Citat:
Ursprungligen postat av
RaffaTheMovie
Det här visar mest att dina källor saknar kunskap. Avakov kan kopplas till Tymoshenko, relationen till Poroshenko är ett vågspel, men Kolomoisky har han konflikt med (bl.a. en standoff när den sistnämnda med egna milisstyrkor försökte ta över Ukrtransnafta). En av mina närmaste vänner är vice inrikesminister och jag vet mer än tillräckligt.
Allt du skriver visar bara att dina "källor" saknar kunskap. Man ska inte lita på det du skriver.
Men vi kan enas om att delar av frivilligförbanden är ett jävla gissel.
Det är bra att du har kontakter och kan informera oss. Jag skrev att några anser att Avakov är Kolomoiskys man, inte att jag vet säkert. Om han styrs av Timochenko, vad ändrar det? Hon och Kolomoisky, har inte de utmärkta förbindelser? Du, med dina kontakter, bör veta.
Du vet uppenbarligen mer om Ukraina än vad jag gör. En av mina första kontakter med landet fick jag i en av Folke Nystrands fina tre Roland-böcker, nu svåra att hitta på antikvariat, under kalla kriget. Folke, som var Waffen-SS, slogs på östfronten och skrev om Ruthenien. Du, som vet, vad händer i västra Ukraina? Där finns bl.a. rusyns. Den ukrainska författaren Oles Buzina skrev om saken i en opublicerad artikel före sin död. Nu ligger den på nätet på fortruss.
Jag träffade aldrig Folke, han dog under hemska cancer-plågor på 1960-talet, men jag fick veta vad han berättade om kriget för andra och jag vaccinerades mot krigsromantik (också av andra). Svenske Micke har säkert fått förstånd på det här vid det här laget. Han kanske slutar som jag, på knä i en kyrka.