2015-11-24, 16:39
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle21819600.ab

"Jag tänker på hur Karl-Ove Knausgård beskrev Breiviks avhumanisering. Hur Breivik hade ett vi, ett dom, ett jag - men inget du.

Vardagsrasismen. Förskjutningen. Jag ser den varje dag, hos gamla kompisar på Facebook, hos politiker i riksdagen. Men jag trodde nog ändå att det fortfarande sker något med människor som står öga mot öga. Att man oavsett åsikter om ”flykting*volymer” kan visa respekt för enskilda människors öde, en grundläggande anständighet. Jag trodde fel.

En mamma bryter ihop efter att ha fört sin familj genom hela jävla Europa och en pappa snubblar på orden med skräckslagna ögon. Deras barn panikgråter.

Och bredvid står helt vanliga människor, på väg hem från jobbet, och himlar med ögonen.

Hur repar sig ett samhälle från en sådan devalvering?

Går det ens?"

Har han rätt? Har detta hänt? HAr han tolkat folks himlande med ögonen rätt?
Senast redigerad av Knullkungen 2015-11-24 kl. 16:56.
Citera
2015-11-24, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle21819600.ab

"Jag tänker på hur Karl-Ove Knausgård beskrev Breiviks avhumanisering. Hur Breivik hade ett vi, ett dom, ett jag - men inget du.

Vardagsrasismen. Förskjutningen. Jag ser den varje dag, hos gamla kompisar på Facebook, hos politiker i riksdagen. Men jag trodde nog ändå att det fortfarande sker något med människor som står öga mot öga. Att man oavsett åsikter om ”flykting*volymer” kan visa respekt för enskilda människors öde, en grundläggande anständighet. Jag trodde fel.

En mamma bryter ihop efter att ha fört sin familj genom hela jävla Europa och en pappa snubblar på orden med skräckslagna ögon. Deras barn panikgråter.

Och bredvid står helt vanliga människor, på väg hem från jobbet, och himlar med ögonen.

Hur repar sig ett samhälle från en sådan devalvering?

Går det ens?"

Har han rätt? Har detta hänt? HAr han tolkat folks himlande med ögonen rätt?

Ja, sånt känner man igen. Så han har nog ganska rätt. förmodligen har det hänt, när det gäller himlande har han kanske tolkat en del rätt och andra fel. Men visst fan finns vardagsrasismen.
Massor med gånger har man väl hört en kommentar, såna ..."

Sandahl är en av dom som är mest intressant att läsa.
Citera
2015-11-24, 17:04
Medlem
MrMarios avatar
Han är ju fel ute. Det är inte rasism att vara trött på jobbiga personer i kollektivtrafiken. Personer som tar tid och energi himlar man gärna med ögonen och suckar åt. Hans "anständighet" finns väl i princip bara på hans dasspapper efter toabesök.
Citera
2015-11-24, 18:07
Medlem
ozznujens avatar
Jag tror att hipstern Sandahl är lite smått efterbliven om han inte förstår att en stor del av Sveriges befolkning är jävligt less detta helvetes "flykting"mas.
Citera
2015-11-24, 18:34
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Jasså, nu är det alltså rasism att vara trött på att se hur det svenska samhället faller samman och basal service utarmas till den punkt att kollektivtrafik blir en odyssé. Det är fan märkligt att Dumsvenne alltid förväntas stå till tjänst, vara servil, betala och hålla käften, annars är det rasism och nazism, jag skulle vilja se en helt oberörd Sandahl stå i kö till bussen medan babbelurerna kaozar, sitta på barnakuten med hundratals tjattrande babianer, bli nekad polis för alla radiobilar är upptagna med upplopp på flyktingförläggningar och allt annat man tidigare kunde räkna med. Hur blir man så självutplånande goood som Sandahl? Idiot
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in