• 1
  • 2
2015-11-23, 13:11
Medlem
Hej!

Jag är 20, hon är 18 år.

Det är så att jag aldrig haft svårt med tjejer, men jag har aldrig dejtat på riktigt. Utan de tjejerna jag varit med har jag på ett eller annat sätt känt sedan tidigare genom jobb, skola, gemensamma vänner, osv.

Men nu är det så att jag träffat en tjej genom internet. Hon är den som är mest på, hör av sig varje dag innan jag vaknat, håller konversationerna i liv, osv. Efter en veckas chatt ansåg hon att vi skulle träffas, och det gjorde vi.

Vi tog en fika, vi satt och pratade i ca två timmar, det gick galant! Självklart låter jag henne verken betala för oss, eller sig själv. Men hon erbjöd ej att betala, dessutom skämdes hon inte att beställa mycket. Dock fick jag iaf ett tack för fikat, likaså fick jag ett tack när jag körde hem henne.

Efter ytterligare en veckas chatt, så gav jag förslaget att träffas igen, och det ville hon.
Vi tog en fika igen, (vad finns det annars att göra, förslag?) vi pratade om allt möjligt i ca tre timmar! Den här gången beställde hon massor igen, utan att skämmas. Inte heller erbjöd hon sig att betala för oss, eller sig själv. Inte för att jag skulle låta henne betala, men tycker det är artigt att erbjuda att betala. Jag fick inget tack för fikat, inte heller fick jag ett tack för att köra hem henne.

Det jag undrar är, när ska jag kyssa henne? Går ju inte att kyssa henne över ett bord...
Förslag på andra sorts dejter förutom fika? Att ta hem henne till mig är uteslutet pga att jag för tillfället flyttat till en ny stad och bor hos ett par släktingar.

Tacksam för alla svar!
Senast redigerad av XK 2015-11-23 kl. 13:14.
Citera
2015-11-23, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XK
Hej!

Jag är 20, hon är 18 år.

Det är så att jag aldrig haft svårt med tjejer, men jag har aldrig dejtat på riktigt. Utan de tjejerna jag varit med har jag på ett eller annat sätt känt sedan tidigare genom jobb, skola, gemensamma vänner, osv.

Men nu är det så att jag träffat en tjej genom internet. Hon är den som är mest på, hör av sig varje dag innan jag vaknat, håller konversationerna i liv, osv. Efter en veckas chatt ansåg hon att vi skulle träffas, och det gjorde vi.

Vi tog en fika, vi satt och pratade i ca två timmar, det gick galant! Självklart låter jag henne verken betala för oss, eller sig själv. Men hon erbjöd ej att betala, dessutom skämdes hon inte att beställa mycket. Dock fick jag iaf ett tack för fikat, likaså fick jag ett tack när jag körde hem henne.

Efter ytterligare en veckas chatt, så gav jag förslaget att träffas igen, och det ville hon.
Vi tog en fika igen, (vad finns det annars att göra, förslag?) vi pratade om allt möjligt i ca tre timmar! Den här gången beställde hon massor igen, utan att skämmas. Inte heller erbjöd hon sig att betala för oss, eller sig själv. Inte för att jag skulle låta henne betala, men tycker det är artigt att erbjuda att betala. Jag fick inget tack för fikat, inte heller fick jag ett tack för att köra hem henne.

Det jag undrar är, när ska jag kyssa henne? Går ju inte att kyssa henne över ett bord...
Förslag på andra sorts dejter förutom fika? Att ta hem henne till mig är uteslutet pga att jag för tillfället flyttat till en ny stad och bor hos ett par släktingar.

Tacksam för alla svar!

Jag känner igen mig när jag läser vad du skriver, innan du kysser henne se då till att hon är "frisk" innanför pannbenet, det jag menar är, har hon ambitioner och mål i sånt fall vad?

Se till att hon inte är en kvinna som enbart vill sitta hemma medans du jobbar det kommer ta död på er relation.
Citera
2015-11-23, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cleant
Jag känner igen mig när jag läser vad du skriver, innan du kysser henne se då till att hon är "frisk" innanför pannbenet, det jag menar är, har hon ambitioner och mål i sånt fall vad?

Se till att hon inte är en kvinna som enbart vill sitta hemma medans du jobbar det kommer ta död på er relation.
Ja, hon är psykisk frisk, och hon är fast anställd på heltid.

Jaduu, det återstår att se, tror inte man kan se något sånt i en tidig stadie?
Citera
2015-11-23, 13:28
Medlem
James91s avatar
Bjud hem henne till dig för lite Netflix & chill. Gratis och du får förmodligen knulla.
Citera
2015-11-23, 13:31
Bannlyst
Om du inte känner tjejen du går ut med så låt henne betala själv. Det är ingen idé att vara gentleman åt någon som du inte riktigt känner eftersom det inte finns något som säger att ni ska träffas igen. Sedan vad det gäller kyssen måste du vara flörtig med henne och låta henne förstå att du vill ha henne. Om hennes reaktion verkar positiv så kan du försöka kyssa henne vilket kommer visa om du förstått henne riktigt eller missförstod hennes signaler.
Citera
2015-11-23, 13:44
Medlem
Soluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XK
Vi tog en fika igen, (vad finns det annars att göra, förslag?)
Bilutflykt, bowling, minigolf, bio, restaurangbesök, öl på krogen (INTE nattklubb), skytte, fotopromenad, sightseeing, besök ett museum, mata änder... Det finns massor man kan göra och en hel del saker behöver inte kosta ett öre.
Citera
2015-11-23, 14:02
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solus
Bilutflykt, bowling, minigolf, bio, restaurangbesök, öl på krogen (INTE nattklubb), skytte, fotopromenad, sightseeing, besök ett museum, mata änder... Det finns massor man kan göra och en hel del saker behöver inte kosta ett öre.

Varför inte nattklubb? Alltid kul att dansa.

TS kan ta henne på bio eller fråga henne nästa gång du skjutsar hem henne om hon skulle vilja bjuda på en kaffe som kompensation för alla fikan du bjudit henne på. Det är en rolig fras som alla fattar, så länge du har glimten i ögat.
Citera
2015-11-23, 14:05
Medlem
Teleslingas avatar
Jag tycker hon verkar ouppfostrad och konstig. Tänk dig för.
Citera
2015-11-23, 14:11
Medlem
Soluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cirkusregeringus
Varför inte nattklubb? Alltid kul att dansa.
Absolut, men jag skulle inte rekommendera att ha en dejt där.
Citera
2015-11-23, 14:12
Medlem
BrandmanSams avatar
Låter som en curlad 97:a som fått allt hon pekat på.
Citera
2015-11-23, 14:12
Medlem
usb3s avatar
Föreslå en filmkväll på nästa dejt istället. Helst hos henne då hon känner sig tryggare där och har då lättare att släppa till. Blir det inte åtminstone en kyss på tredje dejten under de omständigheterna så är det dags att dra sig ur.
Citera
2015-11-23, 14:17
Medlem
Cokekillers avatar
Gå ut på någon bar/krog och ta en öl, få henne att släppa loss lite så kommer kyssen direkt.

Mina dejter har oftast startat med att vi träffas och tar någon matbit, och sedan går vidare till en bar och har ett trevligt samtal och sedan löser sig allt av sig självt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in