2015-11-21, 10:28
Medlem
Nastybloodlusts avatar
Någon som vet om det går att köpa en tv på delbetalning om man bara får aktivitetsstöd?
Citera
2015-11-21, 10:41
Citat:
Ursprungligen postat av Nastybloodlust
Någon som vet om det går att köpa en tv på delbetalning om man bara får aktivitetsstöd?

Nej.
Spara ihop istället. Låt inte begäret ta över.

Alma Berlin
Citera
2015-11-21, 10:43
Medlem
Quaser4.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nastybloodlust

Absolut. Företagen skiter i vad du har för inkomst. Bara du har en.
Kan du inte betala? To bad då blir det dyrare. Kan du inte betala det? Ja då tar dom tillbaka tvn.
Citera
2015-11-21, 11:00
Medlem
Nastybloodlusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quaser4.
Absolut. Företagen skiter i vad du har för inkomst. Bara du har en.
Kan du inte betala? To bad då blir det dyrare. Kan du inte betala det? Ja då tar dom tillbaka tvn.
Jag får 3000kr i månaden o då tror jag faktiskt jag har råd att betala en tv på 200kr i månaden...
Citera
2015-11-21, 11:38
Medlem
katten80s avatar
3000 kr kr kan inte vara hela din inkomst omöjligt att leva på det.
Du kan få en ok billig tv på blocket för 1000 kr satsa på det och spara in själv till den tvn du vill ha.
och glöm inte tv-licensen på 185 kr / månad.
Citera
2015-11-21, 11:39
Bannlyst
Så du får bidrag eftersom du inte har en inkomst, och du tycker det är lämpligt att lägga det på nöjen? Fy fan för såna som dig. Jag har också aktivitetsstöd, ca 3000 per månad och dom åker direkt in på avanza...
Citera
2015-11-21, 12:00
Bannlyst
Jag avråder dig att ta delbetalning och avbetalning på bidrag, jag har aldrig gjort det och tänker inte heller göra det då jag har sett hur personer som får bidrag och handlar för pengar de inte har lever. Och det livet vill inte du ha.
Citera
2015-11-21, 14:40
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaBerlinWalters
Nej.
Spara ihop istället. Låt inte begäret ta över.

Alma Berlin
Mycket riktigt, det blir billigare i längden om du betalar kontant
Citera
2015-11-21, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Baseboll
Så du får bidrag eftersom du inte har en inkomst, och du tycker det är lämpligt att lägga det på nöjen? Fy fan för såna som dig. Jag har också aktivitetsstöd, ca 3000 per månad och dom åker direkt in på avanza...
du o ts är ju likadana då han spenderar iaf sina pengar du sparar dom = du behöver dom inte.
Citera
2015-11-21, 21:10
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baseboll
Får man fråga vad du lever på.
Pappas pengar??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in