Citat:
Ursprungligen postat av
birgerkungen
Även om du administrerar trollnyheterna...Men hur tänkte du nu då....
Yatseniuks parti utgör stödparti till nuvarande regeringen..... Om nu som du påstår att Yatseniuk hade flytt, så hade det redan varit stor regerings- och parlamentarisk kris i Ukraina, och regeringen fått avgå. Trovärdighet är väl inte riktigt din grej, vedhuggaren...
Sen är dubbelt medborgarskap mest ett hot för Ukraina då dubbelt ryskt och ukrainskt medborgarskap skulle kunna användas av Putin i imperialistiska syften, han skulle tolka dubbelmedborgare som ryss. Lag mot dubbelt medborgarskap i Ukraina antogs av främst detta skäl. I Ryssland är dubbelt medborgskap lagligt, av imperiala skäl. Man vill dela ut ryskt medborgarskap i utlandet.
Birgerkungen, som du nog såg kanske han är på semester i Argentina. Det behöver inte betyda att han har flytt. Jag vill också ha bättre bekräftelse på det ryktade kanadensiska medborgarskapet. Det är fullt möjligt att Yats planerar en framtid med sin familj i Kanada eller Argentina och det betyder inte att han flyr. Hans chanser i Ukraina är just nu små. Det är möjligt att han lämnar landet med svansen mellan benen (kan kaniner göra det?). Kanada kanske gav honom en morot.
Om det finns en lag mot dubbelt medborgarskap, så ska den respekteras, men vem vågar åtala och döma dessa höga herrar i landet Ukraina?
Om jag, som du säger, administerar trollnyheterna, vilket jag inte gör, så administrerar du thrall- (träl, slav) nyheterna från Ukraina. Du vet, Slava Ukraina (ära till Ukraina) i ett land som nu sugs ut av västerländska finansiella intressen och där folket lider svårt efter Maidan. Ett land där folket i Donbass betraktas som slavar och enligt en uppgift skjuts av västerländska prisjägare.
I denna svåra konflikt tickar klockan mot Pobeda (seger) för förnuftet, inte ukrainsk peremoga (seger) med tiden ur led, om du förstår den
klockrena referensen.