2015-11-18, 21:36
Medlem
Hej!
Jobbar just nu p ett lager , inte s lngt ifrn mig men lnen r skit med tanke p alla risker och farliga mnen som vi hanterar dr.
Men nu r det s att jag blev erbjuden ett annat jobb cirka 1 timma ifrn mig, nattskift samt dubbelt s mycket betalt.

Problemet r , jag ska brja lsa upp mina betyg i januari s att min frga blir, r det mjligt att jobba nattskift, komma hem runt 2 p morgonen och jobba igen runt 4 och lsa upp betyg p distans?

Vill helst inte bara lmna mitt jobb som jag har just nu eftersom det r vldigt nra till mig och vldigt sknt. Men samtidigt s har jag trttnat p arbetsplatsen, enformigt arbete, tar bara in 1 person som ska gra 3 mans arbete samt att min axel brjar bli verbelastad.
Byter jag dock jobb s kommer jag mestadels att gra samma dock inte lika enformigt men problemet blir d att jag mste kpa en bil p cirka 30 tusen som ska hlla genom vintern och det r ungefr hela min ln men fr att g plus mste jag jobba minst 2 mnader och det innebr att lsa upp betyg p distans och jobba nattskift.
S r det mjligt ? Blir det fr jobbigt? Ngon som kan komma med tips ?

Tack !
Citera
2015-11-18, 21:43
Medlem
Tufft lge. Ifrn vad jag vet s brukar det flesta lmna sina jobb helt och hllet oftast fr att satsa p sina studier.

Jag tycker du ska testa din plan med att jobba natt p ditt nya jobb och kra distans p dina komvux kurser. Och funkar det inte s bra, d fr du helt enkelt gra ett val. Ditt jobb eller din drm att studera vidare.
Citera
2015-11-18, 21:58
Medlem
Vilka mnen r det du ska lsa upp? Lser du tv stycken p samma gng? (som jag sjlv gjorde)

r du disciplinerad s fixar du det.

Det hnger p om du ska lsa upp tidskrvande mnen / svra mnen, hur bra du r p att plugga och om du tycker mnena r roliga (eller om du har ltt fr ett visst mne). Du behver ta kontroll (--> organisera), annars blir situationen kmpig till slut.

Att det r mjligt kan jag garantera dig, det finns folk som jobbar heltid och pluggar heltid p svra program p universitetsniv.

Lycka till!
Citera
2015-11-18, 22:02
Medlem
cacas avatar
Japp det fungerar, har krt bde universitet och hgskola distans heltid, vid sidan om arbete, jobbade frvisso dagtid men du kr natt s du fr vnda dygnet Jag brukade lsa tv timmar innan jobbet varje dag samt nr man kom hem frn arbetet par timmar och sedan helgen, bara ner med huvudet och kra p.
Ska du lsa in/upp par mnen s ser jag inte varfr du inte skulle klara det?
Tips kp hem bckerna redan i morgon och brja ls innan du ens startat studierna s ligger du fre redan innan du startar!
Citera
2015-11-18, 22:51
Medlem
Det r klart att du ska jobba samtidigt som du lser upp betygen. Studiemedelstiden r begrnsad s den ska du spara.
Sedan r det inte s kul att betala igen studieln heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in