Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-24, 13:17
  #1
Medlem
Hej jag vill lära mig spela piano och behöver råd om vad för slags USB keyboard jag ska köpa.
Innan ni råder mig att köpa en flygel så har jag inte den sortens pengar men jag förstår att för att kunna överföra mina kunskaper från ett keyboard piano behöver det vara ett visst antal keys samt att dom behöver ha motstånd eftersom det annars blir jättesvårt att gå till ett vanligt piano och spela.
Tacksam för all hjälp och vill betala så lite som möjligt då jag är student.
Citera
2015-11-24, 13:21
  #2
Medlem
Gresks avatar
http://www.cme-pro.com/proline/produ...duct_id=38.htm

Där har du

Det kostar kanske lite mer, men du får VÄLDIGT hög kvalité.
__________________
Senast redigerad av Gresk 2015-11-24 kl. 13:24.
Citera
2015-11-24, 13:33
  #3
Medlem
jag var inne i en musikaffär och kollade på keyboards. Och där fanns en klaviatur som man kunde spela på och som hade lite motstånd i tangenterna. Den var inte särskilt dyr -strax under 3000 och var tillräckligt bred. Butikspersonalen sa att den duger bara att spela piano på. Dvs det fanns inga andra läten. Men jag tyckte den var kul. (det var på musikcentralen i Växjö - men borde väl finnas på andra ställen också)
Citera
2015-11-24, 13:44
  #4
Medlem
Tack för snabba svar! Jao dom var ganska dyra och jag hade hoppats på runt 1000 lappen, sett på typ aliexpress för 500kr men jag skulle aldrig våga köpa något sånt där då det känns som att man kan få lite vad som helst.
Så jag kanske får vänta lite och köpa ett ordentligt när jag har mer pengar men svårt att tänka så när man blivit besatt och vill nu!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback