2022-02-22, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av napster99
Har glömt om jag ska vara ärlig men det borde finnas nånstans om du googlar, har för mig det var 2 land tillochmed
Skitsnack. Länka isåfall.
2022-02-22, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offlife
Skitsnack. Länka isåfall.

Since 2018, Hungary has been blocking ministerial-level political meetings between NATO and Ukraine as a sign of protest over Ukraine violating the human rights of its ethnic minorities.

Så.lär dig googla nästa gång
2022-02-22, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av napster99
Since 2018, Hungary has been blocking ministerial-level political meetings between NATO and Ukraine as a sign of protest over Ukraine violating the human rights of its ethnic minorities.

Så.lär dig googla nästa gång

Var är länken? Senast igår sa Ungerns utrikesminister dom aldrig lämnat veto i varken eu eller nato
2022-02-22, 03:40
Medlem
Blev det inget krig?
2022-02-22, 03:46
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Det är inte Ryssland som hetsat igång detta ifrån början?
Dumma jävel

Det är ju Ryssland som hetsar som vill ha tillbaka nåt Storryssland á la Tsarryssland eller Sovjet. För övrigt blir det nog blodbad i Ukraina. De ryska soldaterna har noll motivation. De ukrainska har 100. Hur känns det att som ryss dö i ett dike i Ukraina, bara för att en kille som ser ut som en försupen hisskonduktör vill återupprätta ett artonhundratalsimperium?
2022-02-22, 04:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Det är ju Ryssland som hetsar som vill ha tillbaka nåt Storryssland á la Tsarryssland eller Sovjet. För övrigt blir det nog blodbad i Ukraina. De ryska soldaterna har noll motivation. De ukrainska har 100. Hur känns det att som ryss dö i ett dike i Ukraina, bara för att en kille som ser ut som en försupen hisskonduktör vill återupprätta ett artonhundratalsimperium?

Hela den här röran bär Kiev ansvar för. Hade de respekterat sina etniska minoriter så hade detta aldrig hänt. Så ligger det till kort och gott. Man kanske inte kan förvänta sig respekt till minoriteter från extremister och nazi-sympatisörer dock?

USA:s och därmed NATO:s ansvar är att de tillät dessa extremister ta över. De tänkte kortsiktigt. Min fiendes fiende är min vän. Precis som de tänkte med islamisterna.
2022-02-22, 04:05
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Var är länken? Senast igår sa Ungerns utrikesminister dom aldrig lämnat veto i varken eu eller nato
WHY IS HUNGARY 'BLOCKING' UKRAINE'S NATO ACCESSION?

https://washington.mfa.gov.hu/eng/ne...nato-accession
2022-02-22, 04:06
Medlem
Citat:

Vet du verkligen inte hur Google funkar?
https://washington.mfa.gov.hu/eng/ne...c%20minorities.
2022-02-22, 04:09
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Hela den här röran bär Kiev ansvar för. Hade de respekterat sina etniska minoriter så hade detta aldrig hänt. Så ligger det till kort och gott. Man kanske inte kan förvänta sig respekt till minoriteter från extremister och nazi-sympatisörer dock?

USA:s och därmed NATO:s ansvar är att de tillät dessa extremister ta över. De tänkte kortsiktigt. Min fiendes fiende är min vän. Precis som de tänkte med islamisterna.

Nåja, Kiev ansvarar ju inte för Putyins Storrysslandsambitioner. Även om det gick snett när Ukraina fick självständigheten.
2022-02-22, 04:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Nåja, Kiev ansvarar ju inte för Putyins Storrysslandsambitioner. Även om det gick snett när Ukraina fick självständigheten.

Ukraina blev självständigt 1991. Extremisterna kom till makten via en kupp 2014. Vad och när menar du det gick snett?
2022-02-22, 04:19
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Det går tyvärr inte att bortse från 7 år utan försök till fred sedan Minsk II. Det är så lång tid att hoppet om någon form av återförening överhuvudtaget var mycket lågt. Skulle man fortsätta 7 år till utan försök?
Jag tyckte det hade varit bättre förhandlingsmässigt att förekomma detta men nu är det som det är.
Vi vet inte än om det kommer utvecklas mer negativt.

Tyvärr blir det nog en tråkig militariserad zon runt fronten. Hade Ukraina förekommit detta hade man säkert kunna de-eskalera området betydligt mer. Nu lär det bli fortsatt stora problem att korsa gränsen. Största förlorarna blir de som har familj på var bägge sidor om gränsen.

Utan försök till fred? Det kan bara åskyllas Ryssland.

Sluta vara så naiv.
2022-02-22, 05:23
Medlem
JeffDaviss avatar
Kan inte Ukraina bara låta Putin få de där småorterna som han nu ”erkänt”? Han lever ju max tio år till och sen kan Ukraina hoppas på en mindre tuppig ledare som inte har några stormaktsambitioner?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in