2017-01-13, 12:05
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-Kill
Din desinformation blir inte mer sann för att du upprepar den.

Ukrainas handel med Europa bara MINSKAR och MINSKAR.

Det är vad ni ryska aidsmuslimer drömmer om. Ni borde se till ert eget kalifat Ryssland som lider, istället försöker ni desperat med desinformation om Ukraina. Handeln med Europa har lätt kunnat ersätta handeln med Ryssland. Ryssland är ett simpelt land som vi vet som inte producerar speciellt många olika sorters produkter. Europa har allt Ukraina behöver, Europa handlar hellre med Ukraina än med Ryssland. Det är lätt att se om om har någon som helst koll. Man kan tro att ni är dumma i huvudet men jag tror att ni trots allt vet hur det ligger till, det skiner igenom i era desperata försök till desinformation runt Ukraina.
2017-01-13, 13:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Det är vad ni ryska aidsmuslimer drömmer om. Ni borde se till ert eget kalifat Ryssland som lider, istället försöker ni desperat med desinformation om Ukraina. Handeln med Europa har lätt kunnat ersätta handeln med Ryssland. Ryssland är ett simpelt land som vi vet som inte producerar speciellt många olika sorters produkter. Europa har allt Ukraina behöver, Europa handlar hellre med Ukraina än med Ryssland. Det är lätt att se om om har någon som helst koll. Man kan tro att ni är dumma i huvudet men jag tror att ni trots allt vet hur det ligger till, det skiner igenom i era desperata försök till desinformation runt Ukraina.

Hör du getknullare, förklara istället hur Ukrainas handel med Europa har ersatt deras tidigare handel med Ryssland om nu de sönderknullade ukrainarnas handel med Europa har minskat? Jag gav dig precis länken - MINUS är mindre än NOLL om du inte visste det. Och två minus blir inte ett plus i just det här fallet!

Sen tar jag gärna en KÄLLA på påståendet att Europa hellre handlar med Ukraina än med Ryssland.

Rysslands totala handel med EU är nämligen 210 miljarder dollar vilket är mer än 8 gånger mer än EU:s handel med Ukraina som är 27 miljarder dollar!
Senast redigerad av G-Kill 2017-01-13 kl. 13:28.
2017-01-13, 13:44
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Hör du getknullare, förklara istället hur Ukrainas handel med Europa har ersatt deras tidigare handel med Ryssland om nu de sönderknullade ukrainarnas handel med Europa har minskat?

Som jag visat flera gånger - till skillnad mot er mongoler upprepar jag mig inte, du får läsa de hårda siffrorna igen - Ukrainas handel med Europa har ökat kraftigt och ersatt den handel Ukraina hade med Ryssland förut. Jag vet att ryssar aldrig har förstått det här med ekonomi, trots allt led ni allt för länge under det misslyckade patetiska kommunistiska experimentet Sovjetunionen.

Hade ni inte varit fascistiskt och imperialistiskt lagda med era mongolgener hade ni förstått att istället för att anfalla det land som ni kallade "brodersfolk" hade handeln med Ukraina. Nu tas Ryssland över av muslimer och andra folkgrupper än de slaviska istället, Ryssland går undergången till mötas som det sovjetiska misslyckandet.

Det är synd att ni aldrig kan ha en bra ledare.

Ukraina går mot samma ljusa framtid som övriga gamla länder i östblocket till mötes med frihet och välstånd.
Senast redigerad av Xelious 2017-01-13 kl. 13:49.
2017-01-13, 13:48
Medlem
Citat:
Ukrainas handel med Europa har ökat kraftigt
Nej.

Citat:
Ukraina går mot samma ljusa framtid som övriga gamla länder i östblocket till mötes med frihet och välstånd.
Du menar som Lettland - med lägre köpkraftsjusterad BNP än Ryssland, större andel HIV-smittade än Ryssland, högre dödstal än Ryssland, och med Europas största folkminskning?
Senast redigerad av VarmaDrycker 2017-01-13 kl. 13:53.
2017-01-13, 14:01
Bannlyst
Citat:
Som jag visat flera gånger - till skillnad mot er mongoler upprepar jag mig inte, du får läsa de hårda siffrorna igen - Ukrainas handel med Europa har ökat kraftigt och ersatt den handel Ukraina hade med Ryssland förut.

