2015-11-24, 23:00
Medlem
Hej!

Har under senare tiden halkat in lite p fritidspedagogspret och tnkte hra ifall ngon hr jobbar som eller har erfarenhet av det yrket? Jag har aldrig direkt arbetat med barn frut men har alltid tyckt om barn och gillar deras stt att tnka o resonera, dom har inte lika mycket ngest som pajat snder deras drmmar n som vi vuxna har haha

r det tex. vrt att g en 3-rig hgeskoleutbildning fr det yrket d lnen inte r speciellt hg tnker jag? Blir ju nd en hel del csn-cash att betala tillbaka p 3-rs studier. Sen r det ju iofs rtt enkelt verkar de som att f jobb som fritidspedagog.

Hur r arbetsmiljn, arbetstiderna osv?
Tacksam fr tips o svar!
Citera
2015-11-25, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av croby
Hej!

Har under senare tiden halkat in lite p fritidspedagogspret och tnkte hra ifall ngon hr jobbar som eller har erfarenhet av det yrket? Jag har aldrig direkt arbetat med barn frut men har alltid tyckt om barn och gillar deras stt att tnka o resonera, dom har inte lika mycket ngest som pajat snder deras drmmar n som vi vuxna har haha

r det tex. vrt att g en 3-rig hgeskoleutbildning fr det yrket d lnen inte r speciellt hg tnker jag? Blir ju nd en hel del csn-cash att betala tillbaka p 3-rs studier. Sen r det ju iofs rtt enkelt verkar de som att f jobb som fritidspedagog.

Hur r arbetsmiljn, arbetstiderna osv?
Tacksam fr tips o svar!
Ngot man kanske ska ha i beaktande r att barn gr p fritids max halva sin "arbetsdag". Det kan vara svrt med heltidstjnster eller s fr man fylla ut med att jobba som elevassistent p frmiddagarna, eller liknande.

Annars verkar det vl najs, kul att hnga med barn och inte lika pressande som att vara lrare. Jag hade valt f-pedagog framfr lrare alla dagar i veckan. Alternativt frskollrare kanske. Lycka till med ditt val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in