Citat:
Ursprungligen postat av
Tinman
Och du menar på fullt allvar att dom där idioterna skulle förstå ett enda ord av vad du pratar om?
Varför lägga någon energi på att förändra någon annan som inte vill, särskilt individer som inte är ett dugg intresserade av denna radikala transformation när det finns hur många som helst som är intresserade och öppna för det? Först och främst förändrar man sig själv till mer av vad man föredrar varje dag så att man kan visa på exempel, vilket är det enda jag prioriterar i dagsläget. Sen får man också se till att det är fri vilja som råder, man kan inte tvinga någon till något, utan man kan som sagt visa på exempel, och sen får det vara upp till var och en vilka som vill välja någon annan väg eller ta till sig och inspireras av det.
Dessutom, utifrån perspektivet där verkligheten är en illusion, och allt är reflektioner av en själv, varför skulle reflektioner av en själv tillåta en att vara fri, om man inte tillåter andra att vara fria som dom är? Ju större förändring man gör inom sig själv, desto mer uppenbarar sig i det "yttre" som motsvarar det man själv skiftat till. Vi lever i en sorts dröm som vi själva skapar genom våra medvetanden. Utifrån vad jag förstår så skiftar man sitt medvetande mellan parallella verkligheter hela tiden som skapar illusionen av rörelse. Så ju större skifte inom sig själv, i sina definitioner, känslor och beteenden, desto större skillnad upplever man i det yttre.
Även folk som inte medvetet ännu är intresserade av förändring kan mycket väl bli det när de ser någon annan lysa upp, "den personen verkar veta något som inte jag vet, som faktiskt fungerar för denne. Jag undrar vad det är" Har själv varit med om det, till och med fått konstaterat rakt ut att "Du verkar veta något som inte jag vet" och när jag går runt i höga vibbar och beter mig som jag vill utifrån dessa höga vibbar (relativt sett då) tenderar folk att vilja ta kontakt med mig. Positiv energi är som sagt en integrerande energi.
Ett sätt att vända sin egen trend och känsla i sig själv till kan vara genom intention. Att göra klart för sig själv vad det är man vill. "Må jag känna så mycket avslappning/lycka/vad det än är på min promenad som det över huvud taget är möjligt"
"Må jag vara helt avslappnad och trygg idag i min förmåga att vara och agera som den jag verkligen vill vara"
Ett annat exempel kan vara genom lyckönskningar till alla man stöter på. "Må du känna ren lycka och extas" "May you be blessed with supreme confidence" "Jag önskar dig ren frid och avslappning, kärlek, euforisk glädje och superljus, extraordinärt superpositiv energi."

"Önskar dig full känsla av trygghet och avslappning" Går man runt och tänker sådant, börjar man snabbt att känna det själv för att det är det fokuset man väljer att ha.
"May your highest, most loving dreams, of your higher minds most loving, blissful, lightfilled, positive, magically enjoyable, overflowingly euphoric & harmonious, gorgeous visions of pure divine beauty come true, to be EXPERIENCED by you ALL wonderful bypassers.."
Sen kan man vända på det också om man vill, om man känner att det blir ännu effektivare så "...och må jag Också känna total frid, trygghet och avslappning av den helt fantastiskt enkla anledningen till att jag önskar Dig det."
"Tack för all lycka och självförtroende jag vet finns inom mig"
Må allas högsta, mest avslappnade, ljusaste & fantastiska, mest kärleksfullt magiskt vackra drömmar blomstra i ren lycka och spridas som ringar på vattnet genom hela universum i ren... euforisk... extas.