• 1
  • 2
2015-11-24, 13:22
Medlem
Bushsweedes avatar
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...-150-vuxna-man

SVT Nyheter Skåne publicerade igår denna artikel där den fiktiva "Sara", 14 skapat konton på olika chatt-sajter för att se hur många och snabbt meddelanden från äldre män kom in.

Enligt SVT jobbade man såhär:

Citat:
”Emilia” fick snabbt många meddelanden, majoriteten från män. Vissa besvarades, andra inte. "Emilia" startade inga konversationer på eget initiativ och gav inga sexuella inviter.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...tsgranskningen

Det verkar mest vara SVT Blekinge som gjort jobbet, men att man fick flest napp i Skåne-regionen och skickat över scoopet dit?

Man säger sig alltså INTE ha tagit några kontakter med någon utan endast skapat profiler av unga flickor och BESVARAT vissa meddelanden som skickats till dessa profiler.

Gott så kan man tycka! Den här typen av "wallraffande" och journalistik har vi sett förut i mängder och parti..

Dock har det dykt upp inlägg som pekar på att SVT kanske inte riktigt varit så 14-årigt oskyldiga och tystlåtna som man påstår sig ha varit.

https://toklandet.wordpress.com/2015...14-ariga-sara/

Citat:
SVT Brottsprovocerar.
En 14-årig flicka är utsatt för sexuella trakasserier av män på nätet. Det är dagens stora nyhet på SVT. Det sägs i reportaget att män tog kontakt med denna av SVT konstruerade Sara i sexuella syften.

Men i verkligheten var det inte riktigt så. Själv fick jag en vänskapsförfrågan på Facebook från en "gråtfärdig Sara som ansåg sig förföljd på sin skola då hon uttalat sympatier för SD". Även hennes FB visade på en rad SD-symboler.

Sara ville att vi skulle samtala på en annan sajt och hon uppmanade mig att söka upp henne där. I det läget avbröt jag kontakten. Men bevisen finns i min dator. Den 14-åriga Sara hade inte ett språk som kommer från en 14-årig flicka. Mer vuxenspråk så att säga.

Så när SVT anger att män tog kontakt med Sara var det som så att Sara själv tog kontakt med mängder av män och försökte locka in dem på erotiska samtalsämnen. Jag och de flesta andra gick inte på den SVT-finten.

Nu är frågan, har SVT gjort sig skyldig till synnerligen aktiv brottsprovokation i syfte att lämna ut de män som gick på profilen Sara. Jag har också förstått, genom samtal med FB-vänner, att i första hand har profilen Sara vänt sig till SD-sympatiserande människor. Så den eventuella skandalen i detta faller nog tillbaka på SVT som jag befarar är ute efter att misstänkliggöra människor med en viss politisk uppfattning. Av alla SVTs vänsterextremistiska snedsprång kan detta vara ett av de största, och ett av de osmakligaste.

Vad tror ni?
Har SVT sysslat med politiskt krypskytte av sällsamt lågt slag?
Är alla medel i kampen mot rasisterna tillåtna?
När anser ni vänsterfolk själva att ni passerat anständiga gränser?

Vilka konsekvenser för SVT bör det ha om det visar sig att SVT faktiskt tagit kontakt med den här Jan Malmsten och andra män som länken ovan hänvisar till med Sverigedemokraterna som ursäkt för att senare genom sexuella anspelningar och inviter försöka snärja politiskt aktiva sverigedemokrater?
Senast redigerad av Bushsweede 2015-11-24 kl. 13:24.
Citera
2015-11-24, 13:37
Medlem
akehodells avatar
Givetvis är MSM ute i ogjort väder igen, oärlighet och agenda journalistik är regel och inte undantag.
Allt för att snärja eventuella meningsmotståndare av fel kön.
Går det att visa, även om det görs på ett ohedeligt vis, att män eller SD män är perversa är lyckan fullständig inom kamrat PK gänget.
Fy fan för svensk skitmedia!
Citera
2015-11-24, 14:23
Medlem
Det politiska krypskyttet är ett bevis för att de politiska motståndarna gömmer sig av skäl som de egentligen bara de själva vet om.
Eller så är det så att rädslan för verkligheten från krypskyttarnas sida inte hittar giltiga skäl att använda sig av, då man inser den verkliga grunden som finns att beskåda.
Den svenska ekonomin blir svårare att hantera, och det vet folk rätt så väl vad som sker med den.
Så lite sextrakasarier på webben m.m. är perfekt att ta till då man saknar politiska motståndare att slåss mot. Risken är större med bakläxor om man fortsätter med påhopp mot de som mer och mer anger tonen inom svensk politik. Och då finns det naturligtvis rätt åsikter lite varstans i de politiska lägren angående hanteringen av åsikter gällande ämnet!
Senast redigerad av springruntknuten 2015-11-24 kl. 14:27. Anledning: Vill ge alla politiska partier en möjlighet att se saken som den är
Citera
2015-11-24, 14:43
Medlem
Ankdammsmans avatar
Av allt att döma fult fiske från SVT. Nu väntar vi på granskningen från övriga medier. Jag menar, krönikörer som normalt går upp i falsett över orättvisor och etikbrott måste ju reagera på detta.
Citera
2015-11-24, 15:00
Medlem
Om det nu är samma Sara så lyckades man ju uppenbarligen fiska fram en SD-politiker.
Jag tvivlar på att det är så enkelt även om Avpixlat tycks tycka det.

