2015-11-27, 18:02
Medlem
Undrar om det finns något sätt att komma åt information om när det gjorts räddningsutryckningar i realtid?

Om vi säger att jag har en vän som skriver till mig att hen har skadat sig allvarligt, sedan inte svarar längre, går det då att på något sätt se ifall det kommit dit en ambulans eller så?
Citera
2015-11-27, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lizalfos
Undrar om det finns något sätt att komma åt information om när det gjorts räddningsutryckningar i realtid?

Om vi säger att jag har en vän som skriver till mig att hen har skadat sig allvarligt, sedan inte svarar längre, går det då att på något sätt se ifall det kommit dit en ambulans eller så?

nä tror inte det...är inte det lite under journalsekretess?
Citera
2015-11-27, 19:52
Medlem
Paijters avatar
Ja, det går under förutsättning att även räddningstjänst tillkallas och inte enbart ambulans.
Citera
2015-11-29, 23:34
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lizalfos

Om du själv ringer 112 pga att du tror att din vän skadats sej och vet var personen är så lär du prata med larmoperatören samtidigt som ambulans larmas, om det inte är långt mellan "vännens plats" och där ambulansen kör ifrån så kan du få prata med 112-operatören tills ambulansen är framme på adressen och få det bekräftat i telefonen att ambulans är på plats..
Citera
2015-11-29, 23:36
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
Ja, det går under förutsättning att även räddningstjänst tillkallas och inte enbart ambulans.

Gäller alla enheter (räddning, ambulans och polis)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in