedan sitt land, nu hela planeten.
Folk måste även kunna lyfta sig ur sin egen skit, det är liksom evolution. Tycker inte man kan
ta på sig ansvaret att lösa all världens problem med risk att förstöra sitt eget samhälle.

Jag tror personligen att det skulle vara möjligt att skapa en mycket bättre värld.
Där alla var rika, ingen behövde jobba och mat i överflöd. Bra miljö osv.

Men det krävs att riktigt intelligenta människor samarbetar för att uppnå det,
ungefär som ett NASA där man planerar en rymdresa.

Ett manifest på 5000 sidor, med stöd av teknik, forskning och filosofi.

Sedan kommer det ändå finnas en och annan psykopat i den världen som vill starta en destruktiv religion eller liknande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in