Hej. Känns som jag är en aningen borta i huvudet nu... Men iaf. Jag bytte strängar på min gitarr efter att jag lyckats dra av G-strängen. Och det vart lite bråttom pga att jag har gitarren ute på annons. Så jag köpte första bästa strängar på musikaffären. Då jag aldrig bytt strängar på en stålsträngad gitarr förut så visade det sig att det var Elixir medium som jag köpt och det kändes som att det vart lite för kraftigt när jag försökte stämma den(ringde även till musikaffären och frågade om det). Så det slutade med att jag fick köpa nya igen. Denna gång vart det Light .012 - .053. Och då tänkte väl jag att det skulle fungera bra men nejnej. Nu är det antingen för slappt och när jag försöker spänna upp strängarna och kommer till ca A-B på e strängen så känns det som sin "ultimata" spänning. Om jag försöker spänna mer så känns det som att den ska gå av. Och när strängarna kostar 199kr så känns det ju inte så jävla kul.

Har försökt stämt med två olika stämmare och en app. Och det är inställt på 440.
Kan tillägga att jag är inte nybörjare men gick bara på gitarrskola i fyran sen har jag typ lärt mig allt själv tills nu(är 21). Gitarren är ingen dyr gitarr. En Fender squier sa-105ce. Vill bara få den spelbar så jag kan sälja iväg den och köpa mig en annan så fort som möjligt.