2016-02-11, 16:03
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Det är inte mycket som handlar om vetenskap i den här tråden. Den som vill falsifiera ett påstående, ofta bara en kort kommentar, måste skriva en bra uppsats, gärna i teamwork, eller kanske en doktorsavhandling. Hittills har jag bara sett ett bra vetenskapligt arbete nämnas. Det handlade om skotten på Maidan och uppsatsen var på runt 60 sidor. Det är tveksamt att den lästes av många.

Folket ville väl på Maidan. Det var verkligen dags för förändringar. Folkets olycka var att andra krafter utnyttjade situationen och vände den till sin egen fördel. Det hade varit bättre om ukrainarna hade kunnat fixa till det här själva. Visst har Ukraina relevans. Landet har redan påverkat säkerhetssituationen. Bara folket kan finna en fungerande väg för landet. Det har jag skrivit flera gånger.
Det fanns ett enkelt sätt att se om du snackade skit eller inte. Du tog inte ukrainarnas önskemål i beaktande. Du sade inte ens att de har agens men är ute och cyklar. Alltså var det bara att avfärda ditt påstående.

Samma sak kan man se med analyser om Kalla kriget. Alla analyser som bara ser till Washington och Moskva kan man också där bara avfärda.
2016-02-11, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Det fanns ett enkelt sätt att se om du snackade skit eller inte. Du tog inte ukrainarnas önskemål i beaktande. Du sade inte ens att de har agens men är ute och cyklar. Alltså var det bara att avfärda ditt påstående.

Samma sak kan man se med analyser om Kalla kriget. Alla analyser som bara ser till Washington och Moskva kan man också där bara avfärda.

Visst förstår jag ukrainarnas önskemål och jag vet hur det gick. Du behöver se den här franska dokumentären, Revolutionens masker. Den finns nu med engelsk text. Till glädje för västvärlden.

Documentary: Ukraine - Masks of revolution. Eng. Subs.

http://www.liveleak.com/view?i=30e_1454796647
2016-02-11, 16:51
Medlem
Citat:
Visst förstår jag ukrainarnas önskemål och jag vet hur det gick. Du behöver se den här franska dokumentären, Revolutionens masker. Den finns nu med engelsk text. Till glädje för västvärlden.

Documentary: Ukraine - Masks of revolution. Eng. Subs.

http://www.liveleak.com/view?i=30e_1454796647

Om nu Ukraina skulle vara så besviken med nuvarande regering du tror inte det skulle vara massiva protester dagligen då? Gräv ner din rysspropaganda att du vill Ukrainska folket väl medans den president de valt själva inte är den de vill ha.
2016-02-11, 16:53
Medlem
Citat:
En DNA-undersökning visar att ryssar och folk i just västra Ukraina är mycket nära släkt. En skillnad kan dock registreras. Ryssar har mer nordiskt DNA. Det kommer nog som en chock för de ukrainare som har fått höra att Ryssland bara befolkas av mongoler. Det är viktigt att man gör upp med sådana missuppfattningar. Just i västra Ukraina behöver det här bli känt. Två brödrafolk ska inte träta.

http://www.fort-russ.com/2016/02/que...-confirms.html

Mm nån liten del DNA men knappast på alla Ryssar, men läs på historia angående Ruser och vikingar som grundade Kievriket.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ruser
2016-02-11, 17:00
Medlem
zebraonions avatar
Lustigt att man hävdar DNA och folklig tillhörighet hit och dit från ryskt håll, men de verkliga rasisterna, de är ju som vanligt i Kiev, eller hur?
2016-02-11, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebraonion
Lustigt att man hävdar DNA och folklig tillhörighet hit och dit från ryskt håll, men de verkliga rasisterna, de är ju som vanligt i Kiev, eller hur?

