2015-11-26, 20:02
Medlem
Hejsan,

För att dra storyn helt från början är min anmärkningar från radiotjänsten och dom uppkom undertiden när jag bortrest i Asien mellan Dec-Mars. Sitter just nu i en akut boende situation och kollar runt på 1or för runt 200.000kr. I princip omöjligt att få tag i en hyreslägenhet för att alla uthyrare har som minimikrav att inte ha anmärkning.

Är fastanställd med 25.000kr i grundlön plus bonus på mellan 4.000-7.000
Har inga lån eller krediter.
Har 2 betalningsanmärkningar varav båda är på några hundra kronor.
Har 50.000 cirka att lägga som kontantinsats.

Hur gör jag?
Citera
2015-11-26, 20:17
Medlem
Många, om inte de flesta fastighetsbolag brukar acceptera några få betalningsanmärkningar, så länge det inte handlar om anmärkningar pga hyrerskulder. Är dessa dessutom reglerade, dvs inget skuldsaldo hos KF, så kan jag inte se något problem. Förklara detta för uthyraren.
Citera
2015-11-26, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Många, om inte de flesta fastighetsbolag brukar acceptera några få betalningsanmärkningar, så länge det inte handlar om anmärkningar pga hyrerskulder. Är dessa dessutom reglerade, dvs inget skuldsaldo hos KF, så kan jag inte se något problem. Förklara detta för uthyraren.

Problemet är väl ändån att det finns flera spekulanter på en och samma hyreslägenhet, varför ska uthyraren då välja någon med anmärkning? när det står klart och tydligt på deras hemsida att dom inte tar emot.
Citera
2015-11-26, 21:57
Medlem
Gå till din bank och förklara helt enkelt. Annars finns ju bluestep och dessa andra småbanker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in