2018-10-02, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
De flesta människor bor ju faktiskt hemma. Såvida de inte är hemlösa.

Nu menade jag så klart hemma hos föräldrarna. Trodde det var underförstått i sammanhanget.

Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
För den delen så är min utgift på mat 5-600kr per månad. Har det definitivt inte dåligt ställt i magen

Hur lyckas då ha en så låg matkostnad?
Citera
2018-10-02, 15:13
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Nu menade jag så klart hemma hos föräldrarna. Trodde det var underförstått i sammanhanget.

Hur lyckas då ha en så låg matkostnad?
Stjäla mat i butiken kanske? Eller äta på jobbet? Eller så sitter han på psyket, vem vet.
Citera
2018-10-02, 15:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 8bitrage
Sorry. Letade nu och jag tänkte tydligen på en studie gjord i USA

Finns en liknande gjord i Sverige av en manlig sociolog för några år sedan. Minns ej vad den heter.
Citera
2018-10-02, 21:51
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Hur lyckas du ha en så låg matkostnad?
Jag äter sånt som andra ratat, det är OT fortsätt ifrågasätt inkomstmiljonärerna.
Citera
2018-10-02, 22:08
Medlem
Vet inte riktigt vad jag har efter skatt egentligen då jag både är pryllbög och har förmånen att få handla saker på jobbet med oskattad lön. Men drar jag ett snitt på senaste lönespecarna ligger jag runt 22.000 efter skatt.
Har även en sambo som jobbar extra nu under studierna.
Men det slösas ordenligt med pengar på cigg, hämtmat, bensin, alkohol, diverse proteinbars och grejer till gymmet.
Skulle nog kunna sänka min månadskostnad med flera 1000 om man bara betedde sig som folk haha.
Men det räcker ju ändå för att lägga undan och kunna una sig en resa per år.
Citera
2018-10-02, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RagataChristie
Finns en liknande gjord i Sverige av en manlig sociolog för några år sedan. Minns ej vad den heter.

Jag har läst om någon studie (gjord i Finland har jag för mig) där det stod att vi "maskade" ca 2 timmar per dag. Då räknades toabesök, fikapaus, rökpaus och liknande in under maskning vilket jag tycker är lite väl snävt.

Det skulle förvåna mig om det skiljde speciellt mycket mellan Sverige och Finland men om någon hittar en länk till en svensk studie så vore jag tacksam.

Effektiv tid, då man verkligen producerar något, är givetvis ännu lägre. På grund av exempelvis meningslösa möten, tidrapportering, oönskade och onödiga mail som måste läsas igenom. För vissa även restid, väntetid på att andra skall göra sitt jobb först osv. Finns nog ingen yrkesgrupp som har 100% effektiv tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in