2005-11-06, 03:21
Medlem
Lost dreamers avatar
Ännu en deprimerande tråd..

Jag har 3 syskon; två några år yngre bröder och en 4 år äldre syster, som är 28. Min äldsta lillebror är en högljudd typ, har alltid varit; min mor har betraktat honom som "speciell", hela mitt liv. Jag, till skillnad från mina syskon fick stryk i unga år av min far, runt 3-6 års ålder kanske; han tyckte ofta jag inte förstod vad han ville, och han ville jag skulle vara som honom. Samma problematik kvarstod tills jag blev tonåring. Min farsa var sällan hemma under barnaåre, morsan tog hand om hemmet; som var strängt religiöst. Jag misstänker att min mor har nån slags empatidefekt som hono ersatt med religion, men det kan vi glömma. Periodvis lämnade mina föräldrar bort mej till mina morföräldrar, varför har jag aldrig fått veta. Det enda jag vet, är att jag har i stort sett ett stort svart hål i mitt minne från den tiden; det kändes som jag dog själsligen. Om min morfar gjort närmnden tänker jag inte heller gå in på, det misstänker jag emellertid; min mor har alltid berömt vår goda kontakt han fått med mej emellertid. Hon har alltid förskönat min barndom i så ljusa ordalag, inte EN jävla gång har det varit illa, när vi talar om det. Så var det ju detta med religionen. Som son till en stor; känd pastor så hamnar man lätt i skymundan för mycket..har varit på hundratals konferenser; jag trodde inte på deras saker, jag har varit tvungen att ha en mask hela mitt liv om vad jag tror, tycker och tänker; även om det gör mig sjuk i själen. Jag har genomgått missbruk av många former. Min äldsta bror, som är yngre dock, är som min motsats; utåtriktad, framgångsrik; talangfull, tar enormt med plats, kör över andra, och måste få vara i rampljuset för att överleva. Jag har alltså alltid varit det "svarta fåret" i familjen...allt som inte tål dagens ljus hålls under ytan, allt är som en stor sjukdom; och om Gud funnits hade han aldrig tillåtit detta. Till saken och topic:
Jag KÄNNER att jag lämnat plats för min bror, varför vet jag inte från början, kanske av ren välmening; men nu är mitt liv i stort sett i ruiner.
Jag har starka tankar på självmord, jag är, och har blivit allt det jag hatar, blyg; inåtvänd, och stagnerat i min utveckling; medan han frodas utav helvete.
Jag tror bästa lösningen är min död, jag har gått igenom detta flera år i mitt huvud, jag tror min familj vill att jag tar mitt liv, eftersom jag är en börda.
Jag tror tjejer hatar mej, för jag har så mycket problem, mina vänner hade mått bättre utan mej; eftersom dom aldrig kan lära känna mitt äkta jag.

Jag vet inte varför jag talar om detta...men allt talar för att jag kommer snart vara död, inte för jag är inkompetent, ful, saknar eget hem eller ägodelar, elelr jobb. Men för att den olyckan jag har inom mej kan jag aldrig dela med en annan människa.
Jag kommer ev. tacka för mej snart.

Tack för min tid här, om jag inte syns här på ett tag.
Många otroligt skarpa sinnen finns här, och otroligt många varma individer, tyvärr förmår jag inte stå i ljuset längre.
Allt har sin tid, även min svarta själ; och utrymmet den har för att klara sig utan någon att dela livet med; och mitt är förstört..

/Martin
Citera
2005-11-06, 03:28
Moderator
tobess avatar
Don't let the bastards bring you down!

Säg upp kontakten med familjen, och före du gör det, berätta exakt vad du tycker och tänker om allt du har på hjärtat. Sen tar du ditt pick och pack och flyttar till en annan stad och hör inte av dig till dom igen. Får du inget annat än problem av din kontakt med familjen så ska du inte ha någon kontakt. Man måste inte vara vän med sina familjemedlemmar (även om det självklart är önskvärt).

Du ska inte gå och fundera i dom banorna pga vad någon annan gör eller har gjort mot dig..
Citera
2005-11-06, 03:40
Medlem
Lost dreamers avatar
Tack!
Jag skall faktiskt överväga det.
Varenda gång vi ses så blir allt ett spel, ett sinnessjukt spel.
Det lidande jag gått igenom pga dem kan inte beskrivas med ord.

Tobes! Du är skönast!

//M
Citera
2005-11-06, 03:46
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost dreamer
Tack!
Jag skall faktiskt överväga det.
Varenda gång vi ses så blir allt ett spel, ett sinnessjukt spel.
Det lidande jag gått igenom pga dem kan inte beskrivas med ord.

Tobes! Du är skönast!

//M

Om du inte mår bra av kontakten ska du omedelbart säga upp den. Med lite tur kanske det dessutom öppnar deras ögon och ni kan kanske i framtiden pröva igen.

