2015-12-04, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khaini
Jag hade oxascand utskriven, fast jag haft problem med missbruk av benso. Men jag bad om att få Oxascanden utsatt.
Jag tyckte inte jag behövde den längre. Och så fick jag mer drogsug av att äta oxascand.

Vad fick du benso utskrivet för? vad var dina argument? Var det en privat läkare?
Citera
2015-12-06, 18:36
Medlem
klassas zopiklon som benzo?
Citera
2015-12-06, 18:43
Medlem
theralenas avatar
Jag blev första gången erbjuden benso på vårdcentralen men tackade nej. Några år senare fick jag mina första gången utskrivet på vårdcentralen för jag sa att jag hade ångest, det var precis innan jag skulle få komma in i öppen vårds psyaktrin. Jag fick först sobril, som jag sa tappade effekt fort och då fick jag istället stesolid som jag även fick äta en liten stund i psyaktrin innan lyrica sattes in och jag blev en tomte.
Citera
2015-12-06, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theralena
Jag blev första gången erbjuden benso på vårdcentralen men tackade nej. Några år senare fick jag mina första gången utskrivet på vårdcentralen för jag sa att jag hade ångest, det var precis innan jag skulle få komma in i öppen vårds psyaktrin. Jag fick först sobril, som jag sa tappade effekt fort och då fick jag istället stesolid som jag även fick äta en liten stund i psyaktrin innan lyrica sattes in och jag blev en tomte.

vad menar du med tomte?
Citera
2015-12-06, 19:13
Medlem
theralenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 159abc
vad menar du med tomte?
Jag skojade till det lite bara, jag blev kemisklobotomerad av lyrica. Du ska inte hålla på med benso helt värdelöst då man inte kan ta den varje dag.
Citera
2015-12-07, 11:43
Medlem
Citat:
klassas zopiklon som benzo?

Zopiklon är ingen benso, men en analog till benso.

Zopiklon är i och för sig också beroendeframkallande
Citera
2015-12-07, 11:54
Medlem
Citat:
Vad fick du benso utskrivet för? vad var dina argument? Var det en privat läkare?

Jag har apodos. Jag tillhör hemsjukvården. Dom och personal på ett LSS-boende som jag tillhör har hand om min medicin. Efterssom jag har missbrukat tidigare kan jag i nuläget inte ha hand om min medicin själv.

Det kommer personal 3 gånger om dagen med medicin till mig, eftersom jag har det så kunde jag ha oxascand 15 mg varje morgon i 8 månader ungefär. Men det var ju helt värdelöst för jag vande mig säkert efter ett par månader vid den dosen.

Trappade sedan ut oxascanden och hade ett tag 10 mg om dagen vid behov. Men ringde sedan läkaren och bad han sätta ut den. Nu äter jag inga narkotikaklassade mediciner alls längre. Det är mycket bättre än att äta benso.

Du kanske skulle testa att få truxal utskrivet och ha vid behov, Det är en neuroleptika som många har vid behov. Den borde hjälpa mot din ångest, garanterat. Och den är inte beroendeframkallande som benso är.
Citera
2015-12-07, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khaini
Zopiklon är ingen benso, men en analog till benso.

Zopiklon är i och för sig också beroendeframkallande

jag har inte blivit det minsta beroende av sömntabletterna
Citera
2015-12-07, 16:41
Medlem
Citat:
jag har inte blivit det minsta beroende av sömntabletterna

Grattis
Citera
2015-12-10, 00:19
Bannlyst
Citat:
Vad är det för hemskt att sluta med benso? alltså beskriv känslan?

Om du har ångest för tillfället, så dubblar du den ggr hundra och läger till syndrom som får dig att tro att du ska dö, om du medicinerat tillräckligt länge.

Vi kan ta ett lätt exempel: Har du tex lätt för att få panikångest i bland mycket folk du ej känner så kommer bensodiazepinerna hjälpa i början, tills de ens inte hjälper längre och du kanske ej ens vågar dig ut i från dörren.(abstinensen slår oftast hårdast där du hade grundproblemen)
När du har utvecklat ett beroende så tillförlitar sig dina gaba-a receptorer (hjärnans egen ångestdämpande) på den kemiska tillförelsen.
När du sedan slutar att tillföra dessa ämnen på kemisk väg så vet ej hjärnan vad den skall ta sig till, då den mer och mer glömmer bort att producera gaba-a

Dess längre du medicinerar dess längre tar det för dina receptorer att förstå hur man producerar narturlig gaba-a

Edit: allt eftersom så kommer din dos att öka med tolerans och du behöver mer och mer.
Tillslut så kommer inte ens en missbruksdos att hjälpa dig, trots att du har medicinerat.

Då kommer du till och med få räkna med mortalitet i din utsättning om du ej gör det på rätt sätt.
DT och grandmal-anfall kan vara livshotande.
Om du ej upplever dessa syndrom så kommer du säkerligen att kräkas, skaka, tro att det är något fel på ditt hjärta, ej kunna äta, ej kunna sova, myrkryp i benen, allmän oro och ångest.
För att nämna några syndrom du kan råka ut för under en bensodiazepin-utsättning.
Senast redigerad av DiegoCosta 2015-12-10 kl. 00:35.
Citera
2015-12-10, 22:43
Avslutad
Jag googlade. Prova det.
Citera
2015-12-11, 03:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DiegoCosta
Om du har ångest för tillfället, så dubblar du den ggr hundra och läger till syndrom som får dig att tro att du ska dö, om du medicinerat tillräckligt länge.

Vi kan ta ett lätt exempel: Har du tex lätt för att få panikångest i bland mycket folk du ej känner så kommer bensodiazepinerna hjälpa i början, tills de ens inte hjälper längre och du kanske ej ens vågar dig ut i från dörren.(abstinensen slår oftast hårdast där du hade grundproblemen)
När du har utvecklat ett beroende så tillförlitar sig dina gaba-a receptorer (hjärnans egen ångestdämpande) på den kemiska tillförelsen.
När du sedan slutar att tillföra dessa ämnen på kemisk väg så vet ej hjärnan vad den skall ta sig till, då den mer och mer glömmer bort att producera gaba-a

Dess längre du medicinerar dess längre tar det för dina receptorer att förstå hur man producerar narturlig gaba-a

Edit: allt eftersom så kommer din dos att öka med tolerans och du behöver mer och mer.
Tillslut så kommer inte ens en missbruksdos att hjälpa dig, trots att du har medicinerat.

Då kommer du till och med få räkna med mortalitet i din utsättning om du ej gör det på rätt sätt.
DT och grandmal-anfall kan vara livshotande.
Om du ej upplever dessa syndrom så kommer du säkerligen att kräkas, skaka, tro att det är något fel på ditt hjärta, ej kunna äta, ej kunna sova, myrkryp i benen, allmän oro och ångest.
För att nämna några syndrom du kan råka ut för under en bensodiazepin-utsättning.

Domedagsprofeten har talat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in