2015-11-18, 21:36
Medlem
Hej!
Jobbar just nu på ett lager , inte så långt ifrån mig men lönen är skit med tanke på alla risker och farliga ämnen som vi hanterar där.
Men nu är det så att jag blev erbjuden ett annat jobb cirka 1 timma ifrån mig, nattskift samt dubbelt så mycket betalt.

Problemet är , jag ska börja läsa upp mina betyg i januari så att min fråga blir, är det möjligt att jobba nattskift, komma hem runt 2 på morgonen och jobba igen runt 4 och läsa upp betyg på distans?

Vill helst inte bara lämna mitt jobb som jag har just nu eftersom det är väldigt nära till mig och väldigt skönt. Men samtidigt så har jag tröttnat på arbetsplatsen, enformigt arbete, tar bara in 1 person som ska göra 3 mans arbete samt att min axel börjar bli överbelastad.
Byter jag dock jobb så kommer jag mestadels att göra samma dock inte lika enformigt men problemet blir då att jag måste köpa en bil på cirka 30 tusen som ska hålla genom vintern och det är ungefär hela min lön men för att gå plus måste jag jobba minst 2 månader och det innebär att läsa upp betyg på distans och jobba nattskift.
Så är det möjligt ? Blir det för jobbigt? Någon som kan komma med tips ?

Tack !
Citera
2015-11-18, 21:43
Medlem
Tufft läge. Ifrån vad jag vet så brukar det flesta lämna sina jobb helt och hållet oftast för att satsa på sina studier.

Jag tycker du ska testa din plan med att jobba natt på ditt nya jobb och köra distans på dina komvux kurser. Och funkar det inte så bra, då får du helt enkelt göra ett val. Ditt jobb eller din dröm att studera vidare.
Citera
2015-11-18, 21:58
Medlem
Vilka ämnen är det du ska läsa upp? Läser du två stycken på samma gång? (som jag själv gjorde)

Är du disciplinerad så fixar du det.

Det hänger på om du ska läsa upp tidskrävande ämnen / svåra ämnen, hur bra du är på att plugga och om du tycker ämnena är roliga (eller om du har lätt för ett visst ämne). Du behöver ta kontroll (--> organisera), annars blir situationen kämpig till slut.

Att det är möjligt kan jag garantera dig, det finns folk som jobbar heltid och pluggar heltid på svåra program på universitetsnivå.

Lycka till!
Citera
2015-11-18, 22:02
Medlem
cacas avatar
Japp det fungerar, har kört både universitet och högskola distans heltid, vid sidan om arbete, jobbade förvisso dagtid men du kör natt så du får vända dygnet Jag brukade läsa två timmar innan jobbet varje dag samt när man kom hem från arbetet par timmar och sedan helgen, bara ner med huvudet och köra på.
Ska du läsa in/upp par ämnen så ser jag inte varför du inte skulle klara det?
Tips köp hem böckerna redan i morgon och börja läs innan du ens startat studierna så ligger du före redan innan du startar!
Citera
2015-11-18, 22:51
Medlem
Det är klart att du ska jobba samtidigt som du läser upp betygen. Studiemedelstiden är begränsad så den ska du spara.
Sedan är det inte så kul att betala igen studielån heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in