2015-11-23, 13:40
Medlem
Hur blir man en bättre sångare? Ska man kunna noter utantill? Jag har lärt mig A2 noten och B2 noten utantill, men måste självklart kunna många och det kommer ta tid. Gör jag rätt, om jag vill bli en bättre sångare, om jag kan noter utantill? Kommer min röst att bli bättre?
Citera
2015-11-23, 14:19
Medlem
Om någon vet, då skriv, tack!
Citera
2015-11-23, 14:24
Medlem
BrownEyedBoys avatar
Fattar inte vad du pratar om, men sjung! Och inget fegande, du ska sjunga med power, det är så man blir bättre.
Citera
2015-11-23, 14:29
Medlem
En sak till, vad är A2 noten och resten? Är det en ton, intervall eller ackord eller annat?
Citera
2015-11-23, 22:18
Medlem
Det kan låta lite töntigt men ett tips är faktiskt att sjunga spel som Singstar etc på svåraste nivån. Då måste man pricka tonerna för att få poäng vilket gör att man lär sig hur man ska ta vissa toner, tonsteg osv som sedan förekommer i andra låtar och det viktigaste, man ser om man träffar tonerna vilket gör att man också övar upp sin medhörning. Ännu ett tips som låter fånigt är att försöka härma andra artister för att lära sig hur dom sjunger och gör för att träffa toner osv.
Senast redigerad av Snurrekalabaj 2015-11-23 kl. 22:20.
Citera
2015-11-24, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrownEyedBoy
Fattar inte vad du pratar om, men sjung! Och inget fegande, du ska sjunga med power, det är så man blir bättre.
Och det är inte det enklaste. att skrika kan alla, men att få tryck på pipan är jäkligt svårt.

Bra låt att träna power på - Janis Joplins Mercedes Benz.
Citera
2015-11-25, 13:40
Medlem
Jag sjöng en låt vid 17 års åldern, men inget annat förrän nu vid 24 års åldern. Nu tar jag min sångkarriär på allvar. Är det försent att börja sjunga? Då jag kan toner.... Och isf, varför måste man ha börjat sedan man var ung? Alla borde kunna sjunga bra, oavsett ålder.
Citera
2015-11-26, 12:39
Medlem
Ravenhearts avatar
Vad menar du med att du kan A2-noten och B2-noten? Kan du sjunga dom ur minnet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in