2015-11-19, 11:04
Medlem
LS2SBs avatar
Vänstern, liberaler och mångkultursvurmare klagar allt som oftast över "näthatet", över den hårda retorik som förs på internet.
Jag skulle nog med ganska stor säkerhet kunna hävda att just internet är den största mångkulturen som finns, där människor från alla olika bakgrunder möts och beblandar sig. Denna okontrollerade krock av kulturella normer, värderingar och åsikter ger såklart upphov för konflikter, dvs "näthatet".
Ser man inte att konflikterna på nätet inte är något mer än den tysta, passiva "revolutionen". Man uttrycker sina sanna värderingar på internet (oftast under pseudonym), för att sedan klistra på ett leende för den riktiga världen. En värld där inte nödvändigtvis åsiktskorridoren, men debattkorridoren är så smal att nödvändiga debatter inte förs på det öppna sätt som de borde i ett åsiktstolerant samhälle.

Finns det ens på månkulturvurmarnas karta att deras mångkultursutopi är självaste grogrunden för konflikter och gemenskapsuppbrott?
Citera
2015-11-19, 11:12
Medlem
Du menar för att folk från olika ställen i världen möts på internet så blir det att dom sätter sig ner och bestämmer sig att skicka mail som dessa:

https://www.youtube.com/watch?v=k_pLmq8d7Mk

Har jag förstått din trådstart`?
Citera
2015-11-20, 10:23
Medlem
LS2SBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjuletx
Du menar för att folk från olika ställen i världen möts på internet så blir det att dom sätter sig ner och bestämmer sig att skicka mail som dessa:

Jag kan tänka mig att det är ett utlopp över den strama åsiktsrörligheten inom media, ja. Det är ju allmänt känt att mångkultur inom media är obefintlig.
Citera
2015-11-20, 10:51
Medlem
Ankdammsmans avatar
Det stämmer att journalister är påtagligt överintresserade av vita mäns näthat och påfallande ointresserade av alla andras, trots att det ofta syns och hörs (se till exempel reaktionerna på Löfvens Israelsympatier för ett tag sen).

Orsaken är väl dels den vanliga selektiva sagovärldsbilden, och dels att kåren själv är så segregerad att de inte kommer i kontakt med ickevita vare sig i verkligheten eller på nätet. Ännu ett självmål av dessa episka clowner, således.
Citera
2015-11-20, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LS2SB
Vänstern, liberaler och mångkultursvurmare klagar allt som oftast över "näthatet", över den hårda retorik som förs på internet.
Jag skulle nog med ganska stor säkerhet kunna hävda att just internet är den största mångkulturen som finns, där människor från alla olika bakgrunder möts och beblandar sig. Denna okontrollerade krock av kulturella normer, värderingar och åsikter ger såklart upphov för konflikter, dvs "näthatet".
Ser man inte att konflikterna på nätet inte är något mer än den tysta, passiva "revolutionen". Man uttrycker sina sanna värderingar på internet (oftast under pseudonym), för att sedan klistra på ett leende för den riktiga världen. En värld där inte nödvändigtvis åsiktskorridoren, men debattkorridoren är så smal att nödvändiga debatter inte förs på det öppna sätt som de borde i ett åsiktstolerant samhälle.

Finns det ens på månkulturvurmarnas karta att deras mångkultursutopi är självaste grogrunden för konflikter och gemenskapsuppbrott?

På vilket sätt har mångkultursvurmarna lagt grunden till inbördeskrigen i Afghanistan, Irak, Syrien för att ta några få exempel på konflikter.
Eller om du tar det historiskt, andra världskriget, krigen i Korea och Vietnam, eller ännu längre tillbaka,
normandernas erövring av England.
På vilket sätt är du motståndare till mångkultursutopin på Internet?

