Citat:
Ursprungligen postat av
DaddyD2
Jag stöttar en amerikansk invasion i en diktatur med syfte att få bort tyranner mer än vad jag stöttar det Ryssland håller på med. Det kvittar om det bor rysktalande i Ukraina. Om de ser sig själva som ryssar får de väl fan flytta till Ryssland. Ukraina är inte Rysslands mark. Med din logik så har Danmark rätt att annektera Skåne, Norge rätt att annektera Jämtland och Finland rätt att annektera Tornedalen, och helt utan protest. Men till skillnad från det medeltida skitlandet Ryssland så vet vi i lite mer utvecklade länder hur man respekterar gränser.
Inte sagt något om resterande Ukraina, anser att Ukraina har rätt att skydda sin suveränitet och jag är kluven gällande Putins intåg i Donbas. Men det finns inget mer patetiskt när människor som dig skriver ”Hemska Putin invaderar ett självständigt land! Fy!” när det är exakt det USA gjort i årtionden. Tyranner enligt vem? USA ja, när det passar USAs intressen. USA har ju en historia av att hjälpa tyranner till makten…*host* Pinochet, stödjandet av mördarregimen Saudiarabien *host*, eller varför inte nämna att man var en vän till både Talibaner och Libyens förre ledare Qadafi inledningsvis? Ditt argument håller alltså inte.
USA har lekt rövare på många länders bekostnad precis såsom Putin gör nu. Så varför väljer du att skrika som en kärring när Putin gör något som USA gjort sedan slutet av 40-talet?