Men att du ska gå och må dåligt av det och t.o.m fundera på att ta ditt liv pga det så håller ju inte.

Kämpa på, och starta ett eget liv som ser ut som du vill ha det..
Citera
2005-11-06, 04:02
Medlem
Lost dreamers avatar
Du är inte bara originell Tobes!
Du är en egen art alltså; så grymt mycket tack! jag mår faktiskt oerhört mycket bättre tack vare det nu!

Och TACK Maskorm!!!! Du är HELT simply the best, MNST sagt...

Kram, och God natt!
Citera
2005-11-06, 04:09
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost dreamer
Du är inte bara originell Tobes!
Du är en egen art alltså; så grymt mycket tack! jag mår faktiskt oerhört mycket bättre tack vare det nu!

Och TACK Maskorm!!!! Du är HELT simply the best, MNST sagt...

Kram, och God natt!

Kämpa på bara. Det ordnar sig nog ska du se..
Citera
2005-11-06, 20:32
Medlem
Ge inte upp!

Ge verkligen inte upp!

Utgå från att du äger ett liv, och att du är frisk (2 ben, 2 armar) du har framförallt det bästa framför dig, det kan bara gå bättre i ditt liv, säg exakt vad du tycker till dina föräldrar, ge dom all skit och berätta verkligen vad DU känner.

Stick sen ifrån allt, flytta till en stad långt ifrån och börja plugga/jobba på det du tycker är kul, skaffa nya vänner även fast det är omöjligt/svårt, kanske till och med träffa en flicka som du kan berätta allt för. Möjligtvis, trägga en psykolog om du går till sjukhuset, du är inte ensam, finns så otroligt många som känner sig likadant som du.

Saningen är att det finns så många människor som verkligen vill höra hur du mår, vill lära känna dig, vill älska o.s.v. med just DIG!

"När man har träffat botten, kan man bara gå uppåt"

Det finns så sjukt mycket sköna grejer att göra i sitt liv.

OBS! detta är bara en uppmanning, jag vet ingenting om ditt liv, eller din situation, jag vet bara att det verkligen GÅR att fixa till det så att du blir nöjd!
Citera
2005-11-06, 20:43
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Lost Dreamer:

Jag hoppas verkligen att du lyssnar på Tobes. Gör nu inget dumt!
Citera
2005-11-06, 21:09
Medlem
Bensos avatar
Mitt ex kunde vara så där också.

Brukar även idag, fast vi inte är ihop (bråkar ofta). Uppmanna henne att "hålla sig i livet". Finns så mycket annat att leva för.

Ett effektivt sätt brukar vara att vända på steken.
Hur skulle du känna om någon person som betyder mycket för dig bestämde sig för att dö?

Du kanske respekterar, men inte vill du det.
Samma sak gäller personen runt omkring dig. (faktiskt)

Ibland är det bara skönt att skriva av sig så här på forumet. Vi läser och svarar. Det känns bättre. Vi finns där, vi läser, vi svarar. Ett tecken på att vi bryr oss
Citera
2005-11-06, 21:50
Medlem
StorMammas avatar
Tack för att du delade med dig.

Du skall inte göra något dumt. nej. du kan alltid skriva av dig här.

Jag vill ge dig några insikter som fått mig att må bättre;

Du MÅSTE inte älska dina föräldrar eller din släkt.
Det finns ingen lag för det. De skall som alla andra förtjäna kärlek och respekt.

Jag tycker att du skall dumpa dem ur ditt liv...
Citera
2005-11-06, 22:29
Medlem
Lost dreamers avatar
Otroligt vänliga är ni!
Jag kanske gör det rentav, kanske hellre ger upp den kontakten än sabbar mer för mej själv...Ja, jag skrev kanske lite för självömkan, men det är en bristvara hos mej i normala fall.
Tack, och tack och tack skall ni ha!!!

Martin
Citera
2005-11-19, 19:21
Medlem
Lost dreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benso
Mitt ex kunde vara så där också.

Brukar även idag, fast vi inte är ihop (bråkar ofta). Uppmanna henne att "hålla sig i livet". Finns så mycket annat att leva för.

Ett effektivt sätt brukar vara att vända på steken.
Hur skulle du känna om någon person som betyder mycket för dig bestämde sig för att dö?

Du kanske respekterar, men inte vill du det.
Samma sak gäller personen runt omkring dig. (faktiskt)

Ibland är det bara skönt att skriva av sig så här på forumet. Vi läser och svarar. Det känns bättre. Vi finns där, vi läser, vi svarar. Ett tecken på att vi bryr oss

Jag skulle göra detsamma för dej..
Du verkar ha funnit ett hjärta av guld, eller föddes du med det?
Frid broder..

//M
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in