2015-11-21, 16:58
Medlem
Jag vill varna alla från att köpa produkter från HP.

Jag köpte i våras en bärbar dator ifrån HP store som det var krångel med från första början. Jag ringde supporten som hela tiden hävdade att det var ett mjukvarufel och jag fick göra genomsökningar, installationer och allt möjligt under en period, men problemen kom tillbaka. När jag sedan ville lämna tillbaka datorn så gick inte det eftersom det gått över 30 dagar, så då var det hp support som hade hand om det tydligen.

Kundservicen suger. Dom sa att dom skulle ringa tillbaka nästa dag, ringde aldrig tillbaka, hänvisade mig till olika personer som sa olika saker osv. 3 månader senare, när jag suttit med supporten minst 10 gånger, och skrikit på dom 2 av dessa (brukar inte vara en aggressiv kund men verkade vara det enda som gav effekt) så gick dom till slut med på att ta in datorn på reperation.

DET VAR SÅKLART ETT HÅRDVARUFEL! Som dom hela tiden påstod att det inte var. När jag fick frågan på mail om hur datorn fungerade så skrev jag ett väldigt argt mail tillbaka och klagade på deras bemötande och okunnighet och skrev bla att jag aldrig mer tänker köpa produkter av dom. Jag fick inte ens ett svar!

Jag blev så chockad över deras nonchalans att inte ens försöka be om ursäkt eller rädda situationen, att jag förra veckan skrev ett väldigt långt mail till dom. Tror ni jag har fått svar än? NEJ!

Hur kan man vara så nonchalant mot sina kunder? Fy fan. Blir så arg att jag kokar. Köp aldrig något ifrån dom. Jag har nu köpt en MAC istället och kommer aldrig göra om det misstaget.
Citera
2015-11-21, 17:09
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SarahG
Jag vill varna alla från att köpa produkter från HP.

Jag köpte i våras en bärbar dator ifrån HP store som det var krångel med från första början. Jag ringde supporten som hela tiden hävdade att det var ett mjukvarufel och jag fick göra genomsökningar, installationer och allt möjligt under en period, men problemen kom tillbaka. När jag sedan ville lämna tillbaka datorn så gick inte det eftersom det gått över 30 dagar, så då var det hp support som hade hand om det tydligen.

Kundservicen suger. Dom sa att dom skulle ringa tillbaka nästa dag, ringde aldrig tillbaka, hänvisade mig till olika personer som sa olika saker osv. 3 månader senare, när jag suttit med supporten minst 10 gånger, och skrikit på dom 2 av dessa (brukar inte vara en aggressiv kund men verkade vara det enda som gav effekt) så gick dom till slut med på att ta in datorn på reperation.

DET VAR SÅKLART ETT HÅRDVARUFEL! Som dom hela tiden påstod att det inte var. När jag fick frågan på mail om hur datorn fungerade så skrev jag ett väldigt argt mail tillbaka och klagade på deras bemötande och okunnighet och skrev bla att jag aldrig mer tänker köpa produkter av dom. Jag fick inte ens ett svar!

Jag blev så chockad över deras nonchalans att inte ens försöka be om ursäkt eller rädda situationen, att jag förra veckan skrev ett väldigt långt mail till dom. Tror ni jag har fått svar än? NEJ!

Hur kan man vara så nonchalant mot sina kunder? Fy fan. Blir så arg att jag kokar. Köp aldrig något ifrån dom. Jag har nu köpt en MAC istället och kommer aldrig göra om det misstaget.

HP tillverkar en hel del grejor, finns ett par skit grejor helt klart... men det mesta är faktiskt rätt OK...

OK du köpte en Apple Mac... och tycker Apple har bättre kundsupport/garanti osv... skulle nog vilja säga tveksamt.. har haft otaliga kontakter som försökt lämna in sina Apple produkter genom garantin men fått tillbaka dem pga av ex en repa i sidan... jaja...
Lycka till! Du verkar vara en "Apple person" i alla fall...

-----edit

Jo, visst kundsupporten är givetvis viktigt... men har haft med dem att göra i nästan 16 års tid... har bara haft enstaka tillfällen då jag träffat på någon dryg idiot...

Har dock aldrig ringt Apple så jag har inget att jämföra med...
Citera
2015-11-21, 19:19
Medlem
Jag har både Apple och HP. Aldrig haft några problem med något av märkena.
Citera
2015-11-21, 20:00
Medlem
sommarlovs avatar
Det är stor skillnad på de datorer HP säljer till konsumenter och företagskunder!
Man får vad man betalar för.
Citera
2015-11-21, 20:21
Medlem
Nytt-kontos avatar
Nu tycker jag inte om HP varken som företagskund eller som privatkund men kan börja med att säga att man får lite vad man betalar för. Företagssupporten är helt okay iallafall. Dock är den lite efterbliven när det kommer till garantier, där vill dom att man skickar in fakturor för att få veta hur länge garantin gäller för t.ex dockstationerna som är det sämsta skräpet någonsin. Troligt att man letar fram en faktura för en viss dockningsstation när man har köpt in 100tals

Min erfarenhet när det kommer till konsument datorer så har dom stora problem med fläktarna och oljud i dom. På företagsdatorerna så är det också vis problem med konstiga fel i datorerna och konstiga ljud.

Dockorna rasar i mängder men dom vägrar erkänna problem med dom.

Serversidan däremot är dom rätt starka på.

Föredrar dell från företags sortimentet, mycket för pengarna och lite problem.
Citera
2015-11-21, 20:26
Medlem
gato12s avatar
Hade en HP Pavillion en gång i tiden och visst blev den varm och visst drog fläktarna igång...dock häll den väl rätt länge, uppåt tio år, mycket mer kan man väl inte begära för en laptop?

Men den var ju mindre lämplig för mig som streamar mycket då det var en lite för stor ansträngning för datorn.

Nu sitter jag med en Dell Inspiron 8600 från förra seklet...men den tuffar på, man kan typ vardagssurfa iaf, men tyngre uppgifter klarar den naturligtvis inte.
Citera
2015-11-22, 01:16
Medlem
EckiEckis avatar
Köpråd - PC: Bärbart --> Hårdvara - PC
/Moderator
Citera
2015-11-22, 19:13
Medlem
Jo det stämmer någorlunda har också haft lite probs med hp, men så illa är det inte men inget av de bra märkena helt klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in