Det finns nog mer än en Sara.

I tråden om aktuella brott spekuleras det friskt om parti och etnisk bakgrund. Där är SDanhängarna inte inne på samma bana som Avpixlat.

Det enklaste är väl att fråga SDsmedlemsutskott om någon skuickat in sin avskedsanökan. Om inte så tycker jag det stärker min teori om att det finns fler än 1 Sara, Toklandet är nog tokigt ute när han blandar samman olika Saror. Eller också har han helt enkelt hittat på.
Citera
2015-11-24, 15:11
Medlem
Bushsweedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Om det nu är samma Sara så lyckades man ju uppenbarligen fiska fram en SD-politiker.
Jag tvivlar på att det är så enkelt även om Avpixlat tycks tycka det.

Det finns nog mer än en Sara.

I tråden om aktuella brott spekuleras det friskt om parti och etnisk bakgrund. Där är SDanhängarna inte inne på samma bana som Avpixlat.

Det enklaste är väl att fråga SDsmedlemsutskott om någon skuickat in sin avskedsanökan. Om inte så tycker jag det stärker min teori om att det finns fler än 1 Sara, Toklandet är nog tokigt ute när han blandar samman olika Saror. Eller också har han helt enkelt hittat på.

Toklandet är en blogg där Facebook-meddelandet från SD-anhängaren finns publicerat, det är alltså inte Toklandet som skrivit inlägget.

Det har funnits "saror" vid namn Emilia,Nenne,Sara och säkert fler.
Citera
2015-11-24, 15:25
Medlem
Bushsweedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Av allt att döma fult fiske från SVT. Nu väntar vi på granskningen från övriga medier. Jag menar, krönikörer som normalt går upp i falsett över orättvisor och etikbrott måste ju reagera på detta.

Om det nu stämmer att den här Jan har sparad chatthistorik med 14-åriga Sara och den samme är intresserad av att dela med sig offentligt av denna borde det finnas gott hopp om ett veritabelt medialt hus i helvete!

Men det är väl för mycket att ha förhoppning om en ände på SVT-eran som statligt finansierat propagandaorgan.
Citera
2015-11-24, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bushsweede
Toklandet är en blogg där Facebook-meddelandet från SD-anhängaren finns publicerat, det är alltså inte Toklandet som skrivit inlägget.

Det har funnits "saror" vid namn Emilia,Nenne,Sara och säkert fler.

Aha, toklandet är inte samma som Jan malmsten.

Men jag tror att han råkat ut för en annan Sara än SvTs fiktiva Sara. Jag tror inte han är den politiker som försökte grooma tösen.

Om det är en och samma Sara så är det tydligen en av hans partikamrater som trillat dit.
Citera
2015-11-24, 17:15
Medlem
Bushsweedes avatar
SVT Nyheter Skåne var alltså det team som skapade profilen "Sara" som i Facebook-meddelandet av Jan Malmsten anklagas för att ha figurerat på Facebook som gråtfärdig förföljd ung SD-tjej, och försökt locka dem att komma och chatta på sidor som exempelvis Kamrat och Kik.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...sa-arbetade-vi

Firas Razak
Ylva Esping
Natalie Medic
Tove Hansson
Helena Petersen Schön
samt två ytterligare onämnda reportrar är de som arbetat med profilen "Sara".

Alltså någon av dessa som tagit kontakt med Jan via FB som "Sara" om det han säger stämmer. Troligtvis Ylva,Natalie eller Tove då dessa står nämnda som reportrar, Firas som fotograf och Helena redaktör.
Citera
2015-11-24, 18:17
Medlem
-SVT trålar efter vita män med SDsympatier. Förmodligen lär man hitta -rent statistiskt ett par hel eller halvpeddos även där.
Citera
2015-11-24, 18:39
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Vill (S)(V)T tråla peddosar är det betydligt lättare om de inriktar sig på afghaner eller irakier, jämför med skandalen i England när peddonätverk bestående av peddosar från dessa rövhål till länder läts hållas för att snuten inte skulle anklagas för rasism. Men det är klart, i Sverige är det rasistiskt att ge babbelurerna p-böter
Citera
2015-11-24, 20:56
Medlem
Vedklyvens avatar
Jaha. Så var det.

Ett nytt fulgrepp av ljug o hycklarmedia att bekämpa SDs framgångar.

Det är väl meningslöst att anmäla till granskningsnämnden antar jag, men är det verkligen så illa i Sverige idag att PK-media kan hålla på så här utan att bli fällda på något sätt?

SRs granskningsprogram "Medierna" i P1 ska ju va ett program som ska hålla koll på vad kollegorna håller på med. Men det är väl att förvänta sig för mycket att tro att detta skulle tas upp i någon kritisk granskning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in