Tillhör du de åsiktstoleranta?
Citera
2015-11-20, 13:48
Medlem
Klippet är från Uppdrag granskning:
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjuletx

Fria Tider, 29 maj 2013:
Citat:
I februari i år gjorde Sveriges Televisions Uppdrag Granskning ett program om näthat. I inslaget fick flera kända svenska kvinnor läsa upp hot som de fått ta emot från personer som SVT framställde som högerextrema sverigedemokrater. Nu åtalas den man som låg bakom de grövsta hoten i programmet, en före detta moderat kommunpolitiker som numera är medlem i Socialdemokraterna.

[...]

Några av hotbreven togs upp i SVT:s Uppdrag Granskning i februari i år och lästes då upp av de hotade kvinnorna. I programmet försökte SVT framställa det som att hoten kom från högerextremister och sverigedemokrater.

Marcus Arnesson har i polisförhör erkänt att han skickat de hotfulla breven och säger även att han "står för dessa brev".

http://www.friatider.se/svts-uppdrag...fd-m-politiker

Petterssons Blogg:
Citat:
...

Nu har det visat sig att en av de mest aktiva är socialdemokrat och svart, dessutom avslöjades han redan i oktober och det är troligt att media känt till detta men lagt på locket som vanligt eftersom verkligheten inte stämmer med den bild de vill förmedla.
Om denne svarte socialdemokrats näthat är det tyst i media, mycket tyst men har inte PK lärt sig att sanningen ändå kommer fram genom alternativmedia

[...]

Bekymmersamt är att Uppdrag Granskning läste upp hatmejl från denne man i sitt program, och det skulle förvåna mig väldigt mycket om inte Josefsson & Co visste vem han var. Ett program som UG tar månader att göra och att de inte stött på Marcus Arnesson under sina efterforskningar är inte trovärdigt. Ändå valde de tystnaden.

Man ska inte vara skadeglad men Pettersson tycker detta är ett tillfälle att småle lite. Samtidigt är det tragiskt att veta vad som hänt om detta rört sig om en Sverigedemokrat. Helsidor i Expressen, Aftonbladet och alla andra media, samtidigt som chefredaktörerna bedyrar att de behandlar alla människor lika.
http://petterssonsblogg.se/2013/05/29/nathataren/

Citat:
I media har man på senaste tiden odlat bilden av "näthataren" som "arg ung SD-sympatiserande svensk".

Nu har har det visat sig att en av de mest aktiva "näthatarna" i själva verket är svart och socialdemokrat. Detta har media troligen känt till ett bra tag, eftersom socialdemokratens förehavanden avslöjades redan i Oktober. Hans magnum opus "steka bröst i smör" har till och med lästs upp i Uppdrag gransknings "män som näthatar kvinnor".

...
(FB) PK-SKANDAL! Svarta adopterade S-politikern Marcus Arnesson bakom näthatet mot kvinnor
Senast redigerad av Tugor 2015-11-20 kl. 13:55.
Citera
2015-11-20, 23:13
Medlem
LS2SBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
På vilket sätt har mångkultursvurmarna lagt grunden till inbördeskrigen i Afghanistan, Irak, Syrien för att ta några få exempel på konflikter.
Eller om du tar det historiskt, andra världskriget, krigen i Korea och Vietnam, eller ännu längre tillbaka,
normandernas erövring av England.
På vilket sätt är du motståndare till mångkultursutopin på Internet?

Tillhör du de åsiktstoleranta?

Jag vet inte om jag tillhör de åsiktstoleranta då jag tror att man endast kan svara på det med ärlighet när ens egna åsikter är de etablerade "sanningarna" i samhället och då de ifrågasätts från avvikande åsikter.
Men just nu tycker jag att jag har en mycket bred diskussionstolerans för olika typer av problematiseringar kring samhället.

Jag är inte motståndare till mångkulturen på internet, däremot ser jag det som det yttersta beviset på att "lika barn leka bäst"-devisen stämmer in skrämmande bra på mänskligheten i den riktiga världen.

Jag förstår inte din fråga kring krigen, parafrasera den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in