Nej, de verkliga rasisterna är de som ser ned på oss allihop och jag tror inte att de finns exklusivt i Kiev . En sort elit, som tror att de är speciella. Gifter in sig, fixar karriärer och pengar över partigränserna. Jobb till kompisar. Dödkött, som folket ska betala för. Inte bryr de sig om ukrainare, ryssar eller svenskar och andra nationaliteter. De skapar gärna konflikter mellan oss. De söndrar och härskar i bästa Machiavelli-stil. Ukrainas problem - och vårt.
2016-02-11, 18:17
Medlem
Citat:
Nej, de verkliga rasisterna är de som ser ned på oss allihop och jag tror inte att de finns exklusivt i Kiev . En sort elit, som tror att de är speciella. Gifter in sig, fixar karriärer och pengar över partigränserna. Jobb till kompisar. Dödkött, som folket ska betala för. Inte bryr de sig om ukrainare, ryssar eller svenskar och andra nationaliteter. De skapar gärna konflikter mellan oss. De söndrar och härskar i bästa Machiavelli-stil. Ukrainas problem - och vårt.
Som Putin då. Som skapat konflikten på Ukrainskt territorium. Tror du menar i bästa Putinstil: http://www.reuters.com/investigates/...ism-daughters/
2016-02-11, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Mm nån liten del DNA men knappast på alla Ryssar, men läs på historia angående Ruser och vikingar som grundade Kievriket.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ruser

Jag är inte historiker eller DNA-forskare, men visst kan det vara så. För flera decennier sedan, före DNA-forskningen, gjorde svenska nationalister en stor sak av Rutenien i Ukraina och även av vissa platser i Libyen. Du kan hitta mer i Folke Nystrands Roland-böcker, om de ännu kan uppbringas på antikvariat.

Jag säger inte att han hade rätt, jag säger varken bu eller bä. Inte tänker jag kämpa i denna sak. Nu är det vetenskaplig DNA-forskning som gäller och vi har en helt ny värld. Det är alldeles sant att flera av de legionärer som slogs i Bysantium var finnar. Novgorod hade stort inflytande i sekel och det landet var stort i Ryssland, Finland och kanske också i norra Sverige.

Ukraina behöver finna sin plats i världen i denna tid. Med de många utländska influenserna och nya makterna är det inte lätt. Det är ju det som är landets problem. Ukraina har ett nationalitetsproblem.

Språkforskare säger att vi förstod varandra bättre för bara tusen år sedan. Svenska "ljuva" var slaviska "ljuba". "B" och "v" och så är det ju ännu idag. "G" och "H". Det finns nycklar till den gamla språkförståelsen.
2016-02-11, 21:22
Medlem
Citat:
En DNA-undersökning visar att ryssar och folk i just västra Ukraina är mycket nära släkt. En skillnad kan dock registreras. Ryssar har mer nordiskt DNA. Det kommer nog som en chock för de ukrainare som har fått höra att Ryssland bara befolkas av mongoler. Det är viktigt att man gör upp med sådana missuppfattningar. Just i västra Ukraina behöver det här bli känt. Två brödrafolk ska inte träta.

http://www.fort-russ.com/2016/02/que...-confirms.html
Har Putin börjat med DNA för att visa ryssen är en herreras? Ett deja vu från 30-talets Tyskland känns det som. Men ukrainarna är ju mer västorienterade än ryssarna så börja prata om DNA känns både omoget och irrelevant sammanhanget. Har Ryssland tomt på ideer hur man skall baktala sin "bröder" i Ukraina. Dessutom är det en myt att man är brödrafolk, vad nu ordet egentligen betyder, med ryssen. Det är enbart politisk diarre från Kremls sida alltsedan kommunismen tog makten och till nutid. Ukraina är ju en suverän stat med en suverän regim och ett suveränt folk som vill västerut för att få en framtid värd namnet. Det kan inte den korrupta regim i Kreml göra mycket åt som tur är.
2016-02-11, 22:44
Medlem
Citat:
Jag är inte historiker eller DNA-forskare, men visst kan det vara så. För flera decennier sedan, före DNA-forskningen, gjorde svenska nationalister en stor sak av Rutenien i Ukraina och även av vissa platser i Libyen. Du kan hitta mer i Folke Nystrands Roland-böcker, om de ännu kan uppbringas på antikvariat.

