2015-11-29, 03:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 159abc
Vad fruktansvärt Beklagar verkligen.

Mvh
Tack så mycket.
MVH
Citera
2015-11-29, 18:27
Medlem
dreggells avatar
Citat:
Vill du beskriva mer?

Nej de räcker så grabben.
Citera
2015-11-30, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dreggell
Nej de räcker så grabben.

Jag är ingen "grabb". Jag är en tjej.
Citera
2015-12-01, 17:56
Medlem
BallsMans avatar
"Hur gjorde ni?".. lyder ju rubriken.

Lång historia kort:
Fett med ångest, fett med smärta, fett deprimerad... började äta Stesolid som jag köpte på gatan som självmedicinering.

Har hamnat på psykakuten, (eget initiativ), och fått tända av från 2st sådana här fleråriga Stesolid-kurer vid separata tillfällen.

Får börja med A i Fass, som i Atarax - hela vägen till Oxycontin.... hela alfabetet... you name it, enligt läkares ordination:
Atarax, Lergigan, Theralen, Propavan, Citalopram, Mirtazapin, Melatonin, Cymbalta, Oxycontin, Ipren, Alvedon, Diklofenak, Cipralex, Voxra, Edronax, Lyrica, osv.. osv...

Nu en sisådär +10 år efter jag först tog kontakt med vården så har jag blivit betrodd med bensodiazepinen Iktorivil, som jag har blivit ordinerad för dagligt/löpande bruk, och det funkar helt ok mot ångest, smärta & depressionen.

MEN: Den dagen då detta recept försvinner, dvs att jag får en läkare som är inne och surrar om att jag skall prova "x nytt läkemedel" (med alla härliga insättnings/utsättningsbesvär/glitches) - då kommer jag INTE frivilligt att ta en tredje benso-avtänding på sluten psykavdelning, igen.... nope... då blir det till att kila vidare som de säger.

Sensmoral:
"Once you pop you can't stop"... inte om man ätit/äter bensodiazepiner kontinuerligt under en huvudparten av sitt liv.

Stor eloge till de som har lyckats med att avsluta ett 5/10/20-årigt bruk av pix, jag menar det!
Citera
2015-12-01, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallsMan
"Hur gjorde ni?".. lyder ju rubriken.

Lång historia kort:
Fett med ångest, fett med smärta, fett deprimerad... började äta Stesolid som jag köpte på gatan som självmedicinering.

Har hamnat på psykakuten, (eget initiativ), och fått tända av från 2st sådana här fleråriga Stesolid-kurer vid separata tillfällen.

Får börja med A i Fass, som i Atarax - hela vägen till Oxycontin.... hela alfabetet... you name it, enligt läkares ordination:
Atarax, Lergigan, Theralen, Propavan, Citalopram, Mirtazapin, Melatonin, Cymbalta, Oxycontin, Ipren, Alvedon, Diklofenak, Cipralex, Voxra, Edronax, Lyrica, osv.. osv...

Nu en sisådär +10 år efter jag först tog kontakt med vården så har jag blivit betrodd med bensodiazepinen Iktorivil, som jag har blivit ordinerad för dagligt/löpande bruk, och det funkar helt ok mot ångest, smärta & depressionen.

MEN: Den dagen då detta recept försvinner, dvs att jag får en läkare som är inne och surrar om att jag skall prova "x nytt läkemedel" (med alla härliga insättnings/utsättningsbesvär/glitches) - då kommer jag INTE frivilligt att ta en tredje benso-avtänding på sluten psykavdelning, igen.... nope... då blir det till att kila vidare som de säger.

Sensmoral:
"Once you pop you can't stop"... inte om man ätit/äter bensodiazepiner kontinuerligt under en huvudparten av sitt liv.

Stor eloge till de som har lyckats med att avsluta ett 5/10/20-årigt bruk av pix, jag menar det!

Vad är det för hemskt att sluta med benso? alltså beskriv känslan?
Citera
2015-12-01, 18:25
Medlem
Köpte ut buspiron idag. Jag tog två stycken 10 mg. Jag känner ingen skillnad alls. Någon som vet när effekten ska komma?
Citera
2015-12-01, 19:17
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Vad är det för hemskt att sluta med benso? alltså beskriv känslan?

Känslan?

Vill inte ens försöka minnas men här har du en ganska så matnyttig länk där typ 80-90% av symptomen drabbade mig... många känslor på en och samma gång:

http://www.oberoende.info/rfhlups/abst.htm

Läs igenom symptomlistan, och så förstår du nog varför man - ogärna, minst sagt - vill kasta sig in i en sådan kamp.
Citera
2015-12-02, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ARCALION
Självfallet eftersom att clonazepam är (förutom ett fåtal andra bensodiazepiner) godkänt för behandling av panikångest enligt FDA.

Det finns alltså drygt 60 stycken olika bensodiazepiner, där Clonazepam tillhör en av de vanligaste att förskriva mot ångeststörning.

Ökar Buspiron hungern?

Vore extremt tacksam om du vill svara eftersom du är så duktig.
Citera
2015-12-03, 10:19
Medlem
Benso är inget att börja med. Försök klara dig utan det.
Citera
2015-12-03, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khaini
Benso är inget att börja med. Försök klara dig utan det.

Ingenting annat biter på ångesten.
Citera
2015-12-04, 08:05
Medlem
Citat:
Ingenting annat biter på ångesten.

Okej, trist
Citera
2015-12-04, 08:10
Medlem
Jag hade oxascand utskriven, fast jag haft problem med missbruk av benso. Men jag bad om att få Oxascanden utsatt.
Jag tyckte inte jag behövde den längre. Och så fick jag mer drogsug av att äta oxascand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in