Jag gav dig precis EU-siffrorna från november 2016 och unionens handel med Ukraina visar MINUS. Vad har du för nyare statistik som visar PLUS och som kommer direkt från EU och inte från någon muslimsk källa? Du har postat länkar som visat att Sveriges export till Ukraina ökade under 2015 jämfört med 2014, men det är Europas handel med Ukraina samt Ukrainas handelsstatistik som helhet som vi hela tiden har diskuterat.

Vidare är det intressant att du nämner handeln under 2016. Menar du att handelssiffrorna EU-Ukraina (eller för den delen Sverige-Ukraina) för helåret 2016 finns tillgängliga någonstans? I så fall får du visa var. Vi är precis inne i 2017 och sådan data finns fortfarande inte tillgänglig.
Senast redigerad av G-Kill 2017-01-13 kl. 14:06.
2017-01-13, 14:58
Medlem
Ukraina har ju ersatt en stor del av handel med Ryssland med nya aktörer ute i världen. Dent totala handel har därmed inte minskat det senaste året. <många sektorer har tvärom ökat rejält vilket visar på något Ryssland sakna , en trovärdig politik och en ansvarsfull regim, något marknaden alltid ser ljut på. Företagsflykten från Ryssland är i längden gynnsam för Ukraina vilket ju syns i ett allt stabilare företagsklimat och investeringsvilja i landet. Köpkraften måste givetvis upp i Ukraina annars riskerar det bli som i Ryssland, total stagnering av ekonomin. Kiev har ju mandatet man fått av väljarna att förhålla sig till och hittills har man förvaltat det bra med en positiv men smärtsam omställning av det ukrainska samhället, från ett hopplöst ryskinfluerat och eftersatt samhälle till ett hoppfullt västorienterat framtidsinriktat samhälle. Ryssen lär inte få inbjudan till Kiev i första taget. Risken är alltför stor att Putin inte kan det här med vett och etikett och lämnar lämna Ukraina samma väg han kom in. Karl-Gerards låt om den trojanska hästen är ju aktuell i Ukraina och manar till försiktighet med ryska skumma ledarfigurer.
2017-01-13, 15:21
Medlem
Hiotas avatar
Citat:
Som jag visat flera gånger - till skillnad mot er mongoler upprepar jag mig inte, du får läsa de hårda siffrorna igen - Ukrainas handel med Europa har ökat kraftigt och ersatt den handel Ukraina hade med Ryssland förut. Jag vet att ryssar aldrig har förstått det här med ekonomi, trots allt led ni allt för länge under det misslyckade patetiska kommunistiska experimentet Sovjetunionen.

Hade ni inte varit fascistiskt och imperialistiskt lagda med era mongolgener hade ni förstått att istället för att anfalla det land som ni kallade "brodersfolk" hade handeln med Ukraina. Nu tas Ryssland över av muslimer och andra folkgrupper än de slaviska istället, Ryssland går undergången till mötas som det sovjetiska misslyckandet.

Det är synd att ni aldrig kan ha en bra ledare.

Nej, Ukrainas handel med Europa ökar inte, du har både fått siffror från världsbanken och även siffror som är OFFICIELLA från Kiev.

Tack för dagens skämt, för det är ju verkligen demokratiskt när facister störtas den folkvalde presidenten Janukovytj...

Ukraina hade en bra framtid framför sig med Janukovytj, synd att dom förstörde det.
2017-01-13, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ukraina har ju ersatt en stor del av handel med Ryssland med nya aktörer ute i världen. Dent totala handel har därmed inte minskat det senaste året.
Den totala exporten januari-maj 2016 minskade med 12,5% jämfört med januari-maj 2015. Men visst, du har rätt att exporten ökat till vissa länder. T.ex. har exporten till Uruguay femtondubblats och är nu värd runt 700.000 kr (motsvarande en eller två traktorer), men å andra sidan var den till Argentina bara en tiondel av året innan. Vad det nu spelar för roll. Totalen har, som sagt, minskat med 12,5%.

https://ukrstat.org/en/operativ/oper.../ztt0516_e.htm

Mina uppgifter kommer alltså från ukrainska statens egen statistikbyrå. Men de kanske bedriver något slags pro-rysk propaganda där i Kiev?
Senast redigerad av VarmaDrycker 2017-01-13 kl. 15:29.
2017-01-13, 18:22
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiota
Nej, Ukrainas handel med Europa ökar inte, du har både fått siffror från världsbanken och även siffror som är OFFICIELLA från Kiev.

Tack för dagens skämt, för det är ju verkligen demokratiskt när facister störtas den folkvalde presidenten Janukovytj...

Ukraina hade en bra framtid framför sig med Janukovytj, synd att dom förstörde det.
Haha, du älskar väl alla diktatorer du kan komma ihåg, det är knappast någon som lyssnar på vad du har att säga i frågan, lika lite som någon lyssnar på vad ryssarna har att säga om Ukraina i allmänhet. Era lögner är patetiska.

Ukraina har en starkt ökande handel med Europa i motsats till Ryssland.
Senast redigerad av Xelious 2017-01-13 kl. 18:46.
2017-01-13, 18:45
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Din desinformation blir inte mer sann för att du upprepar den.

Ukrainas handel med Europa bara MINSKAR och MINSKAR.
Dåligt försök ryssen, siffror från 2014-2015 tror du att du kan luras med?
EU är Ukrainas viktigaste handelspartner. Från samma källa, som du nu inte kan låtsas inte lita på:

Goods traded between the European Union and Ukraine are worth €30
billion a year2.
The EU is Ukraine's first commercial partner, ahead of Russia. It accounts
for 35% of Ukraine's external trade.
The EU is also the principal source of investment in Ukraine. More than
50% of Foreign Direct Investment (FDI) in Ukraine comes from the EU.

http://trade.ec.europa.eu/doclib/doc...doc_154128.pdf

2016 började associationsavtalet gälla. De gamla siffrorna du försökte peka på är inte intressanta.
Som jag sa och som du till slut accepterat har handeln mellan Sverige och Ukraina ökat med 30% och ni kommer få se Ukraina blomstra som övriga östländer som är med i EU har sett efter de patetiska åren i Sovjetunionen.
2017-01-13, 18:53
Medlem
Citat:
Dåligt försök ryssen, siffror från 2014-2015 tror du att du kan luras med?
EU är Ukrainas viktigaste handelspartner. Från samma källa, som du nu inte kan låtsas inte lita på:

[b]Goods traded between the European Union and Ukraine are worth €30
billion a year2.
30 miljarder euro, och så en liten 2:a som hänvisar till fotnot 2. Och vad står det då i fotnot 2 längst ned på sidan? Såhär:

Citat:
2014 data

Alltså, du börjar med att anklaga "ryssen" för att försöka luras med siffror från 2014-2015 och sedan postar du själv siffror från 2014.

Dessutom, det är ju bara en siffra för ett år. Du påstår att Ukrainas handel med EU ökat. Hur kan du se en ökning genom att bara titta på ett år?

Idiot.
2017-01-13, 19:03
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
30 miljarder euro, och så en liten 2:a som hänvisar till fotnot 2. Och vad står det då i fotnot 2 längst ned på sidan? Såhär:

Alltså, du börjar med att anklaga "ryssen" för att försöka luras med siffror från 2014-2015 och sedan postar du själv siffror från 2014.

Dessutom, det är ju bara en siffra för ett år. Du påstår att Ukrainas handel med EU ökat. Hur kan du se en ökning genom att bara titta på ett år?

Idiot.
Så du påstår att EU redan 2014 var Ukrainas största handelspartner, långt före Ryssland redan 2014? Vad säger den fjollige "vedhuggare" om det, och andra ryssrunkare som alltid framhåller att Ryssland är sååå viktiga för Ukraina?

Om Ryssland redan 2014, då de attackerade Ukraina eftersom Ukraina ville gå med i den stora marknaden EU istället för det efterblivna Ryssland, hade en så pass liten roll för Ukraina varför ville Ryssland så desperat hålla kvar Ukraina i sina klor att de attackerade Ukraina? Det har kostat Ryssland alla besparing, ja hela Rysslands framtid står på spel tack vara galne Putins angrepp på Ukraina. Var det som det sägs att det var de ryska oligarkerna, inklusive Putin, som inte ville förlora de stora privata intäkterna från hur denna maffia rånade Ukraina?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in