Jag säger inte att han hade rätt, jag säger varken bu eller bä. Inte tänker jag kämpa i denna sak. Nu är det vetenskaplig DNA-forskning som gäller och vi har en helt ny värld. Det är alldeles sant att flera av de legionärer som slogs i Bysantium var finnar. Novgorod hade stort inflytande i sekel och det landet var stort i Ryssland, Finland och kanske också i norra Sverige.

Ukraina behöver finna sin plats i världen i denna tid. Med de många utländska influenserna och nya makterna är det inte lätt. Det är ju det som är landets problem. Ukraina har ett nationalitetsproblem.

Språkforskare säger att vi förstod varandra bättre för bara tusen år sedan. Svenska "ljuva" var slaviska "ljuba". "B" och "v" och så är det ju ännu idag. "G" och "H". Det finns nycklar till den gamla språkförståelsen.

Isåfall har ju Putin lyckats vända "brödrafolket" mot varann eller hur för inte fasen gillar gemene Ukrainare Ryssland idag med tanke på hur mycket Ryssland ljuger om att inga trupper finns i östra Ukraina.
2016-02-12, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Om nu Ukraina skulle vara så besviken med nuvarande regering du tror inte det skulle vara massiva protester dagligen då? Gräv ner din rysspropaganda att du vill Ukrainska folket väl medans den president de valt själva inte är den de vill ha.

Det har varit flera protester, men inte dagliga. Jag tror inte att folk vågar. Istället sjuder missnöjet under ytan. Nu drabbas plånboken och det kommer att leda till att ledarna byts ut så småningom, får man hoppas.

Ja, de valde Poroshenko och Yats, två politiker serverade av väst, men vet du att de är mycket impopulära? Har du sett opinionssiffrorna? De har postats i tråden.

Nuland valde ut Yats och Poroshenko har varit Washingtons man i flera år, enligt wikileaks. Navalshenko (stavning?) är amerikansk medborgare och regeringen fylldes med utländska ministrar. Amerikanska CIA fick ett helt våningsplan i SBU:s byggnad i Kiev.

Just nu är flera viktiga processer på gång i landet. Krigsmotståndet har funnits länge. Nu får folket för första gången veta vad Minsk2 innebär och tankehjulen snurrar. Man har upptäckt att väst inte är vad man trodde och man ser att ekonomin är i dåligt skick. Vilka tror du att folk kommer att anklaga?
2016-02-12, 16:08
Medlem
Den amerikanska flottan var på väg att ta över Sevastopol efter kuppen i Kiev, enligt denna artikel. Det finns indikationer, om än svaga, på att några kommandosoldater från NATO togs tillfånga efter landstigning. Jag postar i Ukraina-tråden, eftersom det handlar om kuppen i Kiev och storpolitik. Den som inte gillar fortruss kan gå till den italienska sajten.

Citat:
"The coup d'état in Kiev in February of this year had a specific goal: to neutralize the Russian black sea fleet based in Sevastopol, and replace it with the U.S. fleet", said Maurizio Blondet, in a sensational article published on the website www.effedieffe.com on 29.05.2014:

"On 22nd February, the day when Yanukovych was deprived of power, the American group hastily entered the Black sea through the Bosporus Strait. This fleet was to take the place of the Russian black sea fleet based in Crimea.

Of course, "accidentally", on February 13th, one of the four American marine groups led by the aircraft carrier George Bush (CSG-2) left the naval base in Norfolk and was sent to the Aegean sea. George Bush is 102 thousand tons, with 90 aircraft and helicopters onboard. It was accompanied by 16 warships, including the cruiser USS Philippine Sea, destroyers Truxtun and Roosevelt and three nuclear submarines.

On 22nd February, the day when Yanukovych was deprived of power, the American group hastily entered the Black sea through the Bosporus Strait. This is a direct violation of the Treaty of Montreux of 1936, allowing only warships up to 45 thousand tons to pass through the Dardanelles.

http://www.fort-russ.com/2016/02/us-...f-coup-in.html

http://www.effedieffe.com/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in