Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-25, 00:32
  #133
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TB12P
Är spelet på download skit eller CD -rom installation?

Download.
Citera
2017-11-25, 00:45
  #134
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av majxstro
Yes du kan börja lira direkt

Tack för snabbt svar! Blir ett köp nu då.
Citera
2017-11-25, 18:16
  #135
Medlem
majxstros avatar
Nå vad tycker ni "nykomlingar" om spelet? Är själv nykomling och jag gillar det. Enda som stör mig är den enormt lilla stashen man har när man köpte den billigaste versionen. Sen att det är så jävla dyrt att uppgradera är även det ett stort minus.
Men det var längesen jag kände en sån adrenalin kick som när jag spelar EFT.
Citera
2017-11-29, 08:01
  #136
Medlem
Machiavellys avatar
Jag har ett par frågor:
1) Kan man lira med Xboxkontroll?
2) Finns spelet på Steam?
Citera
2017-11-29, 12:41
  #137
Moderator
^Eazs avatar
Q

Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Jag har ett par frågor:
1) Kan man lira med Xboxkontroll?
2) Finns spelet på Steam?

1. Tror inte du kan lira med kontroller och du vill inte heller det eftersom det är många knappar att hålla reda på, t.ex mousewheel för att ställa in hastigheten du går i, C-mouse wheel för att ställa in hur lågt du crouchar, Q för lean left, Ctrl-Q för annan lean, Alt-Q för ytterligare en lean (har jag för mig det är), Ctrl-T för att kolla hur många skott du har i magasinet, Alt-T för att kolla om du har ett skott i loppet, T för att inspecta vapen (+ att du kommer bli ihjälskjuten på 5 röda). Så som du ser är det inget spel som en kontroller kan hantera.

Om du kollar här så ser du hur många kontroller det är att hålla reda på: https://gist.github.com/TheDonDope/8...c6e86b9a776f80

2. Nej. De har just nu en egen launcher, dock som jag förstått det så ska det komma på steam när spelet är klart, men de vill ha kontroll över sin launcher och patchar så de vill inte köra via 3dje part under betan (och självfallet tidigare i alphan).
__________________
Senast redigerad av ^Eaz 2017-11-29 kl. 12:46.
Citera
2017-11-29, 12:45
  #138
Medlem
mikkelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Jag har ett par frågor:
1) Kan man lira med Xboxkontroll?
2) Finns spelet på Steam?


2. Det går att konfigurera så att du öppnar i steam. googla så finner du "hur"


Grymt bra spel. Kommer bli ett av 2018s mest populära spel, sanna mina ord!!!
Citera
2017-11-29, 12:48
  #139
Medlem
mikkelbergs avatar
p.s kolla in när streamaren(twitch) "Smoke" spelar eft, sen ere kört
Citera
2017-11-29, 12:50
  #140
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikkelberg
2. Det går att konfigurera så att du öppnar i steam. googla så finner du "hur"


Grymt bra spel. Kommer bli ett av 2018s mest populära spel, sanna mina ord!!!


Missförstå mig rätt här för jag älskar EFT (vilket ni kan förstå om ni sett mina poster i det här ämnet ) men jag tror inte att det kommer bli så populärt.

Orsaken är att det riktar sig mot en enda typ av publik. De som njuter av hardcore oförlåtlig PVP, de som tycker att det är ok att man kan bli gankad solo av ett gäng med 4 stycken max gearade snubbar.

De kommer aldrig att köra något PVE only mode, "no friendly fire" eller liknande och de har själva sagt att de skiter i om detta skrämmer iväg en mängd spelare för det är inte den typen av spelare de vill ha. De vill ha inte folk som gråter på forumet för att någon låg och campade en exit med sniper rifle och dödade alla som som försökte lämna en karta.


Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av mikkelberg
p.s kolla in när streamaren(twitch) "Smoke" spelar eft, sen ere kört

Då rekommenderar jag hellre Kotton. Han är fan vidrigt duktigt + har sjuk kvalitet på streamen (något jag har svårt att få till när jag streamar då alla detaljer i spelet)
Citera
2017-11-29, 12:52
  #141
Medlem
mikkelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Missförstå mig rätt här för jag älskar EFT (vilket ni kan förstå om ni sett mina poster i det här ämnet ) men jag tror inte att det kommer bli så populärt.

Orsaken är att det riktar sig mot en enda typ av publik. De som njuter av hardcore oförlåtlig PVP, de som tycker att det är ok att man kan bli gankad solo av ett gäng med 4 stycken max gearade snubbar.

De kommer aldrig att köra något PVE only mode, "no friendly fire" eller liknande och de har själva sagt att de skiter i om detta skrämmer iväg en mängd spelare för det är inte den typen av spelare de vill ha. De vill ha inte folk som gråter på forumet för att någon låg och campade en exit med sniper rifle och dödade alla som som försökte lämna en karta.

ok, du o jag får återkomma hit nästa vinter(ifall man lever 😉 ), så får vi se vem som hade rätt.
mvh
Citera
2017-11-29, 12:55
  #142
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikkelberg
ok, du o jag får återkomma hit nästa vinter(ifall man lever 😉 ), så får vi se vem som hade rätt.
mvh

Alltså, det kommer finnas en gedigen spelarbas för vi är många som längtat efter ett hardcore spel, men tror inte att vi kommer ha miljoner spelare.

I min bok så är EFT det bästa sen skivat bröd.
Citera
2017-11-29, 13:01
  #143
Medlem
mikkelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Alltså, det kommer finnas en gedigen spelarbas för vi är många som längtat efter ett hardcore spel, men tror inte att vi kommer ha miljoner spelare.

I min bok så är EFT det bästa sen skivat bröd.


player leaderboards, arena mode, skins?, etc
ojojoj

håller med om det fetstilta, dock förväntansfull inför betareleasen av dayz
__________________
Senast redigerad av mikkelberg 2017-11-29 kl. 13:03.
Citera
2017-12-04, 10:27
  #144
Moderator
^Eazs avatar
Lyckades lura in en snubbe jag mötte i en Battlefront 2 discord att testa på EFT och han är fast i EFT träsket nu.

Blev ett par intensiva rundor i lördags/söndags. Bland annat en scav runda där vi säkert dödade 5-6 scavs och spelare.
Jag blir skjuten i benet så haltar och blöder ut, hittar fan inga splits eller painkillers, så slutet blir nervkittlande när han försvarar mig medans jag långsamt haltar mot utgången.

Vi kommer ut båda två med fulla väskor, mer vapen, armor osv

Intensivt som fan men ack så kul det var.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback